Se ett komplett mord i Assassin's Creed: Unity

Robot
Se ett komplett mord i Assassin's Creed: Unity

Ubisoft spelar igenom ett uppdrag - elva minuter gameplay från gatorna i Paris.

#assassins-creed-unity


Medlem
Se ett komplett mord i Assassin's Creed: Unity

Detta kommer bli bra, I guarentee it!

Medlem

Tycker att dom fixat många fula saker man stört sig på tidigare av videon att dömma. T.ex. ramla ner för kanterna, buggiga upphopp, göra mongoslag istället för att assassinata ens target osv. Thumbs up!

Medlem

Vill jag se detta???? Verkar lite för mycket spoiler för mig Någon som vet?


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Spelet ser faktiskt intressant ut!
Men rent grafiskt är det en stor besvikelse, texturerna är under all kritik, viss fysik, så som t ex "hjältens" sjal svider i ögonen. Hade hoppats på mer vad gäller nextgen.

//Andersson

Medlem

AI:n var ju sjukt blind...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ska bli grymt kul att testa! Gillar att det är mer öppet hur man ska ta sig fram till fienden. Förövrigt skaCo-op bli riktigt kul att testa.

Medlem
Skrivet av Apministern:

AI:n var ju sjukt blind...

Skulle gissa på att det inte är den fullständiga versionen av spelet. Saker kommer säkerligen ändra sig tills att det släpps.

Inaktiv

Som vanligt helt blind AI och ingen inklusive vakterna verkar bry sig att någon skum person springer omkring helt öppet på dagen med svärd och klättrar upp på en byggnad just bredvid dom.

Stealthspel hade varit roligare om man faktiskt var tvungen att använda sig av stealth någon gång men om spel skulle vara svårare skulle väl för många sluta köpa dom då alla är van vid att man kan sätta sig bakom en låda så har man fullt HP efter tre sekunder.

Vid 3:59 kollar munken rakt på spelaren men eftersom han är hukad så är han därför också osynlig. Så j*vla idiotiskt.

Och vid 4:20 när han dödar målet och röken försvinner kan självklart inte vakterna dra slutsatsen att det var han underliga kläder och fullt med synliga vapen som står 2 meter ifrån den döde som gjorde det.

Skrivet av Apministern:

AI:n var ju sjukt blind...

Jag tror de måste ha det så, annars hade det varit alldeles för svårt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Frasstheass:
Skrivet av Apministern:

AI:n var ju sjukt blind...

Skulle gissa på att det inte är den fullständiga versionen av spelet. Saker kommer säkerligen ändra sig tills att det släpps.

Nej, jag tror inte det blir någon större ändring tyvärr, AI:n i AC har alltid varit retarderad. Självklart står 4 st och väntar i en ring runt dig, på sin tur att bli slaktad, medans man slåss mot en av dem och när han är död så hoppar nästa gubbe fram, medans resterande väntar på sin tur igen.

Som tur är så är det inte riktigt det jag är ute efter, jag vet om att AI:n är som den är. Jag gillar mycket annat med AC, miljöerna, känslan osv.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Apministern:

AI:n var ju sjukt blind...

Jag tror de måste ha det så, annars hade det varit alldeles för svårt.

Istället för att göra AIn IQ-befriade, blinda och tråkiga så hade utvecklarna istället kunnat prova att göra så att dom faktiskt är lite verkligare och svåra men ge spelaren mer verktyg och vägar att ta sig an uppgiften. I många stealthspel spelar det ingen roll om du smyger eller bara springer fram och dödar alla för båda är i princip lika enkelt bara att det sistnämda går fortare.

Inaktiv

I brist på bättre alternativ får man sätta upp sina egna utmaningar För att få ut mer av AC brukar jag slaviskt hålla mig till att ett mord är misslyckat om jag blir upptäckt eller om jag tycker att jag kommer undan med saker som AI:n borde reagera på (som främlingar som klättrar upp för väggar bredvid vakter). Tyvärr finns det en hel del uppdrag där man blir tvingad att vara amatörmördare...

Medlem

Det jag skulle vilja se jämfört med tidigare AC är att de gör de drar upp svårighetsgraden på striderna ordentligt. I Black flag är pareringarna spelbrytande op och låter en instadöda alla som anfaller. När man väl är i en dödsanimation väntar övriga fiender lydigt på sin tur, samt att man vid eventuellt anfall under animationen bara kan parera nästa och fortsätta äta sig igenom anfallare. Man kan bokstavligt talat äta sig igenom 20+ vakter utan att slå en enda gång själv utan bara kontra deras attacker och det petar hål på upplevelsen direkt. Fanns heller inga riktiga konsekvenser av att hamna i strid annat än att man kunde förlora hälsa om man råkade somna halvvägs igenom. Parera, kontra. Parera, kontra. Parera, kontra. Repetera tills allt är dött, gå därifrån utan konsekvenser.

Jag vill se Betydligt farligare, ivrigare och aggressivare fiender som bara slänger sig över en flera samtidigt så man verkligen har en anledning att stealtha så mycket som möjligt och om det misslyckas tvingar en att använda sin fulla arsenal av trick och verktyg för att komma undan med livet i behåll.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Apministern:

AI:n var ju sjukt blind...

Jag tror de måste ha det så, annars hade det varit alldeles för svårt.

Stör mig bara hur en underligt klädd beväpnad man ränner omkring inne i Notre dame och knuffar undan folk utan att nån reagerar. Likadant när han kastar en rökbomb mot prästen och mannen som har nyckeln, rusar fram och mördar den ena, medans prästen bara går därifrån som om inget hade hänt.

De skulle haft ett system som i Metal Gear spelen, där vakterna sätter sig i ett sorts "alert mode" när de märker nåt som är konstigt. Vilket hade förstås inneburit att Ubisoft även måste lägga in så att vakter i spelet faktiskt märker nåt...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ja... vad säger man? "ass-Cred" ska dom ha iaf för att det ser bättre ut än de tidigare...


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Wow vilka levande ögon Protagonisten har :O.

Vad mycket alla nya små detaljer gör som ingen laddning mellan mellan sekvens och spel

Lite Hitman känsla över mordet då man verkar kunna trigga sina egna små mord tillfällen + smita utan att nån vet att det har skett


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av grollo_92:

Och vid 4:20 när han dödar målet och röken försvinner kan självklart inte vakterna dra slutsatsen att det var han underliga kläder och fullt med synliga vapen som står 2 meter ifrån den döde som gjorde det.

Inget säger väl att han är död. Vakterna ser bara en man som ligger ner + massa rök, ingen anledning att misstänka något brott för


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Gen
Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Apministern:

AI:n var ju sjukt blind...

Jag tror de måste ha det så, annars hade det varit alldeles för svårt.

Stör mig bara hur en underligt klädd beväpnad man ränner omkring inne i Notre dame och knuffar undan folk utan att nån reagerar. Likadant när han kastar en rökbomb mot prästen och mannen som har nyckeln, rusar fram och mördar den ena, medans prästen bara går därifrån som om inget hade hänt.

De skulle haft ett system som i Metal Gear spelen, där vakterna sätter sig i ett sorts "alert mode" när de märker nåt som är konstigt. Vilket hade förstås inneburit att Ubisoft även måste lägga in så att vakter i spelet faktiskt märker nåt...

Håller faktiskt med dig lite grann där.

2:36 - Han kommer ut ur "crowd stealth" men vakterna skiter i honom. De kunde åtminstonde vrålat "piss off" eller något
4:24 - Som du sa, rök, hostande präst och två vakter som går rakt mot honom men bryr sig inte. Iofs fick han en alert på sig när han tog hissen så de måste nog kommit på att det var han ändå.
4:99 - Han klättrar upp för det nästan lodräta koppartaket på Notre Dame som en apa. Ofta han har gummisulor i bootsen.
5:57 - Väldigt kass animering för att gå ner för trappor Han fastnar ju nästan på något osynligt trappsteg
7:31 - Hoppet ner i höstacken mitt under psalmen och mitt bland folk men ingen bryr sig
8:27 - Dödandet av båda vakterna lär någon av de civila sett.

Hehe oj okej, ska göra något annat nu

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av grollo_92:

Och vid 4:20 när han dödar målet och röken försvinner kan självklart inte vakterna dra slutsatsen att det var han underliga kläder och fullt med synliga vapen som står 2 meter ifrån den döde som gjorde det.

Inget säger väl att han är död. Vakterna ser bara en man som ligger ner + massa rök, ingen anledning att misstänka något brott för

Om vi ska utgå från realistiska premisser lär väl den avlidne blöda synligt från de nya såren lönnmördaren just givit honom och även om han inte har synliga tecken på våld så kan jag ändå tycka att de borde anse att det är lite märkligt att han ligger och sover just efter en märklig rök skingrat sig och en skum person bärandes diverse vapen stiger ur så borde de misstänka något.

Medlem

Ingen annan som stör sig på den extrema "hjälpen" man får? GUI, texter som ploppar upp ("Warning: Restricted Area") och andra "hålla hand"-hittepå. Jag tänker mig en jämförelse med hur en film hade sett ut: pilar som pekar ut mördaren i en deckare, förklarande texter för story i Disney-filmer så att även de mest korkade ska kunna förstå sensmoralen eller kanske en "mission log" där huvudkaraktärens uppdrag alltid visas för åskådaren.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Apministern:

AI:n var ju sjukt blind...

Jag tror de måste ha det så, annars hade det varit alldeles för svårt.

Istället för att göra AIn IQ-befriade, blinda och tråkiga så hade utvecklarna istället kunnat prova att göra så att dom faktiskt är lite verkligare och svåra men ge spelaren mer verktyg och vägar att ta sig an uppgiften. I många stealthspel spelar det ingen roll om du smyger eller bara springer fram och dödar alla för båda är i princip lika enkelt bara att det sistnämda går fortare.

Det finns ju som tur är mycket svårare eller snarare realistiska stealthspel, t.ex Dishonoured med difficulty mod som gör att man inte kan luta sig 3 meter runt ett hörn samt Metro: Last Light (med vissa undantag)


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Brain:

Ingen annan som stör sig på den extrema "hjälpen" man får? GUI, texter som ploppar upp ("Warning: Restricted Area") och andra "hålla hand"-hittepå. Jag tänker mig en jämförelse med hur en film hade sett ut: pilar som pekar ut mördaren i en deckare, förklarande texter för story i Disney-filmer så att även de mest korkade ska kunna förstå sensmoralen eller kanske en "mission log" där huvudkaraktärens uppdrag alltid visas för åskådaren.

Störde mig på det med. Iallafall "Warning; Restricted Area-delen. Förstör ju hela känslan av ett helt öppet Paris.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Brain:

Ingen annan som stör sig på den extrema "hjälpen" man får? GUI, texter som ploppar upp ("Warning: Restricted Area") och andra "hålla hand"-hittepå. Jag tänker mig en jämförelse med hur en film hade sett ut: pilar som pekar ut mördaren i en deckare, förklarande texter för story i Disney-filmer så att även de mest korkade ska kunna förstå sensmoralen eller kanske en "mission log" där huvudkaraktärens uppdrag alltid visas för åskådaren.

Störde mig på det med. Iallafall "Warning; Restricted Area-delen. Förstör ju hela känslan av ett helt öppet Paris.

Tanken ska väl vara att det är Animus som tillhandahåller den biten, så jämförelsen är väl rättvisare mot en förstapersonsvy av någon med en HUD i en film. Men håller med om att de kunde dra ner på detaljrikedomen i hjälpen.

Medlem

Efter att precis spelat ut AC3 och 4 igen så ser man likheten i 5an, dvs. inte mycket nytt förutom grafiken, spelet kan vara roligt för det, men det är inte svårt att se att AC spelen nu på sistone har väldigt lågt nytänkande. Hoppas bara det blir någorlunda bugg fritt så ska det nog gå bra.

Medlem
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Brain:

Ingen annan som stör sig på den extrema "hjälpen" man får? GUI, texter som ploppar upp ("Warning: Restricted Area") och andra "hålla hand"-hittepå. Jag tänker mig en jämförelse med hur en film hade sett ut: pilar som pekar ut mördaren i en deckare, förklarande texter för story i Disney-filmer så att även de mest korkade ska kunna förstå sensmoralen eller kanske en "mission log" där huvudkaraktärens uppdrag alltid visas för åskådaren.

Störde mig på det med. Iallafall "Warning; Restricted Area-delen. Förstör ju hela känslan av ett helt öppet Paris.

Tanken ska väl vara att det är Animus som tillhandahåller den biten, så jämförelsen är väl rättvisare mot en förstapersonsvy av någon med en HUD i en film. Men håller med om att de kunde dra ner på detaljrikedomen i hjälpen.

Tycker just att animus delen är den delen som har förstört alla spelen som släppts, känns som att någon på kontoret typ käkade psykadelisk svamp och fick en "super idé" som sög.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av A-Gen:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Brain:

Ingen annan som stör sig på den extrema "hjälpen" man får? GUI, texter som ploppar upp ("Warning: Restricted Area") och andra "hålla hand"-hittepå. Jag tänker mig en jämförelse med hur en film hade sett ut: pilar som pekar ut mördaren i en deckare, förklarande texter för story i Disney-filmer så att även de mest korkade ska kunna förstå sensmoralen eller kanske en "mission log" där huvudkaraktärens uppdrag alltid visas för åskådaren.

Störde mig på det med. Iallafall "Warning; Restricted Area-delen. Förstör ju hela känslan av ett helt öppet Paris.

Tanken ska väl vara att det är Animus som tillhandahåller den biten, så jämförelsen är väl rättvisare mot en förstapersonsvy av någon med en HUD i en film. Men håller med om att de kunde dra ner på detaljrikedomen i hjälpen.

Tycker just att animus delen är den delen som har förstört alla spelen som släppts, känns som att någon på kontoret typ käkade psykadelisk svamp och fick en "super idé" som sög.

Kunde inte hållt med mer, den moderna gen-arkeologiska delen är fullständigt värdelös, man hade kunnat ha spelet helt utan HUD eller åtminstonde med minimalistisk HUD, hade dem dumpat Animus skiten och chillat lite och släppt ett spel typ var 3:e år hade det helt klart varit det tidiga 2000 talets bästa serie, men tyvärr.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar