Robot
Diablo 3

Blizzard putsar bort skiten i hörnen och levererar Playstation 4-versionen av Diablo 3 – inget annat än ett rent helvete.

#diablo-3-ultimate-evil-edition, #blizzard


Medlem
Diablo 3

Jag förstår ordskämtet i taglinen till recensionen men tycker den är lite missledande. Väntade mig ett uselt betyg när jag såg det, men är väl bra att jag hade fel, antar jag

Medlem

Spelar vanliga d3 på konsol och finner det mycket kul, roligare ön vad jag hade på PC.

KAOS är stort plus för mig, älskar kaos, om man tappar bort sin figur får man skylla sig själv (vilket jag gör hela tiden och dör) men det är inte jobbigt att dö precis.

Men spelar är jävligt repetivt och jag har tröttnat. Ska bli kul att spela expansionen.

Medlem

Tycker ditt betyg speglar spelet rätt bra, medelmåttigt

jkw
Medlem

Tycker Plus och Minus i antal borde matcha poängen.

I denna recension är det 4 Plus och 2 Minus.

Sedan att lägga "Kaos!" som ett minus förstår jag inte?

MEG
Medlem

Jag också sällar mig till de som håller med dig om betyget, medelmåttigt vilket var en stor besvikelse.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

I min bok är Diablo 3 det roligaste coop-liret just nu. Speciellt när vännerna sitter i soffan, det är annorlunda när man måste hålla ihop på skärmens yta och diskutera fördelningen av looten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jkw:

Tycker Plus och Minus i antal borde matcha poängen.

I denna recension är det 4 Plus och 2 Minus.

Sedan att lägga "Kaos!" som ett minus förstår jag inte?

Det tycker vi låter lite väl fyrkantigt. Om du läste texten skulle du också förstå vad "kaos" syftar på.


signatur
jkw
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av jkw:

Tycker Plus och Minus i antal borde matcha poängen.

I denna recension är det 4 Plus och 2 Minus.

Sedan att lägga "Kaos!" som ett minus förstår jag inte?

Det tycker vi låter lite väl fyrkantigt. Om du läste texten skulle du också förstå vad "kaos" syftar på.

Men TL;DR då?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jkw:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av jkw:

Tycker Plus och Minus i antal borde matcha poängen.

I denna recension är det 4 Plus och 2 Minus.

Sedan att lägga "Kaos!" som ett minus förstår jag inte?

Det tycker vi låter lite väl fyrkantigt. Om du läste texten skulle du också förstå vad "kaos" syftar på.

Men TL;DR då?

Om man inte orkar läsa drygt 700 ord så behöver man nog en till kopp kaffe


signatur
Inaktiv

Ärligt nu. Om man har spelat detta 500h+ på PC finns det väl ingen anledning att skaffa det till PS4 väl?

Blir lite sugen på soff-co-op men känns lite onödigt.

Medlem
Skrivet av eatem:

Ärligt nu. Om man har spelat detta 500h+ på PC finns det väl ingen anledning att skaffa det till PS4 väl?

Blir lite sugen på soff-co-op men känns lite onödigt.

Känner exakt samm sak.. Men kanske blir ett köp när det blir rea på spelet

Medlem
Skrivet av eatem:

Ärligt nu. Om man har spelat detta 500h+ på PC finns det väl ingen anledning att skaffa det till PS4 väl?

Blir lite sugen på soff-co-op men känns lite onödigt.

Inget spel som du har på PC är värt att lägga tid eller pengar på konsol.

Medlem
Skrivet av zammeman:
Skrivet av eatem:

Ärligt nu. Om man har spelat detta 500h+ på PC finns det väl ingen anledning att skaffa det till PS4 väl?

Blir lite sugen på soff-co-op men känns lite onödigt.

Inget spel som du har på PC är värt att lägga tid eller pengar på konsol.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Spelade Diablo 3 på 360n och gillade det. Köpte en PS3 och tänkte köra det där med men i dagarna föödes en PS4 hemma hos mig och kanske man skulle dra till med den versionen ? Dock tar webhallen 260kr mindre för PS3 versionen änb PS4ans. Så bblir nog till 3an.
En fråga: Är Crusadern tillgänglig direkt vid new game ?

Medlem

Går det inte att spela online utan kaos?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vad är det för grafiska buggar man syftar på i recensionen?

Medlem
Skrivet av eatem:

Ärligt nu. Om man har spelat detta 500h+ på PC finns det väl ingen anledning att skaffa det till PS4 väl?

Blir lite sugen på soff-co-op men känns lite onödigt.

Det är en hel annan upplevelse att spela på konsol.

-Gamepad fungerar väldigt bra och känns bättre än KB/M
-Du har apprentice mode(eller hur det nu stavas)
-Du kan byta items med polare då items inte är "acc bound" som till PC
-Du kan spela offline vilket gör att du inte berörs av någon dmn server som har problem eller måste vara nere för underhåll

Medlem

Synd bara att det är så lätt att fuska /modifiera filerna på konsol. Helt sanslöst vilka grejer en del har

Medlem

Längtar som fan spela de på pc några hundra timmar och sedan av en händelse årova jag d3 på ps3 och efter det kunde jag aldrig återkomma till pc så bara invänta ps4 releasen och gissningsvis blir det säkerligen över tusen timmar på detta enormt trevliga lir.

Medlem

Skönt att man väntat så länge på detta spel! Har kört demot på ps3 och det var lite gryning men ok jag blev iaf sugen på mer!

Medlem

Har det redan börjat att fuskas mp på Xboxone å ps4a?

Medlem

Så det blev + på att det inte finns ett auktionshus i en version som från början inte ens hade ett auktionshus?

Bra gjort!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Har det redan börjat att fuskas mp på Xboxone å ps4a?

Nej än så länge är det bara PC, PS3 och 360 det fuskas på.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alienshade:

Har det redan börjat att fuskas mp på Xboxone å ps4a?

Nej än så länge är det bara PC, PS3 och 360 det fuskas på.

Hur fuskas det på PC? känns som alla buggar osv kommer upp till ytan snabbt på redit osv. Har inte läst något om nå "fusk". Vi kanske syftar på olika saker? Har du någon länk?

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alienshade:

Har det redan börjat att fuskas mp på Xboxone å ps4a?

Nej än så länge är det bara PC, PS3 och 360 det fuskas på.

Hur fuskas det på PC? känns som alla buggar osv kommer upp till ytan snabbt på redit osv. Har inte läst något om nå "fusk". Vi kanske syftar på olika saker? Har du någon länk?

Herre gud har varit stora nyheter i stort sett alla spelsidor om fusk.
Vanligaste fusket på PC som i stort sett ALLA stora spelare använder är bots för att farma.
Bortsett från det har det funnits exploits och fusk med auction house sedan spelet släpptes och tror D3 till PC är ett av spelen det fuskats mest i genom tiderna.

http://www.polygon.com/2013/5/8/4311002/blizzard-takes-diablo...

http://diablo3story.blogspot.se/2014/07/a-diablo-3-story.html


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Moderator | Testpilot

Var faktiskt förbluffad över hur bra kontrollen var när jag testade det på Mediamarkt. Gillar övergången från mus och tangentbord till kontroll!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra skrivet! Ekade mina egna tankar en hel del där. Vart grymt besviken efter ett par månader med D3, och slutade helt efter ytterligare några till, undrandes hur fan dom kunde misslyckas...dom hade ju hur i hela helvetet det kunde gå så fel med facit i hand?

Med RoS (och Loot 2.0 som jag skippade på) så har allting nästan blivit bra till slut, även om jag fortfarande tycker att dropraten borde dubblas ett par gånger till med tanke på den varierande kvaliteten på loot. Även om jag var sugen på det från början så kommer det dock inte bli något konsolköp. Har redan gjort allt, och väntar nu längtansfullt efter 2.1....finns inte en chans i världen att jag skulle orka börja om från början, eller betala för det.

Kan ju tom ifrågasätta varför jag skulle betala för det...jag har ju köpt spelet en gång...varför skulle jag betala för det igen för att jag sitter framför tv istället för datorn och spelar?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av adrii:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alienshade:

Har det redan börjat att fuskas mp på Xboxone å ps4a?

Nej än så länge är det bara PC, PS3 och 360 det fuskas på.

Hur fuskas det på PC? känns som alla buggar osv kommer upp till ytan snabbt på redit osv. Har inte läst något om nå "fusk". Vi kanske syftar på olika saker? Har du någon länk?

Herre gud har varit stora nyheter i stort sett alla spelsidor om fusk.
Vanligaste fusket på PC som i stort sett ALLA stora spelare använder är bots för att farma.
Bortsett från det har det funnits exploits och fusk med auction house sedan spelet släpptes och tror D3 till PC är ett av spelen det fuskats mest i genom tiderna.

http://www.polygon.com/2013/5/8/4311002/blizzard-takes-diablo...

http://diablo3story.blogspot.se/2014/07/a-diablo-3-story.html

Jaha du menar det, jag fastna nog lite och tänkte Reaper of Souls men absolut Bots existerar men det betyder ju inte att man får vad man vill lite så jag tänkte kringa fuska i D3. Som gamla diablo 2. Och gulddupet ja precis det var när auction house fanns. Pengarna fyller ju inte riktigt samma funktion nu och försvinner betydligt snabbare (iallafall för mig:).
Rent konkret var det väl blizzards fel att golddupen uppstod?

Jag trodde det hade kommit på ett fusk där folk fick exakta items med perfekta stats osv. Hoppas ju blizzard gör något åt bots.

Medlem

Testade spelet med några polare på 360, men det som jag fann mest frustrerande var att man inte kunde kolla sitt inventory, utan var tvungen att turas om hela tiden, det gjorde att det blev väldigt segt i längden..

12
Skriv svar