Hideo Kojima och Guillermo del Toro gör nya Silent Hills

Robot
Hideo Kojima och Guillermo del Toro gör nya Silent Hills

Gårdagens P.T. visar sig vara en teaser för morgondagens Silent Hill.

#nyhetstips, #sony, #pt


MEG
Medlem
Hideo Kojima och Guillermo del Toro gör nya Silent Hills

Ja ett nytt Silent Hill, mer skräck till folket


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Synd att dom ska använda en kändis som huvudkaraktär.

Medlem

Verkar spännande, hade varit bättre utan kommentatorn dock

Medlem

Daryl is that you ?

oj läste inte först, var visst Daryl

Medlem

Testade P.T. demot och fy fan vad läskigt det var. Kan knappt vänta

Medlem

Undrar om det kommer vara en sådan låda med?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Synd att dom ska använda en kändis som huvudkaraktär.

Vad är det som är så dåligt med det?

Medlem

Fy fan vilken irriterande störande person som spelade/kollade på det där demot >_<
Går för sjutton inte kolla på videon sådär...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

I'm officially hyped.

Hoppas bara det inte är konsol exklusivt, risken är väldigt stor att jag inte lirar det om det inte kommer till PC.

Medlem

Spoilers tack!!! Riktigt jävla osmidigt av er...

Medlem
Skrivet av kaealy:

Synd att dom ska använda en kändis som huvudkaraktär.

Varför? Det är ju roligare att ha en kändis i ett bra spel än en nobody i ett bra spel eller? Nu vet jag iofs inte om det här spelet kommer bli bra men iaf.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Spoilers tack!!! Riktigt jävla osmidigt av er...

Spela ditt jädra spel och håll dig från internet om du inte vill ha spoilers!

Medlem

Norman! Och Guillermo, det där skulle ju kunna bli något

Medlem

Herregud vilken jobbig röst btw...kan ha fått neurologiska trauman och en spräckt trummhinna...behöver kaffe och lite lugn och ro ett par timmar :/

Medlem

Guillermo Del Toro är väl den personen som gör den här nyheten bra. Hideo Kojima kan designa spel men han har sagt själv att han inte förstår sig på skräck och är själv livrädd för precis allting.

Norman Reedus... suck... Inga kändisar tack. Fatta vad bisarrt och fånigt det kommer se ut sen när man har honom stående bredvid Harry, James, Heather, Henry osv i någon retrospektiv-artikel senare. Norman Reedus är också ett ännu jobbigare val för man asocierar honom med Walking Dead och endast Walking Dead.

Gameplay - first person, yeah sure jag är med på det även om det är lite trist eftersom alla andra gör det just nu, men det kan funka. Jag hoppas på vapen kanske? Eller iaf att Jeerky Beefs från Silent Hill 3 kommer tillbaka. Jag vill gärna kunna hantera monster på ett annat sätt än att bara gömma mig. Jag älskar Amnesia, men så fort man kom till ett monster-område så handla det alltid om att hitta stället där de inte kan se en så snabbt som möjligt, det blev ganska trist och repetitivt i längden.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av kaealy:

Synd att dom ska använda en kändis som huvudkaraktär.

Varför? Det är ju roligare att ha en kändis i ett bra spel än en nobody i ett bra spel eller? Nu vet jag iofs inte om det här spelet kommer bli bra men iaf.

Nej det är det inte. Det förstör inlevelsen. Jag förstår mig inte på hur ni resonerar, varför skulle kändisar göra allting automatiskt bättre?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av kaealy:

Synd att dom ska använda en kändis som huvudkaraktär.

Varför? Det är ju roligare att ha en kändis i ett bra spel än en nobody i ett bra spel eller? Nu vet jag iofs inte om det här spelet kommer bli bra men iaf.

Nej det är det inte. Det förstör inlevelsen. Jag förstår mig inte på hur ni resonerar, varför skulle kändisar göra allting automatiskt bättre?

En "kändis" kanske skulle förstöra inlevelsen, inte en bra skådespelare. En dålig skådespelare kommer alltid förstöra inlevelsen, oavsett om hen är känd eller inte.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av kaealy:

Synd att dom ska använda en kändis som huvudkaraktär.

Varför? Det är ju roligare att ha en kändis i ett bra spel än en nobody i ett bra spel eller? Nu vet jag iofs inte om det här spelet kommer bli bra men iaf.

Det är ju själva grejen med Silent Hill, personen är en nobody som sätts i en väldigt bisarr och hemsk situation. Det förstör som sagt inlevelsen och trovärdigheten för min del, speciellt när man endast kommer tänka Walking Dead och Boondock Saints när man ser människan.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av kaealy:

Synd att dom ska använda en kändis som huvudkaraktär.

Varför? Det är ju roligare att ha en kändis i ett bra spel än en nobody i ett bra spel eller? Nu vet jag iofs inte om det här spelet kommer bli bra men iaf.

Nej det är det inte. Det förstör inlevelsen. Jag förstår mig inte på hur ni resonerar, varför skulle kändisar göra allting automatiskt bättre?

En "kändis" kanske skulle förstöra inlevelsen, inte en bra skådespelare. En dålig skådespelare kommer alltid förstöra inlevelsen, oavsett om hen är känd eller inte.

Om man känner igen ansiktet spelar det inte så stor roll hur bra personen skådespelar, det är alltid Tom Cruise/Robert De Niro/Jack Nicholson/Tom Hanks osv man ser när man kollar på personen. Det är bara när de är sminkade som det egentligen funkar (typ Heath Ledger som Jokern eller Christian Slater som en flintskallig kontors-loser)

Norman Reedus är ett jobbigt val för man förknippar honom så mycket med hans karaktär i Walking Dead.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av kaealy:

Synd att dom ska använda en kändis som huvudkaraktär.

Varför? Det är ju roligare att ha en kändis i ett bra spel än en nobody i ett bra spel eller? Nu vet jag iofs inte om det här spelet kommer bli bra men iaf.

Nej det är det inte. Det förstör inlevelsen. Jag förstår mig inte på hur ni resonerar, varför skulle kändisar göra allting automatiskt bättre?

En "kändis" kanske skulle förstöra inlevelsen, inte en bra skådespelare. En dålig skådespelare kommer alltid förstöra inlevelsen, oavsett om hen är känd eller inte.

Om man känner igen ansiktet spelar det inte så stor roll hur bra personen skådespelar, det är alltid Tom Cruise/Robert De Niro/Jack Nicholson/Tom Hanks osv man ser när man kollar på personen. Det är bara när de sminkade som det egentligen funkar (typ Heath Ledger som Jokern eller Christian Slater som en flintskallig kontors-loser)

Norman Reedus är ett jobbigt val för man förknippar honom så mycket med hans karaktär i Walking Dead.

Jag förstår vad du menar, men jag brukar inte ha så stora problem med det när jag väl tittar på en film med en känd skådis, så länge denna gör sitt jobb bra. Det är iallafall bara min personliga åsikt.

Medlem

I mean, de hade lätt kunnat ha nöjt sig med att han bara röstskådespelar huvudkaraktären, som Kiefer Sutherland i nya Metal Gear, men nej, här ska vi ha ansiktet också

Medlem

Fy i helvete vad vidrig och irriterande röst hon hade. Stängde av ljudet direkt.

Förövrigt är jag skeptisk. Men hoppas på det bästa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

I mean, de hade lätt kunnat ha nöjt sig med att han bara röstskådespelar huvudkaraktären, som Kiefer Sutherland i nya Metal Gear, men nej, här ska vi ha ansiktet också

Jag misstänker det handlar om facial motion capture, det är bara en teori förstås.

För övrigt förknippar jag honom med Boondock Saints snarare än skräp som The Walking Dead.

