Fifa 15 – nästa generations målvakter visas upp

Robot
Fifa 15 – nästa generations målvakter visas upp

För den som tvekar inför köpet släpper EA snart ett demo.

#fifa-15, #ea


Medlem
Fifa 15 – nästa generations målvakter visas upp

Ser skoj ut

Medlem

Ska vi gissa att det inte kommer demo till 360/ps3 eftersom de inte vill visa att det bara är FIFA 14 med uppdaterade laguppställningar och saknar alla grafiska och tekniska spelmotor-uppdateringar för next-gen?

Bättre att få 360/ps3-fansen att tro och hoppas att allt dom visar upp nu även finns med i old-gen releasen, ungefär som de gjorde med PC-versionen förr i tiden.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Fan vad sugen jag blev på detta

Medlem

Så målvakten tänker inte glidtackla in bollen i eget mål när han ska rensa i FIFA 15 som AI:n gjorde minst ett dussin ggr i FIFA 14?? hmm vi får väl se xD

Medlem

Ser ju riktigt bra ut, förutom att målvakten i scenen vid 1:40 faktiskt backar några steg innan skottet kommer istället för att rimligen ta några steg emot bollen för att bli större..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av Paiden:

Ska vi gissa att det inte kommer demo till 360/ps3 eftersom de inte vill visa att det bara är FIFA 14 med uppdaterade laguppställningar och saknar alla grafiska och tekniska spelmotor-uppdateringar för next-gen?

Bättre att få 360/ps3-fansen att tro och hoppas att allt dom visar upp nu även finns med i old-gen releasen, ungefär som de gjorde med PC-versionen förr i tiden.

14 var på det sättet, men det betyder inte att 15 behöver vara det.
Helt ärligt behöver det inte vara det snyggaste spelet så länge det är roligt. De flesta spelarna ser ändå inte ut som de gör i verkligheten. Men det hör till


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag förstår inte hur Fifa efter 20 år fortfarande har en totalt orealistisk bollfysik. Bollen beter sig ju som en badboll som väger 50g. Kan inte Fifa och PES (som har många andra nackdelar) slås ihop till det perfekta fotbollsspelet?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Paiden:

Ska vi gissa att det inte kommer demo till 360/ps3 eftersom de inte vill visa att det bara är FIFA 14 med uppdaterade laguppställningar och saknar alla grafiska och tekniska spelmotor-uppdateringar för next-gen?

Bättre att få 360/ps3-fansen att tro och hoppas att allt dom visar upp nu även finns med i old-gen releasen, ungefär som de gjorde med PC-versionen förr i tiden.

14 var på det sättet, men det betyder inte att 15 behöver vara det.
Helt ärligt behöver det inte vara det snyggaste spelet så länge det är roligt. De flesta spelarna ser ändå inte ut som de gör i verkligheten. Men det hör till

Veet inte om du missuppfattade mig men jag håller helt med dig om att spelglädjen är viktigare än att Ronaldos magrutor är anatomiskt korrekta men det va inte riktigt det jag syftade på med min cyniska gliring.

Vad jag menade va att FIFA 15 marknadsförs nu med "massor" av uppdateringar till både grafik men framförallt saker som målvakts AI, bättre bollfysik och spelarfysik/animationer och allt vad det är. Men... allting visas såklart på next-gen Xbox One och PS4.

Vi vet fortfarande inte hur mycket av alla deras "underbara förbättringar" som kommer att vara inkluderade i 360/PS3 versionerna.
Jag menar att det förmodligen blir väldigt få av dom saker dom visar upp nu som kommer vara med och att de av den anledningen inte släpper demo till dom versionerna utan BARA till dom kraftfullare next-gen och till PC.
Baktanken... att de inte vill visa att 360/PS3 versionerna är mer eller mindre samma spel som FIFA14 (eller WorldCup iaf) fast med uppdaterade laguppställningar och möjligtvis någon av de nyheter som kommer till next-gen/PC men långt ifrån alla.
Det skulle innebära att många kommer köpa 360/PS3 versionen under illusionen att det kommer vara väldigt likt det som de sett i alla trailers, när de egentligen precis köpt FIFA 14.1.

Det här står t.ex. på EA's websida när man söker efter FIFA 15 360 Features:

Skrivet av EA:

A version of FIFA 15 will be released on Xbox 360 and PlayStation 3 on September 23 in North America and September 25 in Europe.

Not all game features for FIFA 15 are available on all gaming platforms. Additional info coming soon.

Pre-Order FIFA 15 today!

Jag skulle gissa att "soon" i andra paragrafen betyder launch day a.k.a. strax efter att så många som möjligt har förbokat eller köpt sina exemplar.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Jag bokade en X1 så fort det stod klart att Fifa 15 skull bli ett helt annat spel på 360:n. Jag kapitulerade och vägrade hänga fast vid en utdöende konsol.

Tack och adjö Xbox 360, det har varit ett nöje att spela på dig under alla år. men nu har jag hittat en ny och yngre kärlek och dumpar dig nu hårt och hjärtlöst.

Medlem

Kan man ha Neuer som libero? Annars är det inte nästa generations målvakter!

Inaktiv

Jo FIFA köper man ju troget varje år...

Men är lite sugen på NHL också i år faktiskt. Och NBA2K15

Medlem

nextgen till trots så ser animationerna fortfarande ut att vara inspelade i en simbassäng.

1
Skriv svar