Risen 3: Titan Lords

Robot
Risen 3: Titan Lords

Risen 3 kan sägas handla om piratkopiering eftersom det kopierar friskt främst från andra piratspel, och kopior brukar som bekant sällan vara lika bra som originalen.

#risen-2-dark-waters, #piranha-bytes, #kingdoms-of-amalur, #dragons-dogma, #the-witcher, #assassins-creed-4-black-flag


FM-guru
F.d. Sisyr
Risen 3: Titan Lords

Inte särskilt oväntat, tyvärr...

Medlem

Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.

Medlem

Piranha Bytes vet man var man har dem. Jag har gått in i alla deras spel och förväntat mig katastrofer, vilket ironiskt nog gjort att jag genuint tycker om båda Risen-speln. Blir ett köp av det här med, utan tvekan.

Medlem

"Apropå stora kanoner... ta det lugnt när du vänder dig så att du inte råkar slå omkull någon."

Den bildtexten fick mig att skratta högt. Tack för den.

Vad gäller spelet, sopm Sisyr sa, inte direkt oväntat. På papper så är den typen av spel som Piranha gör precis det jag skulle vara intresserad av... men sen när det kommer till hur mer eller mindre alla deras spel spelar...

Det är synd.

k3m
Medlem

Jag köpte det och hittills är jag nöjd med det. Piranha bytes har sin speciella stil och Risen 3 genomsyras av den. Vilket är riktigt bra i min mening.

Vad gäller recensionen av Ove K, så är det inte direkt nå A betyg på den. Jag misstänker att Ove spelat spelet i några timmar, för att sedan skriva ihop något snabbt bara.

Precis vad jag förväntat mig. Bara att se en skärmdump från spelet gör mig deprimerad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag älskade de tidigare spelen,
Och jag tycker fortfarande om denna, även om den kan ha sina svagheter.
Som huvudpersonens röst. så hemsk, men lite komisk!

Jag skulle iaf ge spelet 3/5.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Man kan inte förvänta sig något annat av Risen. Gång på gång tänder de en svag förhoppning att nästa ska bli bättre, för att alltid gå käpp rätt åt helvete med deras hemska spelkontroller och spelmotorer. Sen är det aldrig något unikt i spelmiljö heller. Det finns liksom inget som lockar eller står sig bättre än något man kan hitta i andra spel, tusen gånger bättre gjort. Synd.

Gen
Medlem

Sacred 3 och sen detta, det går bra nu för Deep Silver. Och snart Ryse samt Dead Island 2. Frågan är hur det går med den aktien?

Medlem

Väldigt kort recension må jag säga.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Deras bästa spel, Gothic 1 och 2 var även de oslipade diamanter med tekniska problem som irriterade i de i övrigt helt makalöst bra spelen, det där har fortsatt. Gothic 3 kom till sin rätt efter en himla massa patchar.
Det började dock gå utför med Risen, som var bra men kändes ganska avskalat och innehållsfattigt i jämförelse med Gothic. Har de börjat att göra oslipat kol istället?

Medlem

Gillade Risen, framförallt svårhetsgraden i början. Däremot gick det jävligt snabbt i slutet, trodde man skulle till en annan ö eller liknande. Risen 2 tröttnade jag på efter typ hälften, inte alls lika svårt som Risen 1.

Medlem

Kom nu igen Ove, Alla vet att den amerikanska versionen av The Ring smiskar originalet på samtliga punkter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av LVX156:

Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.

Gothic 3 var helt jävla underbart. Har lätt lagt över 200 timmar på det, och ingen bugg har jag direkt stött på, förutom minnesläckan som de patchade bort.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av LVX156:

Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.

Gothic 3 var helt jävla underbart. Har lätt lagt över 200 timmar på det, och ingen bugg har jag direkt stött på, förutom minnesläckan som de patchade bort.

Du är nog den enda person som spelat Gothic 3 utan att hitta några buggar. Jag kan inte hitta en enda recension som inte nämner de många buggarna. På rak arm så kommer jag ihåg (och jag spelade bara i ett par timmar):

- NPCs som gick genom väggar och fastnade
- NPCs som jag rekryterade för att hjälpa mig i en quest stod bara stilla och tittade på
- NPCs drar sina vapen , rusar mot mig, stoppar undan sina vapen, går tillbaka, och repterar allt i oändlighet
- Fiender som inte reagerar om man attackerar dem med båge, utan står stilla och låter sig dödas
- Terräng som försvann, vilket gör att spelet kraschar
- massor av små glitchar, som att din karaktärs animationer helt plötsligt slutar fungera

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av LVX156:

Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.

Gothic 3 var helt jävla underbart. Har lätt lagt över 200 timmar på det, och ingen bugg har jag direkt stött på, förutom minnesläckan som de patchade bort.

Samma här, skitbra spel. Synd bara att den sista tredjedelen inte håller samma klass som resten. och att de inte har en lika snygg slutfilm som de har i början, men det beror väl på att de fick slut på pengar...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av LVX156:

Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.

Spela det första Gothic och Gothic 2, det var på den tiden då Piranha Bytes var som bäst. De första två Gothic spelen är som sagt helt fantastiska, det var vid Gothic 3 som allt rasade samman


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av LVX156:

Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.

Spela det första Gothic och Gothic 2, det var på den tiden då Piranha Bytes var som bäst. De första två Gothic spelen är som sagt helt fantastiska, det var vid Gothic 3 som allt rasade samman

Det är svårt att spela ettan och tvåan nu, speciellt ettan, om man inte gjort det tidigare. Det är inte rättvist mot spelen, de kommer kännas gamla och konstiga.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar