Nästa Tomb Raider blir Xbox-exklusivt

Robot
Nästa Tomb Raider blir Xbox-exklusivt
jkw
Medlem
Nästa Tomb Raider blir Xbox-exklusivt

LOL

Medlem

Om dem vill förlora pengar så varsågod.

Medlem

Nog trevligt för dem med den extra feta plånboken i fickan. Men det drar en rejäl skitstorm över Crystal Dynamics nu som inte kommer att försvinna i första taget. Frågan är om de fortfarande tycker att det var värt det i slutändan.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Jag trodde Square Enix vart missnöjda med försäljningen på deras förra Tomb Raider....Hur ska detta hjälpa?

Medlem

Pinsamt att lägga enorma summor på att hindra ett spel från att släppas till Playstation och PC samtidigt som man låter en egen studio som Rare förfalla.

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Pinsamt att lägga enorma summor på att hindra ett spel från att släppas till Playstation och PC samtidigt som man låter en egen studio som Rare förfalla.

Är du lite bitter nu? Hehe;)

Skribent
Skrivet av marhed:

Jag trodde Square Enix vart missnöjda med försäljningen på deras förra Tomb Raider....Hur ska detta hjälpa?

CD lär ju få en fet summa klöver från Microsoft. Samtidigt missar dom potentiella extraklirr i kassan.


signatur

I am the black wizards.

Gen
Medlem

Men jag vill inte köpa någon jäkla Xbox!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:

Pinsamt att lägga enorma summor på att hindra ett spel från att släppas till Playstation och PC samtidigt som man låter en egen studio som Rare förfalla.

Är du lite bitter nu? Hehe;)

Jag har inte spelat ett Tomb raider sedan 90-talet så personligen bryr jag mig inte.

Även Xbox-fans borde väl vara mer intresserade av att Microsoft spenderar pengar på nya exklusiva spel istället för att hindra spel från att komma till konkurrerande format?

Medlem

Synd det inte kommer till PC....

Medlem

Jag gissar på att vi om några dagar läser en artikel där det står att det handlar om tidsexklusivitet.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:

Pinsamt att lägga enorma summor på att hindra ett spel från att släppas till Playstation och PC samtidigt som man låter en egen studio som Rare förfalla.

Är du lite bitter nu? Hehe;)

Jag har inte spelat ett Tomb raider sedan 90-talet så personligen bryr jag mig inte.

Även Xbox-fans borde väl vara mer intresserade av att Microsoft spenderar pengar på nya exklusiva spel istället för att hindra spel från att komma till konkurrerande format?

Exakta problemet med det hela. Inte som att MS gör Xbox spelare någon tjänst här, precis.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Undrar hur lång tid det kommer ta för Rise of the Tomb Raider: The Definitive Edition att släppas till PC och PS4?

Medlem

Nå helvete. Måste köpa en krysslåda för att spela det 900p 30 fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

det där va en rejäl käft smäll först sa dom att det ska va multi plat och nu xbone exklusive... dom kunde ha sagt det på E3

Medlem

Var det dags att Square Enix hamnar i samma sits som Crytek då.

Kommer sälja apdåligt då xbox one sålt så dåligt bara det, sen kommer de släppa det till PC för att visa hur snyggt ett spel faktiskt kan bli. Precis som med Ryse. :]

Medlem

Ok crystal dynamics kan ni sluta tramsa
och börja med soul reaver 3

ZF
Medlem

Bioshock, Mass Effect, Rise of the Tombraider.

jag har tid att vänta, tid spela nått annat.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Undrar hur lång tid det kommer ta för Rise of the Tomb Raider: The Definitive Edition att släppas till PC och PS4?

Inte så länge får man hoppas, efter att det går för det spelet som det gick för Ryse (som väl är på väg till PC i höst?).
Det så kallade "brevet" som är fullt av tjurskit till förklaringar tar jag som en förolämpning.
M$ försöker rädda sin fiaskolåda med alla medel.

Medlem

Åå så det är "Xbox-exklusivt" som alla andra "Xbox-exklusiva" spel som de har släppt. Aja, lycka till för dem.

Medlem

Om Microsoft tror att detta kommer öka Xbox One försäljningen kommer de nog bli besvikna. Finns nog en del som även kommer bojkotta spelet oavsett om det kommer till Xbox 360 eller ej.

Först THQ och nästa ser ut att kunna bli SE.

Medlem

Jag gillade stort rebooten av Tomb raider på PC. Att se att det blir Xbone exclusiv är bara dåligt för Square.


signatur

I wanna be a NE Mohawk

Medlem

Goodwill inom spelarcommunitys är inte direkt Microsofts specialgren.
Men TV kan dem.

Medlem

Kommer det bara till Xbox eller gäller exklusiviteten bara inom konsolerna, så det landar på PC sen?

Medlem

Sjukt dåligt av dem!

Medlem

Tråkigt, men inget jag kommer att gråta mig till sömns över. Personligen gillade jag verkligen rebooten, men det finns gott om annat att spela innan den oundvikliga "Sa vi exklusivt? Vi menade tidsexklusivt".

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:

Pinsamt att lägga enorma summor på att hindra ett spel från att släppas till Playstation och PC samtidigt som man låter en egen studio som Rare förfalla.

Är du lite bitter nu? Hehe;)

Jag har inte spelat ett Tomb raider sedan 90-talet så personligen bryr jag mig inte.

Även Xbox-fans borde väl vara mer intresserade av att Microsoft spenderar pengar på nya exklusiva spel istället för att hindra spel från att komma till konkurrerande format?

Exakta problemet med det hela. Inte som att MS gör Xbox spelare någon tjänst här, precis.

Tja, förutom att detta gör att man kan fokusera hela utvecklingen av spelet, och lägga alla resurser, på Xbox-versionen.

Medlem

Nu blir det en förbokning!

Tramsnissar. Jag ser inga fördelar med det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar