Spelälskaren Robin Williams är död

Medlem

Hej rövhål! Jag menade inget illa om mannen så klart och har full respekt för alla som älskade och avgudade honom för den person han var!
Om hans enda alternativ var att lämna alla som håller honom nära å kära, släkt, kollegor och fans så lyckades han iallafall. Men självmord löser ju inte allt! Om han bara visste vad han lämnar efter sig.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nowly:

Filmvärlden har gått miste om en stor man, vila i frid.

Btw, folk som skriver att man är feg om man tar livet av sig osv har ingen aning om vad de pratar om. Självmord är en desperat handling och något som folk ofta ser som en sista utväg när de inte vet vad de ska ta sig till och ofta agerar människor som försöker/tar livet av sig på impuls. Ingen människa vill må så dåligt att man drivs till att ta livet av sig.

Mm. Människor som kan yttra sig sådär om självmord är människor som visar tydliga tecken på empatistörningar, och extrem brist på livserfarenhet där dessa varit för privilegierade för att vara tvungna att konfrontera hur dyster verkligheten kan se ut för deprimerade människor.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Nowly:

Filmvärlden har gått miste om en stor man, vila i frid.

Btw, folk som skriver att man är feg om man tar livet av sig osv har ingen aning om vad de pratar om. Självmord är en desperat handling och något som folk ofta ser som en sista utväg när de inte vet vad de ska ta sig till och ofta agerar människor som försöker/tar livet av sig på impuls. Ingen människa vill må så dåligt att man drivs till att ta livet av sig.

Vet att min mor alltid brukade säga så (efter att en släkting till henne tog livet av sig), men jag ser det nog mer som ett sjukdomstillstånd, där man oftast inte ser någon annan utväg, vilket knappast kan stämma. Är man så långt nere på botten så kan det iallafall inte bli värre. Generalisering, jag vet, men jag vill tro att man skulle kunna bryta mönstret när man har gått så långt att självmord känns som enda lösningen, ifall man fick hjälp.
Vill inte spekulera i varför Robin Williams valde att ta livet av sig, ifall det nu var det han gjorde, men jag sörjer starkt med hans barn som förlorat sin far för alltid, och hans övriga familj och närstående.
Det måste vara förkrossande att som familj vara kvar och känna att man aldrig fick chansen att vara den där hjälpen som han antagligen behövde.

Kan säga av egen erfarenhet att när jag var yngre och mådde som sämst och aldrig fick någon hjälp av psykiatrin i Sverige som är katastrofal så visste jag inte vad jag skulle ta mig till för de som skulle hjälpa mig gjorde verkligen inte det.. därav att man kanske inte ser en annan utväg än att ta livet av sig för man orkar inte längre, men det är bara hur det var för mig. Sen är det klart att man kan stå ut till en viss del men alla människor har nog en smärtgräns för hur mycket de klarar av. Jag tror också man kan få hjälp fastän det har gått så långt att man gör ett självmordsförsök eller har självmordstankar, problemet är väl bara att många inte får den hjälpen de behöver tyvärr och sen vill en del människor kanske inte ens ha hjälp :/


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Chippen838:

Hej rövhål! Jag menade inget illa om mannen så klart och har full respekt för alla som älskade och avgudade honom för den person han var!
Om hans enda alternativ var att lämna alla som håller honom nära å kära, släkt, kollegor och fans så lyckades han iallafall. Men självmord löser ju inte allt! Om han bara visste vad han lämnar efter sig.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nowly:

Filmvärlden har gått miste om en stor man, vila i frid.

Btw, folk som skriver att man är feg om man tar livet av sig osv har ingen aning om vad de pratar om. Självmord är en desperat handling och något som folk ofta ser som en sista utväg när de inte vet vad de ska ta sig till och ofta agerar människor som försöker/tar livet av sig på impuls. Ingen människa vill må så dåligt att man drivs till att ta livet av sig.

Mm. Människor som kan yttra sig sådär om självmord är människor som visar tydliga tecken på empatistörningar, och extrem brist på livserfarenhet där dessa varit för privilegierade för att vara tvungna att konfrontera hur dyster verkligheten kan se ut för deprimerade människor.

Alltså du kan verkligen inte ta in varför folk mår dåligt. Vadå "självmord löser inte allt".

Jag har precis varit med om att en gammal kompis tog självmord nu i sommras, han hade fastnat i den svenska psykvården allt för länge (10 år) utan att få någon direkt hjälp. Jag kommer aldrig döma honom för det han gjorde, kan bara tycka att det var väldigt tråkigt och tragiskt att en så fin kille som han var valde att ta sitt eget liv.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Chippen838:

Hej rövhål! Jag menade inget illa om mannen så klart och har full respekt för alla som älskade och avgudade honom för den person han var!
Om hans enda alternativ var att lämna alla som håller honom nära å kära, släkt, kollegor och fans så lyckades han iallafall. Men självmord löser ju inte allt! Om han bara visste vad han lämnar efter sig.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nowly:

Filmvärlden har gått miste om en stor man, vila i frid.

