Biowares nästa rollspel heter Shadow Realms

Robot
Biowares nästa rollspel heter Shadow Realms

Efter otalet teasers har Biowares till sist avtäckt sitt nya onlinerollspel.

#bioware, #ea, #shadow-realms


Medlem
Biowares nästa rollspel heter Shadow Realms

Sa det vid en utav de tidigare teaserna att jag tyckte det påminde om Secret World. Nu känner jag så ännu mer.

De säger att det är ett "onlinerollspel" dock... vilket gör mig ledsen. Det största problemet jag hade med Secret World var just det... att det är ett MMO. Men vi får se.

Blir också lite besviken då de pushade för att det var ett skräck RPG, såg en massa coolt potetial där, men ska man ha co-op så tycker jag att skräck fungerar jävligt dåligt.

Igen, vi får se, hoppas det blir bra. Men tyvärr ser de ut att ha tagit spelet i precis den riktningen jag inte ville att de skulle.

Medlem

Hmmmmmmm, Intressant koncept. Hoppas bara det håller. Kanske bioware lyckas med en riktigt nice rpg nu då

Edit: Kollade trailern,blev besviken, inte alls vad jag trodde. hm....

Medlem

Online... meh... Jag gillar iofs bordsrollspel med en äkta mänsklig spelledare. Kanske kan bli kul.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

MEG
Medlem

Intressant, får lite Dresden files vibbar. Om jag nu ska måla faan på väggen vilket jag brukar så är det svårt att få till ett bra spel gällande modern fantasy,


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Var jätteintresserad fram tills Online. Tyvärr så är det INTE Biowares starka sida...

Releasehästryttare

Får ont i ögonen av allt blinkade .. kan inte bara vara jag som va tvungen att stänga ner filmen halvägs in...

Medlem

Hellgate London vibes

Medlem

The Secret World 2.0?


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Verkar ha samma upplägg som Evolve. 4vs1 eller kanske fler än 4 fast tyckte dom sa 4 i presentationen.

Medlem

Här kommer lite gameplay för de som är intresserade

http://www.ign.com/videos/2014/08/13/4-minutes-ofshadow-realm...


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem
Skrivet av Ostfarfar:

Här kommer lite gameplay för de som är intresserade

http://www.ign.com/videos/2014/08/13/4-minutes-ofshadow-realm...

Det där hjälpte ju tyvärr inte med att bli av med min skepticism. Såg inte alls imponerande ut.

Tänker inte dömma det än... men det börjar bli väldigt svårt att låta bli.

Medlem

Är det bara 4v1 PvP? Ingen singleplayer eller co-op PvE alls?

Medlem
Skrivet av Devan:

Får ont i ögonen av allt blinkade .. kan inte bara vara jag som va tvungen att stänga ner filmen halvägs in...

Tänkte exakt samma sak, otroligt dålig kvalité och ett jäkla pixligt flimrande. Ifall det där var tänkt att lyfta fram något positivt om spelet så är jag rädd att det blev total fail.

Medlem
Skrivet av Ostfarfar:

Här kommer lite gameplay för de som är intresserade

http://www.ign.com/videos/2014/08/13/4-minutes-ofshadow-realm...

Ser riktigt fett ut! Haha pc-exklusivt, sug på det dirty peasants!

Medlem

Såg ut som en Diablo klon i 3D.


signatur

I drank what?

Medlem

Tankarna går direkt till The Secret World, korsat med Dungeonland.

Medlem

Njaaaaaaaaaaaaaaa. Nutids fantasy.. Inte min kopp te. Högst tveksam till detta.

Kom igen nu ME"4" istället!!

Medlem

Jag undrar var den där penna-papper-rpg-känslan ska komma ifrån... Verkar ju vara hack 'n slash med en femte spelare som leker Dungeonkeep... Inte mycket djup i det.

Medlem

Sista meningen läste jag först som "Spelet släpps exklusivt till pc klockan 19:00 ikväll.".

Medlem

Ser konstigt ut.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Epilepsivarning på trailern?

phi
Medlem

Nja. Inte ett dugg imponerad hittills.

Medlem

Konceptet lät intressant, men trailen fick mig att tappa intresset. Ett sånt koncept borde nog göras antingen i stil med Minecraft eller isometriskt.

KoP
Medlem

Inga fler mmo som kommer leverera halvknackigt. :/ Gör om det till ett sp spel istället.

Medlem

Det där med avsnitt verkar vara den avgörande biten för mig. Är det rätt flyt funkar det bra men om inte är det bara frustrerande.

Medlem

Meh-mätaren gav fullt utslag...

Medlem

Gillar verkligen konceptet, men är det enbart ett stort mm-rollspel där man alltid spelar pvp lär jag inte slösa många sekunder på det.

Medlem

Alla ni som klagar på mmo läste ni inte ens artikeln? Det står 4 spelare på en sida och 1 på fiende sidan. Co-Op helt enklet sen om man kan spela bara 4 polare mot AI uppfatta jag inget om, brukar inte bli så kul om man måste ha någon alltid på andra sidan för att ens kunna spela.

Tyckte också att det kändes som TSW från de första trailers och det blev lite mer nu fast det blir som en TSW light med focus på action istället för rpg eller story. Förövrigt tyckte inte jag spelets grafik såg så bra ut men det är ju inte alltid det viktigaste.

Medlem

Kan inte se trailern ännu men min första tanke var något i stil med första Neverwinter Nights vilket var ganska underbart i multiplayer!
Lite härlig pen-n-paper känsla över det


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar