Sierra lever igen! Ett nytt Kings Quest är på gång

Robot
Medlem
Sierra lever igen! Ett nytt Kings Quest är på gång

Lågbudget eller lo-fi är inte synonymt med indie. Ska dock bli lite intressant att se vad som händer.

Medlem

Jag hade föredragit de flesta andra Sierra-serier före King's Quest men de måste ju börja någonstans antar jag.

Medlem

Kan bli skoj!

Medlem

Här är förresten Roberta Williams (skaparen av Kings Quest och medarbetare på dom flesta i serien) officiella hemsida.
Hon är förresten gift med Ken Williams, grundare av Sierra. Numera är bägge pensionerade från branchen.
http://www.sierragamers.com/

Medlem

Oh yes!
Jag köpte alla 7 på steam häromdagen - men har en hel del av dom sen tidigare..på diskett


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

AARRGH!!! Varför just Kings Quest? Den sämsta quest serien!!


signatur

I drank what?

Medlem

Geometry Wars 3!?!?! Tjohooooooooo:D

Medlem
Skrivet av Ankh:

Oh yes!
Jag köpte alla 7 på steam häromdagen - men har en hel del av dom sen tidigare..på diskett

Ville göra det också, dock är de inte spelbara på Win 7 utan Dosbox :/

Medlem
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Ankh:

Oh yes!
Jag köpte alla 7 på steam häromdagen - men har en hel del av dom sen tidigare..på diskett

Ville göra det också, dock är de inte spelbara på Win 7 utan Dosbox :/

Jag tror du kan köra alla delar utan problem med scummvm. Tror t.o.m att alla sierra peka-klicka lir funkar med detta fantiska program!

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

AARRGH!!! Varför just Kings Quest? Den sämsta quest serien!!

Det kan vara början, flera spel ur quest serien kan utvecklas.

Spelbolagen börjar göra som filmbolagen, gör remakes eller återupplivar gamla spel.

Medlem
Skrivet av Hondo:
Skrivet av Mirage:

AARRGH!!! Varför just Kings Quest? Den sämsta quest serien!!

Det kan vara början, flera spel ur quest serien kan utvecklas.

Spelbolagen börjar göra som filmbolagen, gör remakes eller återupplivar gamla spel.

Ett nytt Quest for Glory och/eller Police Quest hade varit jävligt nice.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar