Nästa Tomb Raider är bara tidsexklusivt till Xbox

Robot
Medlem
Nästa Tomb Raider är bara tidsexklusivt till Xbox

undrar vad pyttemjuk betala för detta.
Jag har svårt att se det ha någon egentlig anledning att vara bra eller dåligt för den aktuella plattformen.

Medlem

Förstår inte hur man lägger pengar på något sånt här.
Knappast någon som orkar lägga ut stora summor pengar på en ny konsoll för 1 spel istället för att väna den där extra månaden eller vad det kan tänkas vara fråga om.

Visst de som redan äger den kanske köper men det lär ju knappast täcka kostnaden för denna exklusivitet?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Rebooten tyckte jag var sådär, så nästa del är inget som jag kommer att springa och köpa ett Xbox för.
Då jag kan lika gärna vänta och förhoppningsvis få det för en billigare peng när det släpps till PC.

Medlem

Hade det inte varit lättare att säga det på en gång så hade man sluppit att en massa folk blev sura?

En del av denna "surhet" lär ju sitta i bland de som gillar Tomb Raider och det lär inte gynna varken Microsoft eller Square.

Medlem
Skrivet av Margy:

Hade det inte varit lättare att säga det på en gång så hade man sluppit att en massa folk blev sura?

En del av denna "surhet" lär ju sitta i bland de som gillar Tomb Raider och det lär inte gynna varken Microsoft eller Square.

Detta stämmer nog bra, att göra folk upprörda över så här kan nog kosta dem när det väl släpper spelet till de andra enheterna.
Jag kan nog själv erkänna att jag känner mig upprörd över hur det hela lades fram med fina förolämpningar till PC och PS4 ägare.

Medlem

Ännu ett bevis på hur inkompetenta människor det sitter på PR avdelningen hos Microsoft. De har absolut ingen verklighetsförankring...

Medlem

Tror inte fler köper xbox one för ett tidsexklusivt Tomb raider, fattar inte poängen med detta.

Medlem

...dessutom stal ju detta en hel del av rampljuset för de andra sakerna Microsoft visade som har diskuterats väldigt lite på de flesta forum jag kollat på.

(även om en del beror på att de mest visade saker som folk sett förr)

Skrivet av Margy:

Hade det inte varit lättare att säga det på en gång så hade man sluppit att en massa folk blev sura?

En del av denna "surhet" lär ju sitta i bland de som gillar Tomb Raider och det lär inte gynna varken Microsoft eller Square.

Haha exakt, då hade vi sluppit riva håret i bitterhet i x antal timmar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Quelor:

Förstår inte hur man lägger pengar på något sånt här.
Knappast någon som orkar lägga ut stora summor pengar på en ny konsoll för 1 spel istället för att väna den där extra månaden eller vad det kan tänkas vara fråga om.

Visst de som redan äger den kanske köper men det lär ju knappast täcka kostnaden för denna exklusivitet?

Tror det kommer vara som med Ryse att det tar något år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är inte Square som har ansvaret över den här kollossala PR-floppen. Det är Microsoft som tabbade sig återigen.

Glad över nyheterna dock. Jag älskade rebooten, och ser fram emot nästa del. Sen vill jag inte påstå att Microsofts återupprepade idiotiska snedsteg har speciellt positiv effekt på mig, då jag sedan dag ett och ännu inte ens ser det som ett alternativ att köpa en X1. Att de såhärdags fortsätter tabba sig så brutalt pinsamt gör det verkligen bara lättare och lättare att hålla sig till PC och Ps4.

Medlem

Hoppas de inte tummar på grafiken bara för detta.

Medlem

Jag spelar hellre Uncharted än Tomb Raider så därför blir det en PS4 istället för Xbox One just saying plus att Sony har fler och bättre exklusiva spel

Medlem

Skulle inte bli ett dugg förvånad om tanken med detta var att vänta och se hur bra spelet säljer. Säljer det bra (på Xbox) så skulle det nog ha lett till att Microsoft köpte upp rättigheterna helt, sålde de dåligt så hade SE kunnat ge ut det på andra format. Säkerligen har det varit samma sak med Ryse och Dead Rising 3 med.

Jag var intresserad av första spelet då jag gillar Uncharted men efter det här lär det nog inte bli något köp överhuvudtaget. Bra jobbat Microsoft och SE, bli inte förvånade om spelet inte säljer så bra som ni hoppats på bara för det är aldrig smart att göra fansen så upprörda som många nu verkar vara (baserat på alla kommentarer på nätet).

Inaktiv
Skrivet av fiffel:

Hoppas de inte tummar på grafiken bara för detta.

Det är till konsol; det måste bantas till stenåldern för att flyta på - sen släpps samma version på iPad.

Inaktiv
Skrivet av Itchy1:

Jag spelar hellre Uncharted än Tomb Raider så därför blir det en PS4 istället för Xbox One just saying plus att Sony har fler och bättre exklusiva spel

intresseklubben antecknar.

Medlem

Har all tid i världen så jag väntar gladeligen lite längre. Köpa en krysslåda för att spela Tomb Raider? Pffft, knappast...

Medlem

Förstår inte varför alla är så sura på Microsoft för detta. Det är ju inte direkt ensamma om att göra så här (ett exempel på det är ju hur SONY har fått UbiSoft att göra exklusiva uppdrag till deras versioner av Assassins Creed). Det är ju ett sätt för dem att se till så att fler ska bli sugna på att köpa en XBONE vilket jag kan förstå.
Generellt så tycker jag att det är ett oskick att göra saker exklusiva till ett format.
Men som sagt jag förstår varför man gör det.

Medlem
Skrivet av Itchy1:

Jag spelar hellre Uncharted än Tomb Raider så därför blir det en PS4 istället för Xbox One just saying plus att Sony har fler och bättre exklusiva spel

Jag spelar helst både och...

Medlem

Ah, kunde nästan tro det


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Inaktiv
Skrivet av Quelor:

Förstår inte hur man lägger pengar på något sånt här.
Knappast någon som orkar lägga ut stora summor pengar på en ny konsoll för 1 spel istället för att väna den där extra månaden eller vad det kan tänkas vara fråga om.

Visst de som redan äger den kanske köper men det lär ju knappast täcka kostnaden för denna exklusivitet?

Folk lägger pengar på värre saker. Den som spar han har.

Medlem

Jag kan vänta, inga problem

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Itchy1:

Jag spelar hellre Uncharted än Tomb Raider så därför blir det en PS4 istället för Xbox One just saying plus att Sony har fler och bättre exklusiva spel

Jag spelar helst både och...

Jo jag med gillar Tomb Raider men jag själv tycker att Uncharted är ett av världens bästa spel och jag ser även fram emot det nya Tomb Raider men Uncharted är nått speciellt som slår dom flesta spel.

Medlem
Skrivet av Mela Lis:
Skrivet av Itchy1:

Jag spelar hellre Uncharted än Tomb Raider så därför blir det en PS4 istället för Xbox One just saying plus att Sony har fler och bättre exklusiva spel

intresseklubben antecknar.

Vad är ditt problem slut bry dig och sluta upp med otrevliga kommentarer.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Har all tid i världen så jag väntar gladeligen lite längre. Köpa en krysslåda för att spela Tomb Raider? Pffft, knappast...

Ord. Nog för att Tomb Raider-rebooten var bra och att jag ser fram emot nästa spel i serien, men jag ser inte riktigt fram emot det SÅ mycket.

Inaktiv
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av Mela Lis:
Skrivet av Itchy1:

Jag spelar hellre Uncharted än Tomb Raider så därför blir det en PS4 istället för Xbox One just saying plus att Sony har fler och bättre exklusiva spel

intresseklubben antecknar.

Vad är ditt problem slut bry dig och sluta upp med otrevliga kommentarer.

Lol, som sagt det ar helt ointressant nar nagon har ett behov av forsoka overtyga sig sjalv och andra vad som ar det battre alternativet.
Fanboys ar otrevliga, sa sluta sjalv med ointressanta kommentarer.

Medlem

Tidsexklusivt, är inte exklusivt för fem öre, jävla flopp
Death of tombraider hade varit bättre.
Hela serien är förstörd, precis som Creed in the ASS.

Ger inte ett smack för *Nästa Generation* Gamescom var ett skämt, bara Alienation och Metalgear som ser ut att vara något kul.

Nope ingen PS4 2015 heller

Medlem
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Itchy1:

Jag spelar hellre Uncharted än Tomb Raider så därför blir det en PS4 istället för Xbox One just saying plus att Sony har fler och bättre exklusiva spel

Jag spelar helst både och...

Jo jag med gillar Tomb Raider men jag själv tycker att Uncharted är ett av världens bästa spel och jag ser även fram emot det nya Tomb Raider men Uncharted är nått speciellt som slår dom flesta spel.

Det håller jag där emot med om!

Medlem
12
Skriv svar