Share Play på PS4 är begränsat till 60 minuter

Robot
Share Play på PS4 är begränsat till 60 minuter
Medlem
Share Play på PS4 är begränsat till 60 minuter

Hahaha! Precis som jag trodde då.. Finns alltid en catch. Aja, då är det skit. Och förövrigt så var Sony's presentation på Gamescom en jäkla snooze fest. Uscha!

Medlem

Tyckte 60 minuter verkade lite lite tills jag läst hela texten.
60 per tillfälle känns helt okej.

Medlem
Skrivet av Keza:

Hahaha! Precis som jag trodde då.. Finns alltid en catch. Aja, då är det skit. Och förövrigt så var Sony's presentation på Gamescom en jäkla snooze fest. Uscha!

Trodde du att du skulle få spela spelet helt gratis eller?
60 min är tillräckligt länge för att få en känsla för spelet och därmed kunna bestämma om det är värt ett köp.
Dock är jag nyfiken på om de låter en spara och sedan fortsätta på sparningen när man startar upp spelet igen.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Dock är jag nyfiken på om de låter en spara och sedan fortsätta på sparningen när man startar upp spelet igen.

Om jag inte missförstått det helt så testar man väl spelet med sin kompis användare? Så inga sparningar eller liknande flyttas i fall man sen skulle vilja köpa spelet och fortsätta. Om man däremot vill spela hela spelet som kompisens användare, så ska det ju fungera på samma sätt som om man spelat direkt på konsolen.

Releasehästryttare

Origin ger bort spel gratis och låter en testa spel i 72timmar (nya pvz) och sony låter en spela 60 min .. nä nån ps4a blir det inte på att tag..

Medlem
Skrivet av Devan:

Origin ger bort spel gratis och låter en testa spel i 72timmar (nya pvz) och sony låter en spela 60 min .. nä nån ps4a blir det inte på att tag..

Har du ens läst vad denna funktion går ut på och hur den fungerar?

Medlem
Skrivet av Devan:

Origin ger bort spel gratis och låter en testa spel i 72timmar (nya pvz) och sony låter en spela 60 min .. nä nån ps4a blir det inte på att tag..

Jag fattar det som att man bara kan spela 60 minuter åt gången, men hur många gånger som helst. I sådana fall är det inte så dåligt.

Medlem

Jag hade ju inte haft något emot en 120 minuter istället då spelsessionerna brukar vara lite längre än 60, men om de får det att fungera smärtfritt så kan det här bli intressant.

Medlem

Roligt med tanke på att xbox one hade samma med family sharing för 1 år sedan och då var det väl också en limitering på hur länge man kunde spela.

Skönt att det är OK nu i alla fall när det kommer till playstation

Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Roligt med tanke på att xbox one hade samma med family sharing för 1 år sedan och då var det väl också en limitering på hur länge man kunde spela.

Skönt att det är OK nu i alla fall när det kommer till playstation

Det är uppenbart att du och många andra enbart läser rubriken på artiklarna och inte har en aning om hur detta fungerar.

Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Roligt med tanke på att xbox one hade samma med family sharing för 1 år sedan och då var det väl också en limitering på hur länge man kunde spela.

Skönt att det är OK nu i alla fall när det kommer till playstation

Vad jag minns så var det ingen som gnällde på just den delen förra året. Problemet var att den ljusglimten var överdränkt av allt annat...

Medlem

Vad fan är det folk klagar över? Om funktionen inte hade funnits hade ingen sagt något om saken - men nu finns den och det är på en timme per spelsession och folk 'klagar'? Vad i helvete?

Det är inte menat att ni ska få alla spelen gratis så länge en vän äger det. Är det inte dugligt nog att ni redan får skitmånga spel genom PSN?

Girighet. Själv tycker jag 60 minuter låter utmärkt. Ja visst vill man ju fortsätta såvida det är ett bra spel men det är ju precis det som är poängen. Om man gillar det efter 60 minuter kanske man bör överväga att lägga en slant på spelet. Svårare än så är det inte...

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

Origin ger bort spel gratis och låter en testa spel i 72timmar (nya pvz) och sony låter en spela 60 min .. nä nån ps4a blir det inte på att tag..

Och hur ofta händer det? Typ var fjärde månad? Sist var det ju Titanfall om jag inte minns fel. Dessutom är de spel man får typ 10 år gamla. Nä, jämför inte äpplen med päron.

Medlem

Jag har för mig att dom säger att testar du ett spel som är ens kompis får du en egen sparfil som du kan fortsätta på om du köper fullversion för egen räkning.

ska man hjälpa en polare och det skulle ta längre än 60 minuter ska fan inte den polaren ha det spelet ens

ZF
Medlem
Skrivet av WinHo:
Skrivet av MrPeters:

Dock är jag nyfiken på om de låter en spara och sedan fortsätta på sparningen när man startar upp spelet igen.

Om jag inte missförstått det helt så testar man väl spelet med sin kompis användare? Så inga sparningar eller liknande flyttas i fall man sen skulle vilja köpa spelet och fortsätta. Om man däremot vill spela hela spelet som kompisens användare, så ska det ju fungera på samma sätt som om man spelat direkt på konsolen.

Skrivet av Dalthor-san:

Jag har för mig att dom säger att testar du ett spel som är ens kompis får du en egen sparfil som du kan fortsätta på om du köper fullversion för egen räkning.

ska man hjälpa en polare och det skulle ta längre än 60 minuter ska fan inte den polaren ha det spelet ens

ja, sparfiler har det sagts nått sånt om.

den intressanta frågan blir då hur det påverkar trophy-systemet. för vi kan ju iaf ganska säkert anta att om det ska vara nån poäng med denna sparfil så identifieras den med fjärrspelarens konto. (annars blir den ju tämligen oanvändbar om det funkar som på PS3, vilket jag gissar att det gör)

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad fan är det folk klagar över? Om funktionen inte hade funnits hade ingen sagt något om saken - men nu finns den och det är på en timme per spelsession och folk 'klagar'? Vad i helvete?

Det är inte menat att ni ska få alla spelen gratis så länge en vän äger det. Är det inte dugligt nog att ni redan får skitmånga spel genom PSN?

Girighet. Själv tycker jag 60 minuter låter utmärkt. Ja visst vill man ju fortsätta såvida det är ett bra spel men det är ju precis det som är poängen. Om man gillar det efter 60 minuter kanske man bör överväga att lägga en slant på spelet. Svårare än så är det inte...

^Detta^

Kan bli hur bra som helst, eller så visar det sig inte vara så användbart i slutändan.

Hur som helst är det knappast en tjänst som gör maskinen sämre vilket som,
ser bara detta som en bonus, har potential att bli en väldigt användbar och omtyckt sådan.
Alldeles för tidigt att säga, för mycket som är oklart i nuläget, bara hoppas på det bästa.

Medlem
Skrivet av Devan:

Origin ger bort spel gratis och låter en testa spel i 72timmar (nya pvz) och sony låter en spela 60 min .. nä nån ps4a blir det inte på att tag..

Du är nog lite förvirrad nu...

Inaktiv
Skrivet av Tehlamah:

Roligt med tanke på att xbox one hade samma med family sharing för 1 år sedan och då var det väl också en limitering på hur länge man kunde spela.

Skönt att det är OK nu i alla fall när det kommer till playstation

Nej, det var inte tidsbegränsat, men du spelade inte ihop med vännerna, du lånade ut spelet digitalt. F ö så ska det återvända enligt Phil Spencer, men det behöver implementeras på ett annat sätt eftersom de ändrade konsolen.

Jojo, de vill väl testa nya saker.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alltid bra med med nya valmöjligheter, men det känns inte som något jag kommer använda mig av i någon större utsträckning. Det känns som man får tillgång en utökad demo av spelet i stort sätt. Betyg på funktionen 6/10.

Medlem
Skrivet av Keza:

Hahaha! Precis som jag trodde då.. Finns alltid en catch. Aja, då är det skit. Och förövrigt så var Sony's presentation på Gamescom en jäkla snooze fest. Uscha!

