Ett dussin minuter från solodelen av Battlefield Hardline

Robot
Ett dussin minuter från solodelen av Battlefield Hardline

EA lade mycket kraft på Battlefield Hardline under sin Gamescom-show. Därför får vi två nya trailers.

#ea, #visceral-games, #battlefield-hardline


Medlem
Ett dussin minuter från solodelen av Battlefield Hardline

Måste faktiskt säga att det såg rätt kul ut sp delen. Förvånad blir dock inget köp.

Inaktiv

Jag tycker faktiskt singleplayern ser ganska roligt ut från vad videon visade. Det syns att dom lånat lite från Far Cry, dvs både kikaren man taggar fiender med samt något att kasta för att locka dom.

Dock är det alltid lite trist när man ser klipp som denna och det alltid verkar vara något som aldrig rört ett FPS som spelar

Geeks Gaming
Skrivet av grollo_92:

Jag tycker faktiskt singleplayern ser ganska roligt ut från vad videon visade. Det syns att dom lånat lite från Far Cry, dvs både kikaren man taggar fiender med samt något att kasta för att locka dom.

Dock är det alltid lite trist när man ser klipp som denna och det alltid verkar vara något som aldrig rört ett FPS som spelar

Kört de på PC med någon som halvt kan skjuta så hade videon varat i 1 min efter introt

Medlem
Medlem

Well, hade det visat sig att SP-delen tillkommit i efterhand efter all negativ kritik så är jag den sista att bli förvånad Nu kanske jag kan sträcka mig lite mot att kalla det expansion istället för DLC...kasta in några extra BF4 banor också, samt sänk priset till 250 spänn och det skulle kunna bli ett köp.

Medlem

Väl... jag kommer säkert bli "flamad" men jag har köpt det för 699 på Origin, så blir lira MP och SP när det väl kommer nästa år...

Medlem

Fortfarande ett icke-köp förräns ett par veckor efter release möjligtvis. Måste se alla härliga buggar först


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Stealth? Då krävs det även en AI som gör att det blir underhållande men framför allt utmanande att spela på det sättet. Att kasta ett mynt borde resultera i att personen som ser det kollar varifrån det kom, inte vart det landade. AI´n i F.E.A.R. ser ut att vara avsevärt mycket bättre och samma sak med AI´n i Metro 2033.

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Väl... jag kommer säkert bli "flamad" men jag har köpt det för 699 på Origin, så blir lira MP och SP när det väl kommer nästa år...

Gör vafan du vill med dina pengar! Frågar du mig finns det värre saker du kunde lagt dom på!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Stealth? Då krävs det även en AI som gör att det blir underhållande men framför allt utmanande att spela på det sättet. Att kasta ett mynt borde resultera i att personen som ser det kollar varifrån det kom, inte vart det landade. AI´n i F.E.A.R. ser ut att vara avsevärt mycket bättre och samma sak med AI´n i Metro 2033.

Ja, ett första steg kan ju vara att låta AI:n uppfatta saker i ögonvrån Bara löjligt när spelaren knubbar ner killen med blodhinken utan att nån annan lägger märke till det.

Medlem

Positivt överraskad, ser rätt okej ut

Medlem

Visceral har alltid varit bra på storyn i sina spel, så sp tror jag faktiskt kan bli ganska bra
Blir dock ändå inget köp eftersom det fortfarande inte är något nytt eller speciellt i spelet.

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Väl... jag kommer säkert bli "flamad" men jag har köpt det för 699 på Origin, så blir lira MP och SP när det väl kommer nästa år...

Köp det och ha förhoppningsvis skoj, men varför sponsra förköpsbeteendet? :/


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Frostbite 3 ser ovanligt bra ut, men det blir ett köp när spelet är på REA.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade noll förväntningar på singelplayerdelen, men så fel jag hade. Blir nog köp.

Medlem

Bättre än förväntat, återstår att se om det är bra nog för att köpas.

Medlem

Med tanke på hur battlefields sp-upplevelser har varit tidigare så såg detta riktigt bra ut! Spelade MP-betan som var jäkligt rörig. Hoppas de får ordning på det.

k3m
Medlem

Fan jag blev sugen på detta jag kommer att köpa när det har gått ner i pris och när jag tycker att det passar.

Medlem

Om man har spelat Metro:Last Light så ser man att det mesta som dom visade i denna single player klippet är direkt smygkopierat ifrån det spelet.

Det som slog mig som starkast var när dom klättrade upp för stegen och öppnade grinden och ett grymt ljusflöde visade sig och därefter omgivningen ifrån ett högt perspektiv. Precis så som det utspelade sig metro last light. Fast utan gasmasken med luftfiltren.

En annan grej är att man blir tillfångatagen tillsammans med en kamrat och slängs in i samma fängelsehåla för att sedan ta sig ut på ett eller annat sätt.

Sedan så smög man omkring precis som i last light när man inte ville bli påkommen för att om man gjorde fel så fick man en hel arme på sig i vissa områden, det är dock ett roligt sätt att ta sig runt på.

Det var i alla fall enorma Last Light vibbar ifrån denna single player trailer. Jag älskade dock Metro last light och spelade hela spelet utan att ta några längre raster. men jag vet inte om jag skulle tycka om att spela ett spel som kopierar last light allt för mycket.

-Sedan så såg multiplayer lika medelmåttigt ut som det gjorde när vi fick testa betan, Trailern var tillgjord och visade ingenting som man kommer att få uppleva i verkliga spelet om man inte vill göra en in game film med sina kompisar. Dom borde ha visat lite mer nya saker i min mening.

1
Skriv svar