10 miljoner sålda Playstation 4

Robot
10 miljoner sålda Playstation 4

Det går bra nu, Sony. Både Xbox One och Wii U tycks rejält akterseglade.

#microsoft


Medlem
10 miljoner sålda Playstation 4

är någon förvånad att det går bra för Sonys Ps4?

Medlem

Xbox One kommer att komma tillbaka. Deras mjukvara är ljusår bättre än PS4.

Medlem

Efter gårdagens nyhet om att nästa TR endast kommer till Xbox så kommer nog den siffran öka. När ska bolagen förstå att fans av viss spelserie, speciellt TR, avskyr sådant här oavsett om de har hårdvaran som krävs. Korkat, väldigt korkat.

Geeks Gaming

Kan lätt skaffa en PS4 om dom fixar så jag kan ha en xbox360 kontroller till den xD Men ska nog hålla mig till PC... en hdmi kabel till TVn så har man stadiga 60fps i 1080p i alla spel Plus bättre grafik

Medlem

Efter att ha sett Bloodborne igår så blir det en PS4a för min del.

Releasehästryttare

Sonys head office atm:

Medlem

10 miljoner sålda ex till slutkonsument det är rätt imponerade


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Herr rygg

Kan vi inte bara sluta skrika från båda sidor och inse att varje såld konsol (från alla företag) är bra för ALLA gamers!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Kan vi inte bara sluta skrika från båda sidor och inse att varje såld konsol (från alla företag) är bra för ALLA gamers!

Håller med dig totalt. Spel kan vara kul på alla format.

Medlem

Fördelen med att en säljer mycket mer så kanske man slipper köpa 3 konsoller för o kunna spela allt man vill....

Nackdelen är väl dyrare spel då men de verkar ju inte stoppa dem idag heller så

Medlem

Precis skaffat mig ps4. Spelen som är köpta är Killzone, Last of Us. Och bokat Destiny. Detta skall bli kul

Är annars en PC gamer. Men är för många spel man vill spela.. Så fick bli ett köp

Medlem
Skrivet av Konung:

Xbox One kommer att komma tillbaka. Deras mjukvara är ljusår bättre än PS4.

Håller med! Bättre att ha bra stöd för amerikansk tv än att ha bättre prestanda i spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Konung:

Xbox One kommer att komma tillbaka. Deras mjukvara är ljusår bättre än PS4.

Håller med! Bättre att ha bra stöd för amerikansk tv än att ha bättre prestanda i spel.

Jag lovar att du verkligen ser enorm skillnad på 900p emot 1080p.

Sen skadar det inte att ha större underhållningsutbud på Xbone. Man kan framförallt göra mer saker än på PS4:an, och sedan ser det mer modernt ut. Förmodligen kommer även DirectX 12 till Xbone som boostar upp prestandan mer.

Båda konsolerna är FORTFARANDE identiska i princip. Så lägg ner konsol-fanboy-kriget.
#PCMASTERRACE <----

Avstängd
Skrivet av Konung:

Xbox One kommer att komma tillbaka. Deras mjukvara är ljusår bättre än PS4.

Vad är det som är "ljusår bättre"? Ops: seriös fråga med god ton

Medlem
Skrivet av TheRob:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Konung:

Xbox One kommer att komma tillbaka. Deras mjukvara är ljusår bättre än PS4.

Håller med! Bättre att ha bra stöd för amerikansk tv än att ha bättre prestanda i spel.

Jag lovar att du verkligen ser enorm skillnad på 900p emot 1080p.

Sen skadar det inte att ha större underhållningsutbud på Xbone. Man kan framförallt göra mer saker än på PS4:an, och sedan ser det mer modernt ut. Förmodligen kommer även DirectX 12 till Xbone som boostar upp prestandan mer.

Båda konsolerna är FORTFARANDE identiska i princip. Så lägg ner konsol-fanboy-kriget.
#PCMASTERRACE &lt;----

Märks att du bara tillhör pcmasterrace och inte är en glorious God gamer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av TheRob:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Konung:

Xbox One kommer att komma tillbaka. Deras mjukvara är ljusår bättre än PS4.

Håller med! Bättre att ha bra stöd för amerikansk tv än att ha bättre prestanda i spel.

Jag lovar att du verkligen ser enorm skillnad på 900p emot 1080p.

Sen skadar det inte att ha större underhållningsutbud på Xbone. Man kan framförallt göra mer saker än på PS4:an, och sedan ser det mer modernt ut. Förmodligen kommer även DirectX 12 till Xbone som boostar upp prestandan mer.

Båda konsolerna är FORTFARANDE identiska i princip. Så lägg ner konsol-fanboy-kriget.
#PCMASTERRACE &lt;----

DX12 kommer inte att höja prestandan så mycket som alla tror.
MS gick själva ut med att det skulle bli ett minimalt tillskott vid exempelvis explosioner och liknande, så vänta dig inget mirakel.

Vad gällande mjukvara, vad är det du kan göra mer än med ett PS4? Kolla på TV? Använda Skype?

Vi kommer framöver att få se fördelarna med hårdvaran, let's face it, PS4 är mer kraftfull.

Medlem

Mycket troll här HAHA. Kul att endel inte inser det
Bra jobbat marcus

Medlem

Jag klickade WiiU bara för att dumma mig


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Efter gårdagens nyhet om att nästa TR endast kommer till Xbox så kommer nog den siffran öka. När ska bolagen förstå att fans av viss spelserie, speciellt TR, avskyr sådant här oavsett om de har hårdvaran som krävs. Korkat, väldigt korkat.

Tomb Raider är endast tidsexklusiv.

http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-13-microsoft-confir...

Medlem

ZX Spectrum är mycket bättre än VIC64!

Medlem

För mig spelar det ingen roll vilken som säljer bäst - så länge de säljer nog bra för att stora titlarna släpps på konsollen.

Definitiv förlorare är ju WiiU då, ingen lägger tid på dem.

Vi får inte glömma att Microsoft är Sony x 10 i ekonomiska muskler. De skulle kunna köpa exklusivt varenda titel som släpps förutom Sony's egna då, om de verkligen ville sopa rent. Frågan är om inte t.o.m NaughtyDog switchar om prislappen är stor nog för bli Xbox eklusiv. För att döda konkurens kan man ta förluster ett bra tag.

Policygrejen spelar ju in förståss - krävs online hela tiden man spelar eller liknande.

Vore spännande att se Xbox 360/One comparison på samma titel om vi får se någon sådan(t.ex när GTA V kommer).

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Kan vi inte bara sluta skrika från båda sidor och inse att varje såld konsol (från alla företag) är bra för ALLA gamers!

Förstår inte hur det är bra för PC gamers? Fler konsolägare = fler konsoltitlar. Fler konsoltitlar = fler dåliga portar till PC. Så nej, fler konsoler är inte bra för alla. Själv skulle jag vilja se färre konsoler och fler som spelar på PC så man äntligen kan börja få vettiga spel till PC som är gjort till PC och inte handikappat för att det är designat till konsol.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

För mig spelar det ingen roll vilken som säljer bäst - så länge de säljer nog bra för att stora titlarna släpps på konsollen.

Definitiv förlorare är ju WiiU då, ingen lägger tid på dem.

Vi får inte glömma att Microsoft är Sony x 10 i ekonomiska muskler. De skulle kunna köpa exklusivt varenda titel som släpps förutom Sony's egna då, om de verkligen ville sopa rent. Frågan är om inte t.o.m NaughtyDog switchar om prislappen är stor nog för bli Xbox eklusiv. För att döda konkurens kan man ta förluster ett bra tag.

Policygrejen spelar ju in förståss - krävs online hela tiden man spelar eller liknande.

Vore spännande att se Xbox 360/One comparison på samma titel om vi får se någon sådan(t.ex när GTA V kommer).

Sonys helägda studio skulle bli Xbox-exklusiv sa du?

Ok.

Medlem
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av PcGamer:

Efter gårdagens nyhet om att nästa TR endast kommer till Xbox så kommer nog den siffran öka. När ska bolagen förstå att fans av viss spelserie, speciellt TR, avskyr sådant här oavsett om de har hårdvaran som krävs. Korkat, väldigt korkat.

Tomb Raider är endast tidsexklusiv.

http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-13-microsoft-confir...

Gjorde min dag helt klart. Var rädd ett bra tag där att jag inte skulle få spela spelet innan jag köpt en X1.
Nu får vi hoppas på att Bayonetta 2 släpps till PS4...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@FZ, varför måste ni elda på detta barnsliga konsollkrig med onödiga omröstningar och dylikt?

Medlem
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av LariosoDog:

För mig spelar det ingen roll vilken som säljer bäst - så länge de säljer nog bra för att stora titlarna släpps på konsollen.

Definitiv förlorare är ju WiiU då, ingen lägger tid på dem.

Vi får inte glömma att Microsoft är Sony x 10 i ekonomiska muskler. De skulle kunna köpa exklusivt varenda titel som släpps förutom Sony&#039;s egna då, om de verkligen ville sopa rent. Frågan är om inte t.o.m NaughtyDog switchar om prislappen är stor nog för bli Xbox eklusiv. För att döda konkurens kan man ta förluster ett bra tag.

Policygrejen spelar ju in förståss - krävs online hela tiden man spelar eller liknande.

Vore spännande att se Xbox 360/One comparison på samma titel om vi får se någon sådan(t.ex när GTA V kommer).

Sonys helägda studio skulle bli Xbox-exklusiv sa du?

Ok.

Nja, de köper snarare hela Sony - då gör dom som dom vill sedan.

Inget av det jag skrev är troligt - bara fullt möjligt.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kan lätt skaffa en PS4 om dom fixar så jag kan ha en xbox360 kontroller till den xD Men ska nog hålla mig till PC... en hdmi kabel till TVn så har man stadiga 60fps i 1080p i alla spel Plus bättre grafik

Har du känt på Dualshock 4? Den är bra mycket skönare än 360-kontrollen enligt mig.

Medlem
Skrivet av Konung:

Xbox One kommer att komma tillbaka. Deras mjukvara är ljusår bättre än PS4.

Du säger Xbox one är 9460730472580800 meter bättre än PS4, sedan när har man jämfört mjukvara i längd-enheter?

Medlem
Skrivet av TheRob:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Konung:

Xbox One kommer att komma tillbaka. Deras mjukvara är ljusår bättre än PS4.

Håller med! Bättre att ha bra stöd för amerikansk tv än att ha bättre prestanda i spel.

Jag lovar att du verkligen ser enorm skillnad på 900p emot 1080p.

Sen skadar det inte att ha större underhållningsutbud på Xbone. Man kan framförallt göra mer saker än på PS4:an, och sedan ser det mer modernt ut. Förmodligen kommer även DirectX 12 till Xbone som boostar upp prestandan mer.

Båda konsolerna är FORTFARANDE identiska i princip. Så lägg ner konsol-fanboy-kriget.
#PCMASTERRACE <----

Ja precis när dx12 släpps och MS kör igång sina cloud servrar så kommer xbox one blir så kraftfull att NASA använder dem. #XBMASTERRACE

12
Skriv svar