Skrivet av Devan:

Origin ger bort spel gratis och låter en testa spel i 72timmar (nya pvz) och sony låter en spela 60 min .. nä nån ps4a blir det inte på att tag..

Skrivet av Tehlamah:

Roligt med tanke på att xbox one hade samma med family sharing för 1 år sedan och då var det väl också en limitering på hur länge man kunde spela.

Skrivet av Neobox:

Alltid bra med med nya valmöjligheter, men det känns inte som något jag kommer använda mig av i någon större utsträckning. Det känns som man får tillgång en utökad demo av spelet i stort sätt. Betyg på funktionen 6/10.

Det är tydligen bäst att någon förklarar hur detta fungerar...

Om du sitter och spelar på din PS4 och en bekant kommer online med sin - då kan din kompis titta på när du spelar. Din kamrat kan också ta över kontrollen och styra spelet om du måste ta en paus eller har kört fast eller ni bara vill byta.

Om det är ett spel som tillåter att man spelar tillsammans eller mot varandra lokalt så går det också. Den du spelar med behöver alltså inte ladda hem något utan spelet streamas.

Många ovan verkar tro att det handlar om att ladda hem något slags tidsbegränsat demo vilket inte är fallet. Som det sägs i artikeln så får ni ungefär samma "funktioner" som om ni suttit framför samma TV och spelat.

Tidsbegränsningen är troligen där för att du inte bara ska kunna slå på din PS4 och sedan låta någon annan spela ett spel obegränsat från början till slut utan att du är aktiv själv.

Medlem

Margy nailed it.
Nu kan vi alla gå vidare

Medlem
Skrivet av Keza:

Hahaha! Precis som jag trodde då.. Finns alltid en catch. Aja, då är det skit. Och förövrigt så var Sony's presentation på Gamescom en jäkla snooze fest. Uscha!

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Tehlamah:

Roligt med tanke på att xbox one hade samma med family sharing för 1 år sedan och då var det väl också en limitering på hur länge man kunde spela.

Skönt att det är OK nu i alla fall när det kommer till playstation

Vad jag minns så var det ingen som gnällde på just den delen förra året. Problemet var att den ljusglimten var överdränkt av allt annat...

Precis, och när mycket av det som klagades på ändrades så sa MS att denna funktion inte skulle fungera då och tog bort den också.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad fan är det folk klagar över? Om funktionen inte hade funnits hade ingen sagt något om saken - men nu finns den och det är på en timme per spelsession och folk 'klagar'? Vad i helvete?

Det är inte menat att ni ska få alla spelen gratis så länge en vän äger det. Är det inte dugligt nog att ni redan får skitmånga spel genom PSN?

Girighet. Själv tycker jag 60 minuter låter utmärkt. Ja visst vill man ju fortsätta såvida det är ett bra spel men det är ju precis det som är poängen. Om man gillar det efter 60 minuter kanske man bör överväga att lägga en slant på spelet. Svårare än så är det inte...

Tack, du skrev det som behövdes, folk verkar inte riktigt klok.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad fan är det folk klagar över? Om funktionen inte hade funnits hade ingen sagt något om saken - men nu finns den och det är på en timme per spelsession och folk 'klagar'? Vad i helvete?

Det är inte menat att ni ska få alla spelen gratis så länge en vän äger det. Är det inte dugligt nog att ni redan får skitmånga spel genom PSN?

Girighet. Själv tycker jag 60 minuter låter utmärkt. Ja visst vill man ju fortsätta såvida det är ett bra spel men det är ju precis det som är poängen. Om man gillar det efter 60 minuter kanske man bör överväga att lägga en slant på spelet. Svårare än så är det inte...

Generationen som växer upp idag tror att de ska få allting gratis, helst serverat på ett silverfat.

Det börjar bli väldigt tröttsamt att se allt gnäll, men det är väl bara bita ihop och inse att många är bortskämda "snorungar" idag.

1
Skriv svar