blizzard error code BLZBNTBTS00000046

Medlem
blizzard error code BLZBNTBTS00000046

Tja, får denna errorcode när jag försöker installera Tex hearthstone eller desktop appen.

Stängt av brandväggen, startat om datorn, kört som adminstratör. ingenting fungerar. datorn är i topskick och nybyggd, spelar spel som BF4 på maxat.

Medlem
Medlem

Redan testat allt

Startat om modemet, stängt av brandvägg, kört som adminstratör, kollat internethastigheten. också.

Medlem

Får även
BLZBNTBTS00000035
BLZBNTBTS00000051
BLZBNTBTS00000052

Helt kasst.

Medlem

Jag kan med 100% säkerhet säga att detta beror på att någonting hindrar din anslutning med deras patch server.
När du skriver att du har stängt av brandväggen har du även kollat brandvägg i routern?
Och du har inte några andra säkerhetslösningar som förhindrar att filer skrivs hur som helst. Tex. vissa anti-virus.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Jag kan med 100% säkerhet säga att detta beror på att någonting hindrar din anslutning med deras patch server.
När du skriver att du har stängt av brandväggen har du även kollat brandvägg i routern?
Och du har inte några andra säkerhetslösningar som förhindrar att filer skrivs hur som helst. Tex. vissa anti-virus.

har endast modem.
Hur som helst så har jag inte pillat på den på 2 år, har haft flera datorer tidigare som har kunnat ladda hem utan problem ;:)

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zalcore:

Jag kan med 100% säkerhet säga att detta beror på att någonting hindrar din anslutning med deras patch server.
När du skriver att du har stängt av brandväggen har du även kollat brandvägg i routern?
Och du har inte några andra säkerhetslösningar som förhindrar att filer skrivs hur som helst. Tex. vissa anti-virus.

har endast modem.
Hur som helst så har jag inte pillat på den på 2 år, har haft flera datorer tidigare som har kunnat ladda hem utan problem ;:)

Och du har inga anti-virus program eller dylikt som påverkar?
Om du har möjlighet, så testa med en annan dator på samma anslutning och se om problemen kvarstår.

Om det fungerar fint då så kan du iallafall vara säker på att det är någonting med din dator som är problemet.

En ominstallation kanske är dags?

Medlem

Har till och med avinstllerat brandvägg och anti virus program.

Datorn är som sagt nybyggd. Sedan 2v tebax

Medlem

Att datorn är nybyggd betyder absolut inte att felet inte ligger där.
Du säger att du har avinstallerat brandvägg vilket borde betyda att du numera använder Windows egna. Se till att öppna upp den ordentligt också isåfall.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Att datorn är nybyggd betyder absolut inte att felet inte ligger där.
Du säger att du har avinstallerat brandvägg vilket borde betyda att du numera använder Windows egna. Se till att öppna upp den ordentligt också isåfall.

Stängt av den

Allt utom Battle.net relaterade saker fungerar.

Medlem

Hmm, använder du någon proxy eller liknande?
Antar att du inte använder IE?

Oavsett, återställ inställningarna i IE och försök igen.
Verktyg -> Internetalternativ -> Avancerat -> Återställ.

Om inte detta fungerar, gör en ominstallation utav IE och se ifall detta hjälper.

Återkom ifall du fortfarande har problem.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Hmm, använder du någon proxy eller liknande?
Antar att du inte använder IE?

Oavsett, återställ inställningarna i IE och försök igen.
Verktyg -> Internetalternativ -> Avancerat -> Återställ.

Om inte detta fungerar, gör en ominstallation utav IE och se ifall detta hjälper.

Återkom ifall du fortfarande har problem.

Använder Chrome, gjorde på föregående dator också utan problem.

Ingen proxy.

Medlem

Det spelar ingen roll eftersom att Blizzard patchen använder sig utav IE protokoll. Gjorde du någon reset / uppdatering?

1
Skriv svar