Svenskutvecklat The Walking Dead-spel är på gång

Robot
Skribent
Svenskutvecklat The Walking Dead-spel är på gång

Öh... Wow! Jävligt läskig trailer.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kirkman själv verkar lite entusiastisk!

Det kan inte bli sämre än det Activision (?) producerade för ett tag sedan. Starbreeze/Overkill har ju lite erfarenhet som kan gynna denna typ av spel.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Kan nog bli något.

Medlem
Medlem

Hoppas det är first person och "realistisk" grafik än serietecknat!! Annars lär mitt intresse gå från 100/100 till 0/100 direkt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det kommer nog förmodligen bli ett bra spel, hoppas bara dom inte dlc mjölkar det lika mycket som med Payday 2


signatur

Game long and prosper

Medlem

Finns inga andra spel där man dödar Zombies så är glad att höra denna nyhet


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Javas:

Det kommer nog förmodligen bli ett bra spel, hoppas bara dom inte dlc mjölkar det lika mycket som med Payday 2

Tycker att DLC-nivån är alldeles lagom där, trots att de är många. Dom har lyckats lägga sig på en nivå där det inte blir pay to win, utan grejerna är lagom bra och passar just dom som vill bredda sin utrustning i den riktningen eller bara stödja utvecklarna. Sen är ju mycket material gratis också. Och nya kupper kommer du åt genom andra spelare gratis. Jag verkar vara en av få som tycker att utvecklare faktiskt ska ta betalt för sitt arbete och inte bara släppa gratisuppdateringar efter release.

Medlem
Medlem

Såg mera ut som en extra lång teaser.

Men inget fel med det! Zombies är alltid välkomna och klippet var rätt coolt.

Medlem

Coolt och på detta beskedet backar aktien med 3%. jag älskar hur marknaden fungerar.....

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Coolt och på detta beskedet backar aktien med 3%. jag älskar hur marknaden fungerar.....

Jag tittade också på det, tyckte det verkade rätt skumt Inför Payday 2-releasen sköt ju aktien i höjden så jag tänkte att det kanske är intressant att spana in den nu när det händer så stora grejer.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Syrfid:

Coolt och på detta beskedet backar aktien med 3%. jag älskar hur marknaden fungerar.....

Jag tittade också på det, tyckte det verkade rätt skumt Inför Payday 2-releasen sköt ju aktien i höjden så jag tänkte att det kanske är intressant att spana in den nu när det händer så stora grejer.

Marknaden hoppades nog att det skulle vara mer om Storm och när det ska släppas. Walking dead ligger ju två år fram i tiden vilket innebär att bolaget eventuellt blöder pengar innan det är klart. Deras avtal brukar innebära att de bekostar stora delar av utvecklingen själv men även behåller större delen av vinsten. Aktien är förövrigt upp igen och är nu oförändrad mot gårdagens stängning i skrivande stund.

Medlem

Nu verkar nyheten ha fått fart på aktien iaf +2% nu.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Coolt och på detta beskedet backar aktien med 3%. jag älskar hur marknaden fungerar.....

Och hur mycket har aktien stigit nu då efter att Starbreeze har varit med på TV4 nyheterna med detta spel ?

Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av Syrfid:

Coolt och på detta beskedet backar aktien med 3%. jag älskar hur marknaden fungerar.....

Och hur mycket har aktien stigit nu då efter att Starbreeze har varit med på TV4 nyheterna med detta spel ?

Oj, den slutade på +6,32%. Jag skulle ha köpt in mig tidigare i år. Fin utveckling senaste månaderna...:P

Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av Syrfid:

Coolt och på detta beskedet backar aktien med 3%. jag älskar hur marknaden fungerar.....

Och hur mycket har aktien stigit nu då efter att Starbreeze har varit med på TV4 nyheterna med detta spel ?

Den vände upp under dagen när marknaden förstod värdet av nyheten. Men den första reaktionen hos investerarna var att vinst kommer först 2016 därav backade aktien.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Decado:
Skrivet av Syrfid:

Coolt och på detta beskedet backar aktien med 3%. jag älskar hur marknaden fungerar.....

Och hur mycket har aktien stigit nu då efter att Starbreeze har varit med på TV4 nyheterna med detta spel ?

Oj, den slutade på +6,32%. Jag skulle ha köpt in mig tidigare i år. Fin utveckling senaste månaderna...:P

Se ovanstående. Jag har ägt den sen den stod i 5 öre så jo den har gjort en bra resa Rekommenderade köp i min blogg häre på fz när den stod i 7.50 nu senast. Nu tycker jag den är mer svårvärderad.

1
Skriv svar