Metal Gear Solid V – Snake gömmer sig i Steam-lådan

Robot
Medlem
Metal Gear Solid V – Snake gömmer sig i Steam-lådan

ooohh fuck yeah! Kommer behöva spelas med handkontroll dock!

Medlem

Härligt, trodde faktiskt inte att spelet skulle komma till Pc alls men vad tur att man hade fel!!

Medlem

Trevligt, fler som får uppleva kartongerna!

Medlem

Har inte riktigt hängt med i serien - behöver man eller bör man spela igenom från början för att njuta av det som mest? Känns som jag går miste om något. :\

Medlem
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Har inte riktigt hängt med i serien - behöver man eller bör man spela igenom från början för att njuta av det som mest? Känns som jag går miste om något. :\

Du både behöver och bör spela igenom samtliga från början för att njuta SOM MEST, men du kan säkert njuta av spelet även utan att ha spelat de tidigare, varje MGS spel brukar funka som one-shots också, även om man tappar väldigt mycket av djupet i story och karaktärer.

Mitt tips vore att åtminstone spela igenom MGS4, det är spelet som var tänkt som det sista i storyn och knyter ihop mycket av det som sker i de tidigare spel, så med MGS4 i bagaget har du nog en rätt okej förutsättning att hänga med i MGS5.

Och efter det kan du spela igenom samtliga spel för de är helt enkelt värda att spela och upplevas


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fan vad nice, då behöver man inte köpa sig en ps4'a då
Känns vettigare att kasta fyra lök på pc'n alla dagar, just nu var det bara mgs v som lockade till något annat.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Luciphear:

Har inte riktigt hängt med i serien - behöver man eller bör man spela igenom från början för att njuta av det som mest? Känns som jag går miste om något. :\

Du både behöver och bör spela igenom samtliga från början för att njuta SOM MEST, men du kan säkert njuta av spelet även utan att ha spelat de tidigare, varje MGS spel brukar funka som one-shots också, även om man tappar väldigt mycket av djupet i story och karaktärer.

Mitt tips vore att åtminstone spela igenom MGS4, det är spelet som var tänkt som det sista i storyn och knyter ihop mycket av det som sker i de tidigare spel, så med MGS4 i bagaget har du nog en rätt okej förutsättning att hänga med i MGS5.

Och efter det kan du spela igenom samtliga spel för de är helt enkelt värda att spela och upplevas

Skulle nog säga att snake eater, portable ops och peace walker ger en mer kött på benen än vad mgs 4 gör, gällande big boss.
Och att mgs 4 släpptes 2008 och peacewalker 2010 så mgs 4 lyckas inte knyta ihop mycket av storyn där, eftersom det kom innan.

Fast såklart, dom andra spelen som inte har big boss som huvudkaraktär skapar en mystik bakom honom som den ultimata specialsoldaten osv, så för maximal avnjutning skall man ju spela alla i kronologisk ordning

Medlem
Skrivet av Loltron:

Fan vad nice, då behöver man inte köpa sig en ps4'a då
Känns vettigare att kasta fyra lök på pc'n alla dagar, just nu var det bara mgs v som lockade till något annat.

Fast det blir ju roligare i längden med fler alternativ än pc


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Luciphear:

Har inte riktigt hängt med i serien - behöver man eller bör man spela igenom från början för att njuta av det som mest? Känns som jag går miste om något. :\

Du både behöver och bör spela igenom samtliga från början för att njuta SOM MEST, men du kan säkert njuta av spelet även utan att ha spelat de tidigare, varje MGS spel brukar funka som one-shots också, även om man tappar väldigt mycket av djupet i story och karaktärer.

Mitt tips vore att åtminstone spela igenom MGS4, det är spelet som var tänkt som det sista i storyn och knyter ihop mycket av det som sker i de tidigare spel, så med MGS4 i bagaget har du nog en rätt okej förutsättning att hänga med i MGS5.

Och efter det kan du spela igenom samtliga spel för de är helt enkelt värda att spela och upplevas

Skulle nog säga att snake eater, portable ops och peace walker ger en mer kött på benen än vad mgs 4 gör, gällande big boss.
Och att mgs 4 släpptes 2008 och peacewalker 2010 så mgs 4 lyckas inte knyta ihop mycket av storyn där, eftersom det kom innan.

Håller med Loltron.

Snake eater är ett av bästa spelen i serien och ett måste. Blev själv förvånad hur långt och bra det spelet är och fy satan vilken story.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Loltron:

Fan vad nice, då behöver man inte köpa sig en ps4'a då
Känns vettigare att kasta fyra lök på pc'n alla dagar, just nu var det bara mgs v som lockade till något annat.

Fast det blir ju roligare i längden med fler alternativ än pc

Har redan datorn kopplad till tv'n, handkontroller som funkar bra via bluetooth.
Så det är bara exklusiva titlar som man "måste" ha, som kan locka mig till dom nya konsolerna.
Allt annat kan pc'n min göra bättre.

Medlem

Trevliga nyheter, då slipper man köpa en PS4:a trots allt!

Medlem

Kul att fler personer får möjligheten att uppleva Hideo Kojimas absurda humor och drama!

Medlem

Nu jävlar snöar det! Riktiigt oväntat och trevligt.
Hade vart extra nice med några av de tidigare titlarna också, men man ska inte gapa efter för mycket, när vi ändå fick det här roliga.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Fixar dom inte till AI'n så blir det inget köp här iaf.

Verkar vara riktigt jävla stendum AI.

Medlem

Har redan Ground Zeroes på PS4 och vad jag har hört så kommer sparfilerna att föras över till The Phantom Pain, så det lutar mot ett köp till PS4 vilket som.

Konami har inte direkt nån bra bakgrund när det kommer till PC-utgåvor. Oerhört buggiga och allmän värdelösa. Hoppas för alla som har tänkt köpa det till PC att det blir en bra port.

Medlem

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Medlem

Enligt Moby Dick Studios hemsida så skulle deras spel "The Phantom Pain" komma till PC så detta är knappast en överraskning.

Medlem

Av någon anledning förväntade jag mig en PC version, tror Kojima/Konami har snackat om att det fanns en chans på ett sätt som lät som om de redan visste att så var fallet, ingen annan verkar ha uppmärksammat det på länge så jag antog att det var jag som inbillade mig det... i guess i didn't.

Medlem

Känns som att sedan dark souls portades till PC så har fler japanska spelföretag öppnat upp ögonen för PC marknaden. Vilket är underbart. Har inte ägt konsol sedan ps2 och sett så många japanska spel som verkat roliga men aldrig kommit till PC. Hoppas metal gear säljer bra på PC så att det fortsätter komma japanska spel till PC.

Medlem

Kul att The Phantom "PAINT" och Ground Zeroes kommer till pc.

Medlem

"läckt ut och deta är" Derp~

Nice att det kommer ut till pc i alla fall.

Inaktiv

Ah, great. Jag som köpte PS4 för detta spelet.

Well well. Får väl fortsätta spela Raymand Legends och Marvel Heroes på den då

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Fixar dom inte till AI'n så blir det inget köp här iaf.

Verkar vara riktigt jävla stendum AI.

Testa ground zeroes. Bästa ai:n i något stealth spel ute just nu.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ni som klagar på stavningen i artikeln, försök inte få det att låta som ni själva hade stavat rätt i en sån här nyhet. Jag själv hade blivit helt vild i brallan och inte kunnat stava rätt på fem timmar. På tal om det så är jag redan vild i byxan, vet inte riktigt vad jag ska ta vägen.

fgsfds

Medlem

Vem är Kerstin?

Medlem

Metal Gear Solid V: The Phantom Paint hmm målar man där med spöken? Eller fantomer kanske


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Har inte riktigt hängt med i serien - behöver man eller bör man spela igenom från början för att njuta av det som mest? Känns som jag går miste om något. :\

Vill du få ut lite mer av storyn kan du alltid kolla på en av flera bra video som försöker förklara den. Rätt spretig story, så det kan ta två omgånger innan man förstår:

https://www.youtube.com/watch?v=778Sr8ePnWc

Angående nyheten är de toppen! Var en anledning att behöva köpa PS4 som jag nu slipper. Tydligt hur lätt det är för utvecklare att göra en PC version nu när konsolerna ändå är ... en PC

12
Skriv svar