Btw, folk som skriver att man är feg om man tar livet av sig osv har ingen aning om vad de pratar om. Självmord är en desperat handling och något som folk ofta ser som en sista utväg när de inte vet vad de ska ta sig till och ofta agerar människor som försöker/tar livet av sig på impuls. Ingen människa vill må så dåligt att man drivs till att ta livet av sig.

Mm. Människor som kan yttra sig sådär om självmord är människor som visar tydliga tecken på empatistörningar, och extrem brist på livserfarenhet där dessa varit för privilegierade för att vara tvungna att konfrontera hur dyster verkligheten kan se ut för deprimerade människor.

Alltså du kan verkligen inte ta in varför folk mår dåligt. Vadå "självmord löser inte allt".

Jag har precis varit med om att en gammal kompis tog självmord nu i sommras, han hade fastnat i den svenska psykvården allt för länge (10 år) utan att få någon direkt hjälp. Jag kommer aldrig döma honom för det han gjorde, kan bara tycka att det var väldigt tråkigt och tragiskt att en så fin kille som han var valde att ta sitt eget liv.

Nej självklart har du rätt. Jag dömer inte någon och skulle inte göra det heller. Jag blev nog bara så arg över att han har gått bort och det jag skrev blev nog resultatet.
Jag kan fatta att folk mår dåligt och det gör vi alla för vi är människor. Ber om ursäkt för mitt skrivande och beteende.

Medlem

Detta var nått av det sorgligaste som har hänt på länge jag grät typ hela tiden när jag fick reda på detta så sorgligt R.I.P Robin Williams.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Chippen838:

Hej rövhål! Jag menade inget illa om mannen så klart och har full respekt för alla som älskade och avgudade honom för den person han var!
Om hans enda alternativ var att lämna alla som håller honom nära å kära, släkt, kollegor och fans så lyckades han iallafall. Men självmord löser ju inte allt! Om han bara visste vad han lämnar efter sig.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nowly:

Filmvärlden har gått miste om en stor man, vila i frid.

Btw, folk som skriver att man är feg om man tar livet av sig osv har ingen aning om vad de pratar om. Självmord är en desperat handling och något som folk ofta ser som en sista utväg när de inte vet vad de ska ta sig till och ofta agerar människor som försöker/tar livet av sig på impuls. Ingen människa vill må så dåligt att man drivs till att ta livet av sig.

Mm. Människor som kan yttra sig sådär om självmord är människor som visar tydliga tecken på empatistörningar, och extrem brist på livserfarenhet där dessa varit för privilegierade för att vara tvungna att konfrontera hur dyster verkligheten kan se ut för deprimerade människor.

Alltså du kan verkligen inte ta in varför folk mår dåligt. Vadå "självmord löser inte allt".

Jag har precis varit med om att en gammal kompis tog självmord nu i sommras, han hade fastnat i den svenska psykvården allt för länge (10 år) utan att få någon direkt hjälp. Jag kommer aldrig döma honom för det han gjorde, kan bara tycka att det var väldigt tråkigt och tragiskt att en så fin kille som han var valde att ta sitt eget liv.

Psykiatrin i Sverige är ett jävla skämt. Beklagar sorgen.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Jäkligt synd att han, som gav en hel värld så mycket skratt och glädje, inte fick något kvar till sig själv. Alla människor har lika värde men de avtryck vi lämnar kvar skiljer sig markant. Robin Williams var en one of a kind och alltid så otroligt underhållande. Brukar, som många tidigare skrivit, inte bli berörd när kändisar går bort men det här kändes.
Försöker se det som att han helt enkelt åkt hem till Ork med sin slutrapport. Nano nano mr Williams.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Vila i frid du underbart roliga, gamla man! Mina tankar har varit hos dig hela dagen, tänkt på alla filmer du medverkat i och alla standups jag fått magmuskler av! Tack för all glädje!
Ibland sänks även hjältar av mörkret!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fattar inte varför man skriver en artikel om honom här? Finns väl många spelälskare som dött och inte har ni skrivit nått då?

Kanske för att han tidigt på 90 talet uttalade på (tror det var hos Jay Leno) att han satt och lirade Quake. För övrigt, om någon döper sin dotter efter en spelkaraktär så är denne VÄRD att nämnas på en spelsajt.

Skrivet av Chippen838:

Det är fegt att ta sitt liv!

Tack för ditt ignoranta inlägg med religiösa vinklingar, ungefär vad man kan förvänta sig.

Skrivet av Xepheros:

Mm. Människor som kan yttra sig sådär om självmord är människor som visar tydliga tecken på empatistörningar, och extrem brist på livserfarenhet där dessa varit för privilegierade för att vara tvungna att konfrontera hur dyster verkligheten kan se ut för deprimerade människor.

+1. Psykologi borde vara ett självklart ämne i grundskolan tillsammans med en del annat. Insikten om att alla är olika och har olika förutsättningar behövs nu mer än någonsin, antisociala tendenser och psykopatiskt beteende verkar vara på uppgång i samhället.

123
Skriv svar