20 minuter isande spänning från Alien: Isolation

Robot
20 minuter isande spänning från Alien: Isolation

En grön blippande prick har nog aldrig varit så ruggig.

#alien-isolation


Medlem
20 minuter isande spänning från Alien: Isolation

Första filmen är fortfarande den mest skrämmande. Aliens var bra men den tilltalar mig mycket mer som action fantast än den gör som en skräck film.

AvP (PC) har lyckats bättre än något annat spel innan att ha samma effekt som första filmen gav mig. Det här spelet ser dock ut att ha potential att slå även det spelet. AI´n kommer vara avgörande för upplevelsen för det var mycket tack vare AI´n i AvP som man aldrig kunde vara säker på varifrån de kom och varje gång man såg blippandet från scannern så ökade pulsen.

Medlem

Det här ser jag mest fram emot just nu! Ska bli riktigt kul att stealtha och inte bara en dum shooter.
Å andra sidan så hade jag höga förhoppningar om Aliens Colonial Marines också, hade ju kunnat bli skoj på Wii-U med skärmen på kontrollern som den där blippande radarn som visar var aliensarna finns, som i filmen.

Medlem

Hoppas att jag har fått min Oculus Rift tills spelet släpps. Som tur är finns det blöjor här hemma

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att jag har fått min Oculus Rift tills spelet släpps. Som tur är finns det blöjor här hemma

Det blir inget Oculus rift-stöd vid relaese.
www.fz.se/artiklar/nyheter/20140708/inget-oculus-stod-i-fulla...

Medlem

Har aldrig tyckt att alien-filmerna är så läskiga. The thing från 1982 från John Carpenter. Där snackar vi creepy.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

fuck va jobbigt han är som pratar

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Första filmen är fortfarande den mest skrämmande. Aliens var bra men den tilltalar mig mycket mer som action fantast än den gör som en skräck film.

AvP (PC) har lyckats bättre än något annat spel innan att ha samma effekt som första filmen gav mig. Det här spelet ser dock ut att ha potential att slå även det spelet. AI´n kommer vara avgörande för upplevelsen för det var mycket tack vare AI´n i AvP som man aldrig kunde vara säker på varifrån de kom och varje gång man såg blippandet från scannern så ökade pulsen.

Ja haha jag minns i AvP första gången jag spelade och det där pipandet började.
fick panik och tömde ett magasin.... i en liten mal.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Rakoon:

fuck va jobbigt han är som pratar

Eller hur! Klarade 20 sekunder av det haha.

Medlem

Synd att man ska sitta o snacka och förstöra stämningen i filmen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Fan vad läskigt och spännande! det var, bara kolla på. Grafiken var oerhört snygg särskilt röken som kom ut lite här och där såg riktigt verklig ut.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att jag har fått min Oculus Rift tills spelet släpps. Som tur är finns det blöjor här hemma

Det blir inget Oculus rift-stöd vid relaese.
www.fz.se/artiklar/nyheter/20140708/inget-oculus-stod-i-fulla...

Inget officiellt stöd, men det kommer garanterat att fungera med hjälp av nån mod, som med t.ex. Minecraft och ESO.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Divion:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att jag har fått min Oculus Rift tills spelet släpps. Som tur är finns det blöjor här hemma

Det blir inget Oculus rift-stöd vid relaese.
www.fz.se/artiklar/nyheter/20140708/inget-oculus-stod-i-fulla...

Inget officiellt stöd, men det kommer garanterat att fungera med hjälp av nån mod, som med t.ex. Minecraft och ESO.

Absolut

Medlem

M'lien [tips fedora]

Medlem

en halv minut klarade jag av innan rösten gick mig på nerverna..

Medlem

Hade fått för mig att det skulle va snyggare, bättre ljussättning osv som ger bättre stämning.. men vi får se, man kanske blir skraj nog


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Hade fått för mig att det skulle va snyggare, bättre ljussättning osv som ger bättre stämning.. men vi får se, man kanske blir skraj nog

Det här var ju på konsol så man kan ju hoppas att PC får lite mer nom nom

Medlem
Skrivet av LordOfNomnom:

en halv minut klarade jag av innan rösten gick mig på nerverna..

Dags o jobba på tålamodet ?
Tycker han hade en av de lättare rösterna att lyssna på, bra mycket mer bekväm än vad många andra är som blir intervjuade.

Medlem

Rättelse: Se 20 minuter av konstant babbel som stör demot helt.

Kollar när det finns en video utan commentary..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av LordOfNomnom:

en halv minut klarade jag av innan rösten gick mig på nerverna..

Dags o jobba på tålamodet ?
Tycker han hade en av de lättare rösterna att lyssna på, bra mycket mer bekväm än vad många andra är som blir intervjuade.

Vad har tålamod med saken att göra?

Medlem

Kändes som om AIn var lite för förlåtande. Exempelvis när spelaren gömmer sig bakom en jättesmal pelare och den märker inget. Vad är det för rovdjur som inte ens märker om någonting rör sig i samma välupplysta rum?

Sen såna saker som att man kan öppna dörrar som låter en massa när monstret precis lämnat rummet utan att den reagerar på det.

Hela filmen kändes bara väldigt lam för min del. :S

Medlem

Det är riiiiiktigt svårt att inte känna hype nu! Ljussättningen, och estetiken överlag, är magisk. Om detta står sig till release förtjänas många priser enbart för den biten.

Sen får vi hoppas spelet blir kul också såklart!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

phi
Medlem

Kändes som att man möter Alien lite för ofta. Istället för att bygga upp spänningen successivt med själva storyn och utforskandet i skeppet så kändes det mest som "jaha, nu är den tillbaka igen. Jag får väl gömma mig igen" var femte minut.

Medlem
Skrivet av ladd:

Kändes som om AIn var lite för förlåtande. Exempelvis när spelaren gömmer sig bakom en jättesmal pelare och den märker inget. Vad är det för rovdjur som inte ens märker om någonting rör sig i samma välupplysta rum?

Sen såna saker som att man kan öppna dörrar som låter en massa när monstret precis lämnat rummet utan att den reagerar på det.

Hela filmen kändes bara väldigt lam för min del. :S

'Aliens' har inga ögon, om du inte visste det, så det spelar ingen roll om det är välupplyst eller ej.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ladd:

Kändes som om AIn var lite för förlåtande. Exempelvis när spelaren gömmer sig bakom en jättesmal pelare och den märker inget. Vad är det för rovdjur som inte ens märker om någonting rör sig i samma välupplysta rum?

Sen såna saker som att man kan öppna dörrar som låter en massa när monstret precis lämnat rummet utan att den reagerar på det.

Hela filmen kändes bara väldigt lam för min del. :S

'Aliens' har inga ögon, om du inte visste det, så det spelar ingen roll om det är välupplyst eller ej.

I did not know that.

Isf. borde väl lukt och hörsel vara riktigt bra om de ska klassas som farliga? Borde fortfarande kunna känna sig fram till en varelse inom 2 meter ifrån sig själv om man är ett rovdjur kan man tycka. :S

Men ja, jag är inte så insatt i hur Aliens funkar. De kanske är så här blinda, döva och luktsinnesbefriade helt enkelt?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Första filmen är fortfarande den mest skrämmande. Aliens var bra men den tilltalar mig mycket mer som action fantast än den gör som en skräck film.

AvP (PC) har lyckats bättre än något annat spel innan att ha samma effekt som första filmen gav mig. Det här spelet ser dock ut att ha potential att slå även det spelet. AI´n kommer vara avgörande för upplevelsen för det var mycket tack vare AI´n i AvP som man aldrig kunde vara säker på varifrån de kom och varje gång man såg blippandet från scannern så ökade pulsen.

Instämmer. AVP från 1999 är det oslagbara Alien-spelet hittils. Otroligt läskigt när man spelar som marine och som sagt en AI som heter duga.

Medlem
Skrivet av ladd:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ladd:

Kändes som om AIn var lite för förlåtande. Exempelvis när spelaren gömmer sig bakom en jättesmal pelare och den märker inget. Vad är det för rovdjur som inte ens märker om någonting rör sig i samma välupplysta rum?

Sen såna saker som att man kan öppna dörrar som låter en massa när monstret precis lämnat rummet utan att den reagerar på det.

Hela filmen kändes bara väldigt lam för min del. :S

'Aliens' har inga ögon, om du inte visste det, så det spelar ingen roll om det är välupplyst eller ej.

I did not know that.

Isf. borde väl lukt och hörsel vara riktigt bra om de ska klassas som farliga? Borde fortfarande kunna känna sig fram till en varelse inom 2 meter ifrån sig själv om man är ett rovdjur kan man tycka. :S

Men ja, jag är inte så insatt i hur Aliens funkar. De kanske är så här blinda, döva och luktsinnesbefriade helt enkelt?

Jag tror att en stor del av 'skräcken' i Alien bygger på att ingen riktigt vet hur de fungerar. Hela poängen med att designa dem utan ögon var att det är otäckare om man inte vet om den tittar på en eller ej.
Sen har ju all AI brister, vilket är bra för annars skulle världen styras av terminators och människor odlas som biobränsle.

1
Skriv svar