Medlem

JAA!!!!!!!! AKIRA måste vara med och göra musiken dock!!!

Inaktiv
Skrivet av Flugsaft:

JAA!!!!!!!! AKIRA måste vara med och göra musiken dock!!!

Man hörde första stroferna från orginalet på slutet.. lovande. Världens bästa soundtrack imo.


signatur

äldre än dig!

Medlem

De där att det är en skådespelare har jag inget problem med. Enligt mig kan det till och med vara ett plus i kanten. Som någon annan sa att det kommer se konstigt ut med alla gamla karaktärer sen är han där. Men enligt mig så kan det ge en mer verklig känsla att man vet om att denna person finns på riktigt etc.

För mig spelar det ingen roll om det är han eller någon random person. Så länge som spelet är bra så är det inget jag kommer störa mig på.

Men visst kan man bli störd ibalnd på att man förknippar vissa kändisar med andra filmer/serier. Exempelvis kan jag ej kolla på Charlie Sheens gamla action filmer etc. För efter 2½ men och anger management så tänker jag honom bara som han är i dom serierna i själva filmen. Vilket förstör lite. Men pågrund av att Norman spelar typ en badass i alla hans filmer/serier så ser jag inget fel i det. Jag förknippar inte folk med speciella filmer. Utan deras roll i filmerna hur dom var som person. Ett annat exempel är ron perlman som jag har gillat ganska mycket i filmer. Tills jag såg honom som en dragqueen i en film. Det gjorde så jag hade lite svårt att se på honom på samma sätt. Men det har inget med just den filmen att göra. Utan hur han skådespelade i den filmen.

Medlem
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av BeeJac:

Spoilers tack!!! Riktigt jävla osmidigt av er...

Spela ditt jädra spel och håll dig från internet om du inte vill ha spoilers!

Det gjorde jag igår. Dock verkar jag vara lite mindre egocentrisk än dig och tänker på dem som kanske inte ens hört talas om P.T och vill ta reda på slutet själva? Du är säkert bara ett troll, annars tycker jag på riktigt synd om dig.

Medlem

RIktigt nice med ett nytt Silent Hill och dessutom ett med Norman Fucking Reedus!!! Jag älskar den stollen

Men SHIT vilken jävla jobbig brud som aldrig höll tyst i videon, hittade ni verkligen ingen annan video, eller ville ni bara retas fz?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av fatcamp:

De där att det är en skådespelare har jag inget problem med. Enligt mig kan det till och med vara ett plus i kanten. Som någon annan sa att det kommer se konstigt ut med alla gamla karaktärer sen är han där. Men enligt mig så kan det ge en mer verklig känsla att man vet om att denna person finns på riktigt etc.

För mig spelar det ingen roll om det är han eller någon random person. Så länge som spelet är bra så är det inget jag kommer störa mig på.

Men visst kan man bli störd ibalnd på att man förknippar vissa kändisar med andra filmer/serier. Exempelvis kan jag ej kolla på Charlie Sheens gamla action filmer etc. För efter 2½ men och anger management så tänker jag honom bara som han är i dom serierna i själva filmen. Vilket förstör lite. Men pågrund av att Norman spelar typ en badass i alla hans filmer/serier så ser jag inget fel i det. Jag förknippar inte folk med speciella filmer. Utan deras roll i filmerna hur dom var som person. Ett annat exempel är ron perlman som jag har gillat ganska mycket i filmer. Tills jag såg honom som en dragqueen i en film. Det gjorde så jag hade lite svårt att se på honom på samma sätt. Men det har inget med just den filmen att göra. Utan hur han skådespelade i den filmen.

Ron Pearlman, en mångfacetterad skådespelare Ifall du inte sett Sons of Anarchy (som borde bota dina sviter efter Ron i klänning) så kan jag också rekommendera en gammal klassiker, och den första filmen jag såg honom i: Rosens namn

12
Skriv svar