Evolve-beta i januari - först på Xbox One

Robot
Evolve-beta i januari - först på Xbox One

Microsoft satsar hårt på tidsexklusivitet - Left 4 Dead-skaparnas actiontitel en av dem.

#left-4-dead, #evolve


Inaktiv
Evolve-beta i januari - först på Xbox One

Jag är inte riktigt såld på det här spelet ännu. Det är verkligen ett spel som man kan köra med de närmsta polarna, men vi får se. Förhoppningsvis kommer en demo där man kan testa om det passar en.

Medlem

Jag gillar fortfarande inte 4vs1 idén, låter så trist om man jämför hur det var i left 4 dead, hur ska man kunna köra teamwork som monster då?

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag gillar fortfarande inte 4vs1 idén, låter så trist om man jämför hur det var i left 4 dead, hur ska man kunna köra teamwork som monster då?

Är du på riktigt allvarlig just nu? Teamplay som monster? Det är det som är själva idén, att du är EN boss emot 4 andra motsåndare. Denna asymmetrisk spelstil är något som väldigt många av oss spelare uppskattar och det närmaste jag kan minnas som liknar Evolve är Giants: Citizen Kabuto som var riktigt kul på sin tid. Bara för att dem gjort Left 4 Dead en gång i tiden betyder inte att alla deras spel måste vara likadana.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av nils45:

Jag gillar fortfarande inte 4vs1 idén, låter så trist om man jämför hur det var i left 4 dead, hur ska man kunna köra teamwork som monster då?

Är du på riktigt allvarlig just nu? Teamplay som monster? Det är det som är själva idén, att du är EN boss emot 4 andra motsåndare. Denna asymmetrisk spelstil är något som väldigt många av oss spelare uppskattar och det närmaste jag kan minnas som liknar Evolve är Giants: Citizen Kabuto som var riktigt kul på sin tid. Bara för att dem gjort Left 4 Dead en gång i tiden betyder inte att alla deras spel måste vara likadana.

Vad kallar du teamplayet som monster/zombie i left 4 dead dåra, mr ninja. Du menar alltså att du inte komma tröttna på när han som spelar monster ständigt rage quittar mitt i en kampanj? Spelet kommer vara exklusivt roligt i 2-3 månader, sen kommer det dö ut, det är ju redan bara 4 kommentarer här om spelet.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av nils45:

Jag gillar fortfarande inte 4vs1 idén, låter så trist om man jämför hur det var i left 4 dead, hur ska man kunna köra teamwork som monster då?

Är du på riktigt allvarlig just nu? Teamplay som monster? Det är det som är själva idén, att du är EN boss emot 4 andra motsåndare. Denna asymmetrisk spelstil är något som väldigt många av oss spelare uppskattar och det närmaste jag kan minnas som liknar Evolve är Giants: Citizen Kabuto som var riktigt kul på sin tid. Bara för att dem gjort Left 4 Dead en gång i tiden betyder inte att alla deras spel måste vara likadana.

Vad kallar du teamplayet som monster/zombie i left 4 dead dåra, mr ninja. Du menar alltså att du inte komma tröttna på när han som spelar monster ständigt rage quittar mitt i en kampanj? Spelet kommer vara exklusivt roligt i 2-3 månader, sen kommer det dö ut, det är ju redan bara 4 kommentarer här om spelet.

Nu är det så här att Evolve inte är Left 4 Dead och man är inget team av monster. Som jag sa innan så är man EN boss med flera abilites(i L4D hade man en eller två som monster). Man får helt enkelt använda sig utav taktik istället och om du nu vill ha teamplay så spela som hunter istället. Som jag sa innan så är detta ett assymetriskt nisch-spel som du inte behöver spela, ingen tvingar dig att spela t ex strategi om du inte tycker om den sortens gameplay.
Om någon nu skulle rage-quita så är matchen nog förmodligen redan över så varför dra ut på det om hunters redan har vunnit? Inte tröttnar jag på att någon rage-quitar i något annat spel (SC2) som jag redan har vunnit.
Att försöka förutse hur länge ett spel kommer vara "exklusivt" roligt är bara nonsens då folk har olika smak i spel och dem som verkligen tycker om det förmodligen kommer att fortsätta spela det betydligt längre än så. Jag menar, kolla bara på L4D som exempel som fortfarande spelas av många än idag.
Sen att det är så få kommentarer kan bero på det redan har varit väldigt mycket nyheter om det här spelet på sistone och dels att det är väldigt sent på en torsdag och vissa av oss arbetar på dagen även om många andra har semester/sommarlov fortfarande.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av nils45:
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av nils45:

Jag gillar fortfarande inte 4vs1 idén, låter så trist om man jämför hur det var i left 4 dead, hur ska man kunna köra teamwork som monster då?

Är du på riktigt allvarlig just nu? Teamplay som monster? Det är det som är själva idén, att du är EN boss emot 4 andra motsåndare. Denna asymmetrisk spelstil är något som väldigt många av oss spelare uppskattar och det närmaste jag kan minnas som liknar Evolve är Giants: Citizen Kabuto som var riktigt kul på sin tid. Bara för att dem gjort Left 4 Dead en gång i tiden betyder inte att alla deras spel måste vara likadana.

Vad kallar du teamplayet som monster/zombie i left 4 dead dåra, mr ninja. Du menar alltså att du inte komma tröttna på när han som spelar monster ständigt rage quittar mitt i en kampanj? Spelet kommer vara exklusivt roligt i 2-3 månader, sen kommer det dö ut, det är ju redan bara 4 kommentarer här om spelet.

Nu är det så här att Evolve inte är Left 4 Dead och man är inget team av monster. Som jag sa innan så är man EN boss med flera abilites(i L4D hade man en eller två som monster). Man får helt enkelt använda sig utav taktik istället och om du nu vill ha teamplay så spela som hunter istället. Som jag sa innan så är detta ett assymetriskt nisch-spel som du inte behöver spela, ingen tvingar dig att spela t ex strategi om du inte tycker om den sortens gameplay.
Om någon nu skulle rage-quita så är matchen nog förmodligen redan över så varför dra ut på det om hunters redan har vunnit? Inte tröttnar jag på att någon rage-quitar i något annat spel (SC2) som jag redan har vunnit.
Att försöka förutse hur länge ett spel kommer vara "exklusivt" roligt är bara nonsens då folk har olika smak i spel och dem som verkligen tycker om det förmodligen kommer att fortsätta spela det betydligt längre än så. Jag menar, kolla bara på L4D som exempel som fortfarande spelas av många än idag.
Sen att det är så få kommentarer kan bero på det redan har varit väldigt mycket nyheter om det här spelet på sistone och dels att det är väldigt sent på en torsdag och vissa av oss arbetar på dagen även om många andra har semester/sommarlov fortfarande.

Njae, lite fel har du, lirade du l4d i huvud taget? Man var 4vs4, inte 2 st monsters/zombies. Och sen så syftar jag på taktik när jag säger team-play, l4d hade taktik 4vs4, det var det som var lite utav poängen. Ditt andra resonemang om att spelet förmodligen redan är över när monstret rage-quittar förstår jag inte, spelade du left4dead i huvud taget? Om detta spelet har samma upplägg, alltså en kampanj som startas, så kommer folk rage quitta eller disconnectas p.g.a.. dålig lina osv. och kampanjen kommer komma i otakt, och i längden kommer det inte bli kul, alltså spelet kommer bara överleva på sin fräscha exklusivitet innan folk har insett bristerna, precis som i första left4dead.

Självklart är detta bara vad jag tror eftersom jag jämför med hur left4dead var/blev, (notera att jag pratar om det första spelet), när vi vet mer om evolve så kan jag bli tyst om l4d.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av nils45:
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av nils45:

Jag gillar fortfarande inte 4vs1 idén, låter så trist om man jämför hur det var i left 4 dead, hur ska man kunna köra teamwork som monster då?

Är du på riktigt allvarlig just nu? Teamplay som monster? Det är det som är själva idén, att du är EN boss emot 4 andra motsåndare. Denna asymmetrisk spelstil är något som väldigt många av oss spelare uppskattar och det närmaste jag kan minnas som liknar Evolve är Giants: Citizen Kabuto som var riktigt kul på sin tid. Bara för att dem gjort Left 4 Dead en gång i tiden betyder inte att alla deras spel måste vara likadana.

Vad kallar du teamplayet som monster/zombie i left 4 dead dåra, mr ninja. Du menar alltså att du inte komma tröttna på när han som spelar monster ständigt rage quittar mitt i en kampanj? Spelet kommer vara exklusivt roligt i 2-3 månader, sen kommer det dö ut, det är ju redan bara 4 kommentarer här om spelet.

Nu är det så här att Evolve inte är Left 4 Dead och man är inget team av monster. Som jag sa innan så är man EN boss med flera abilites(i L4D hade man en eller två som monster). Man får helt enkelt använda sig utav taktik istället och om du nu vill ha teamplay så spela som hunter istället. Som jag sa innan så är detta ett assymetriskt nisch-spel som du inte behöver spela, ingen tvingar dig att spela t ex strategi om du inte tycker om den sortens gameplay.
Om någon nu skulle rage-quita så är matchen nog förmodligen redan över så varför dra ut på det om hunters redan har vunnit? Inte tröttnar jag på att någon rage-quitar i något annat spel (SC2) som jag redan har vunnit.
Att försöka förutse hur länge ett spel kommer vara "exklusivt" roligt är bara nonsens då folk har olika smak i spel och dem som verkligen tycker om det förmodligen kommer att fortsätta spela det betydligt längre än så. Jag menar, kolla bara på L4D som exempel som fortfarande spelas av många än idag.
Sen att det är så få kommentarer kan bero på det redan har varit väldigt mycket nyheter om det här spelet på sistone och dels att det är väldigt sent på en torsdag och vissa av oss arbetar på dagen även om många andra har semester/sommarlov fortfarande.

Njae, lite fel har du, lirade du l4d i huvud taget? Man var 4vs4, inte 2 st monsters/zombies. Och sen så syftar jag på taktik när jag säger team-play, l4d hade taktik 4vs4, det var det som var lite utav poängen. Ditt andra resonemang om att spelet förmodligen redan är över när monstret rage-quittar förstår jag inte, spelade du left4dead i huvud taget? Om detta spelet har samma upplägg, alltså en kampanj som startas, så kommer folk rage quitta eller disconnectas p.g.a.. dålig lina osv. och kampanjen kommer komma i otakt, och i längden kommer det inte bli kul, alltså spelet kommer bara överleva på sin fräscha exklusivitet innan folk har insett bristerna, precis som i första left4dead.

Självklart är detta bara vad jag tror eftersom jag jämför med hur left4dead var/blev, (notera att jag pratar om det första spelet), när vi vet mer om evolve så kan jag bli tyst om l4d.

När jag sa "EN boss med flera abilites(i L4D hade man en eller två som monster)" så menade jag då självklart antal abilites och inte antal spelare. Det var lite felformulerat från min del.
Jag tror jag förstår vad du försöker säga men jag kan dock inte säga att jag håller med.
Så som jag förstår det så är matchen över om ingen styr monstret, alltså "hunters win" så som det skulle vara i alla andra spel som folk rage-quitar i där det inte är upplagt så att man kan joina mitt i matchen som t ex BF. Det är alltså inte ett problem som är exklusivt till varken evolve eller L4D.
Vill man inte vara en ensam apex-predator mot flera andra personer där du är oerhört kraftig så kan man enkelt välja att vara hunter istället, där har du dina vänner som du kan kommunicera med om du som sagt föredrar teamplay.
Jag tycker att det här är en jättre bra idé på ett spel som inte har använts särskilt mycket innan. Det blir mer variation än vad det skulle blivit i ett spel där båda lagen har lika många spelare. Nu får man bara hoppas att det blir något balanserat också.

1
Skriv svar