Använd lättklädda damer som vapen i Metal Gear Solid V

Robot
Använd lättklädda damer som vapen i Metal Gear Solid V
Medlem
Använd lättklädda damer som vapen i Metal Gear Solid V

Årets spel 2015?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fan vad löjligt!

Medlem

hahaha garvade hårt iaf

Medlem

Dagens roligaste trailer i alla fall!

Medlem

Hade verkligen inte väntat mig en brud på lådan blir kul att se när feministerna rasar för det där

Inaktiv

Är det här ett skämt eller? Nu har jag inte spelat något MGS men jag har ändå fått känslan att det har en seriösare ton än detta.

Skribent
Skrivet av M_R_X5432:

Hade verkligen inte väntat mig en brud på lådan blir kul att se när feministerna rasar för det där

Man behöver inte stå på några barrikader för att se hur jäkla fånigt det där är. Grejen är att det inte handlar om hur han framställer kvinnor, utan hur han framställer män.

Skrivet av grollo_92:

Är det här ett skämt eller? Nu har jag inte spelat något MGS men jag har ändå fått känslan att det har en seriösare ton än detta.

Metal Gear Solid 5: The Full Frys Edition. Tror vi kan konstatera att detta inte har en särskilt seriös ton


signatur

I am the black wizards.

Skrivet av grollo_92:

Är det här ett skämt eller? Nu har jag inte spelat något MGS men jag har ändå fått känslan att det har en seriösare ton än detta.

Trodde jag med.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"Cardboard Gear Solid"

Seriöst, den där jävla lådan börjar ta över gameplayen helt. Och den var inte överdrivet logisk ens när den introducerades!

Medlem

Riktigt besviken, MGS4 är ett av mina favoritspel men det här ser otroligt tråkigt och orealistiskt ut.

Visst ska det väl inte vara en smygsimulator, men att man kan hoppa rakt ut ur lådan utan att en vakt som står en halvmeter ifrån inte ser dig, eller att AI:n tror att en bild på lådan är en riktig person, gör att mina förväntningar sjönk till havsbotten.


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Medlem
Skrivet av KatOne:

"Cardboard Gear Solid"

Seriöst, den där jävla lådan börjar ta över gameplayen helt. Och den var inte överdrivet logisk ens när den introducerades!

Det är väl lite det som är grejen tror jag.

De flesta spel innehåller saker som är helt tjottabläng-tokiga men folk accepterar det utan att fundera speciellt mycket på det eftersom det "är så" i de flesta spel.

Kojima brukar ibland använda lite humor och överdriva dessa moment så att de blir övertydliga. Vissa verkar dock inte förstå sig på att spel inte alltid behöver ta sig själva på så stort allvar utan tycker att det plötsligt blir konstigt.

Medlem

Har aldrig haft höga förväntningar gällande Hideo & CO men alltså...

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Är det här ett skämt eller? Nu har jag inte spelat något MGS men jag har ändå fått känslan att det har en seriösare ton än detta.

Tidigare spel kunde man lägga ut herrtidningar så vakterna skulle stanna upp och plocka upp dom och samtidigt öppna upp för attacker bakifrån.

Skrivet av Margy:
Skrivet av KatOne:

"Cardboard Gear Solid"

Seriöst, den där jävla lådan börjar ta över gameplayen helt. Och den var inte överdrivet logisk ens när den introducerades!

Det är väl lite det som är grejen tror jag.

De flesta spel innehåller saker som är helt tjottabläng-tokiga men folk accepterar det utan att fundera speciellt mycket på det eftersom det "är så" i de flesta spel.

Kojima brukar ibland använda lite humor och överdriva dessa moment så att de blir övertydliga. Vissa verkar dock inte förstå sig på att spel inte alltid behöver ta sig själva på så stort allvar utan tycker att det plötsligt blir konstigt.

Borderlands 2 är perfekta exemplet på ett spel som halva spelet innehåller fjant som detta men inte en enda själ som klagar på det för att spelets attityd är fjantig från början.

Spelarna förväntar väl sig en superseriös krigssimulator för att dom inte spelat tidigare spelen i serien. Lite synd för att det kanske är den bästa spelserien någonsin.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Givet köp för min del! Med eller utan kartongen

Medlem

Märks ni inte spelat dom första metal gear. Man kunde lägga ut herrtidningar och på så sätt attackera sin fiende lättare.

Detta pk tar död på spelen........... Det FINNS en del humor i hela metal gear serien...

/arg MGS-fan

Medlem

Att folk ens gillar metal gear, när den slutade vara 2d vet jag inte...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Ibland kan man tro att Hideo Kojima är inte mer än 15 år gammal… vilket jävla skit.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Är det här ett skämt eller? Nu har jag inte spelat något MGS men jag har ändå fått känslan att det har en seriösare ton än detta.

Jag har alltid haft uppfattningen om att storyn är allvarlig men vissa saker och ting i självaste gameplay:en är inte...t.ex porrtidningar i förgående spel.

Medlem

Jag har svårt att placera MGS5, speciellt eftersom jag varken spelat några av de tidigare delarna eller Ground Zeroes. Men tonen verkar vara "all over the place". I ena stunden tycks det tackla svåra ämnen som sexuella utnyttjanden och barnsoldater, bara för att i nästa grotta ned sig i buskishumor.

När det först riktades en del kritik mot spelet för att det inkluderade dessa lite tyngre ämnen hade jag lite svårt att förstå varför. Det kändes lite onödigt att kritisera spelet för det innan man spelat det. Men nu får den kritiken plötsligt en helt annan kontext. Jag har ganska svårt att se hur dessa två ytterligheter ska kunna fungera bra tillsammans.

Medlem

Men herre gud, sluta vara såna jävla PK-kärringar och gilla spelet för vad det är!

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag har svårt att placera MGS5, speciellt eftersom jag varken spelat några av de tidigare delarna eller Ground Zeroes. Men tonen verkar vara "all over the place". I ena stunden tycks det tackla svåra ämnen som sexuella utnyttjanden och barnsoldater, bara för att i nästa grotta ned sig i buskishumor.

När det först riktades en del kritik mot spelet för att det inkluderade dessa lite tyngre ämnen hade jag lite svårt att förstå varför. Det kändes lite onödigt att kritisera spelet för det innan man spelat det. Men nu får den kritiken plötsligt en helt annan kontext. Jag har ganska svårt att se hur dessa två ytterligheter ska kunna fungera bra tillsammans.

Som sagan om ringen, ena sekunden är det fullskaligt krig och andra sekunden skrattar alla åt håriga fötter eller one liners från gandalf.
En mix av spänning på liv & död med humor och fjanterier för att lätta på stämningen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Varför gör Snake inte bara en uniform helt av kartong? Detta mystiska ämne som de består av, tror kemisterna kallar det "Well Papp", verkar förvirrande och/eller osynligt för väktare, soldater och andra kanaljer.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ercarret:

Jag har svårt att placera MGS5, speciellt eftersom jag varken spelat några av de tidigare delarna eller Ground Zeroes. Men tonen verkar vara "all over the place". I ena stunden tycks det tackla svåra ämnen som sexuella utnyttjanden och barnsoldater, bara för att i nästa grotta ned sig i buskishumor.

När det först riktades en del kritik mot spelet för att det inkluderade dessa lite tyngre ämnen hade jag lite svårt att förstå varför. Det kändes lite onödigt att kritisera spelet för det innan man spelat det. Men nu får den kritiken plötsligt en helt annan kontext. Jag har ganska svårt att se hur dessa två ytterligheter ska kunna fungera bra tillsammans.

Som sagan om ringen, ena sekunden är det fullskaligt krig och andra sekunden skrattar alla åt håriga fötter eller one liners från gandalf.
En mix av spänning på liv & död med humor och fjanterier för att lätta på stämningen.

Vilket inte existerar i böckerna utan är en produkt av att man vill tilltala den dumma massan i USA som faktiskt tycker Jar Jar och tvillingarna i transformers är/var underhållande.

Medlem

Bryr mig inte om det är killar eller tjejer på lådan, utan bryr mig mer om lådan.. Seriöst? En soldat på lådan och AI tror du är friendly? Liiiite väl imo..

Medlem
Medlem

HAHAHA BÄSTA NÅGONSIN! HUMOR!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ja, detta är ju inte ovanligt i MGS serien. Sen om man tar det som en käftsmäll är ju upp till en själv, jag älskar de spelen jag har spelat, men visst fanns denna sortens humor med, om inte värre vid vissa tillfällen.

Använd inte lådan, tror inte att någon kommer att tvinga er till att göra det. För utvecklarna så ter det sig nog mer som ett skämt. Det är ju satir på killars sätt att se på tjejer, se på det som en möjlighet att fria världen från soldaterna som tänker på det sättet om nu du känner att det är behövt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag blev också lurad som alla andra, men om ni läser kommentarerna på kära youtube så är detta tydligen en slags intern grej i serien

123
Skriv svar