Arena of Fate – se Cryteks moba i rörelse

Robot
Medlem
Arena of Fate – se Cryteks moba i rörelse

Ser inte överdrivet lockande ut faktiskt.

Medlem

Omg, fick precis ont i huvudet!

Medlem

Ser ju exakt ut som alla andra spel idag, lol, strife och w/e kan dom hitta på något som faktiskt ser bra ut grafiskt sett?

ser förjävla barnlsligt ut. Fast iofs, antar dom vill locka barn att spela det

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ser ju exakt ut som alla andra spel idag, lol, strife och w/e kan dom hitta på något som faktiskt ser bra ut grafiskt sett?

ser förjävla barnlsligt ut. Fast iofs, antar dom vill locka barn att spela det

Grejen med genren är att det inte är möjligt att ha super HD texturer med tesselation och what-not utan att det bara ser ut som en klump som exploderar i fighten och alla datorer laggar, till och med ett så väl optimerat spel som DotA som springer på Source motorn, kan lagga på maxinställningarna i intensiva strider på en väldigt väldigt bra dator.

ta SC2 som exempel, det springer på alla datorer men det springer inte bra på max på en enda dator

Medlem

Fick stänga av ljudet för att palla se videon.

Medlem

*rycker på axlarna* Såg inte så himla speciellt ut tycker jag.

Medlem

en till MOBA YEY!
zzzzzzzz
ska varenda studio i världen göra ett moba spel...

Medlem

En uppenbar anledning till att detta spel kan komma att locka spelare är dess tidsbegränsade matcher. Det innebär att vem som helst (mer eller mindre) har tid för spelet samt att matcherna sannolikt blir väldigt händelserika; du har inte tid att pve'a på andra sidan kartan bara för din egen vinnings skull.

Jag gillar mycket action som gammal quakespelare, Smite erbjöd det men föll mig inte i smaken i övrigt. Arena of Fate kommer att få en chans av mig.

Medlem
Skrivet av Karmak:

en till MOBA YEY!
zzzzzzzz
ska varenda studio i världen göra ett moba spel...

Förstår inte varför det är ok att göra 3000 olika RPG / FPS / Strategispel osv osv. men när det görs ett antal MOBA (som visserligen är stort sett rena kopior av varandra) så klagar folk


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Känns som att man måste leverera ett jävla bra spel om man ska slå Dota 2 och LoL. Tror dom ska satsa på annat istället...

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Karmak:

en till MOBA YEY!
zzzzzzzz
ska varenda studio i världen göra ett moba spel...

Förstår inte varför det är ok att göra 3000 olika RPG / FPS / Strategispel osv osv. men när det görs ett antal MOBA (som visserligen är stort sett rena kopior av varandra) så klagar folk

Du besvarade just din egen fråga. Alla MOBA-spel som utannonseras eller redan finns ute på marknaden är på tok för lika varandra. Det tillför inget nytt till en genre som redan är relativt smal i sin grundläggande spelmekanik. Det går helt enkelt inte att göra så hemskt många ändringar utan att tappa genrebetäckningen helt, men det leder till att kreativiteten och innovationerna hämmas, vilket för konsumenten låter som mjölkning.

Man skulle kunna argumentera på detta sätt för varenda spelgenre, men i de flesta fall tillåter de andra genrerna du nämnde (heter det så? Genrerna? Hm... nåväl) lite större rörlighet och kreativt utrymme.

---

Gällande trailern... jag klarade bara av kolla på en tredjedel. Den berättarrösten kan höra till en av de mest genomskärande, enerverande, tillgjorda rösterna jag någonsin hört. Och vad jiddrar "Rödluvan" om, försöker hon få välkända och självklara, nästintill obligatoriska MOBA-funktioner att låta nya och spännande genom att läsa innantill från en lapp med tilläggstexten: "Låt rolig och upprymd typ" halvt inklämt mellan radbrytningarna?

Nej, det är uppenbart att Crytek vill få in lite klirr i kassan nu när det tydligen gått dåligt för dem, och därför tänker de skynda sig ut med något de tror ska sälja, för hey: LoL och Dota 2 är väl populärt bland kidsen idag, eller hur? Kanske borde tänkt över marknadsföringen lite innan då.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Karmak:

en till MOBA YEY!
zzzzzzzz
ska varenda studio i världen göra ett moba spel...

Förstår inte varför det är ok att göra 3000 olika RPG / FPS / Strategispel osv osv. men när det görs ett antal MOBA (som visserligen är stort sett rena kopior av varandra) så klagar folk

Du besvarade just din egen fråga. Alla MOBA-spel som utannonseras eller redan finns ute på marknaden är på tok för lika varandra. Det tillför inget nytt till en genre som redan är relativt smal i sin grundläggande spelmekanik. Det går helt enkelt inte att göra så hemskt många ändringar utan att tappa genrebetäckningen helt, men det leder till att kreativiteten och innovationerna hämmas, vilket för konsumenten låter som mjölkning.

Man skulle kunna argumentera på detta sätt för varenda spelgenre, men i de flesta fall tillåter de andra genrerna du nämnde (heter det så? Genrerna? Hm... nåväl) lite större rörlighet och kreativt utrymme.

---

Gällande trailern... jag klarade bara av kolla på en tredjedel. Den berättarrösten kan höra till en av de mest genomskärande, enerverande, tillgjorda rösterna jag någonsin hört. Och vad jiddrar "Rödluvan" om, försöker hon få välkända och självklara, nästintill obligatoriska MOBA-funktioner att låta nya och spännande genom att läsa innantill från en lapp med tilläggstexten: "Låt rolig och upprymd typ" halvt inklämt mellan radbrytningarna?

Nej, det är uppenbart att Crytek vill få in lite klirr i kassan nu när det tydligen gått dåligt för dem, och därför tänker de skynda sig ut med något de tror ska sälja, för hey: LoL och Dota 2 är väl populärt bland kidsen idag, eller hur? Kanske borde tänkt över marknadsföringen lite innan då.

Slå ihop LoL och Bloodline champions och du får ett moba med direct controls och skill shots. Skulle öppna upp för rätt mycket roligare strider.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Gäsp... Ännu ett generiskt moba spel..

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Karmak:

en till MOBA YEY!
zzzzzzzz
ska varenda studio i världen göra ett moba spel...

Förstår inte varför det är ok att göra 3000 olika RPG / FPS / Strategispel osv osv. men när det görs ett antal MOBA (som visserligen är stort sett rena kopior av varandra) så klagar folk

Du besvarade just din egen fråga. Alla MOBA-spel som utannonseras eller redan finns ute på marknaden är på tok för lika varandra. Det tillför inget nytt till en genre som redan är relativt smal i sin grundläggande spelmekanik. Det går helt enkelt inte att göra så hemskt många ändringar utan att tappa genrebetäckningen helt, men det leder till att kreativiteten och innovationerna hämmas, vilket för konsumenten låter som mjölkning.

Man skulle kunna argumentera på detta sätt för varenda spelgenre, men i de flesta fall tillåter de andra genrerna du nämnde (heter det så? Genrerna? Hm... nåväl) lite större rörlighet och kreativt utrymme.

---

Gällande trailern... jag klarade bara av kolla på en tredjedel. Den berättarrösten kan höra till en av de mest genomskärande, enerverande, tillgjorda rösterna jag någonsin hört. Och vad jiddrar "Rödluvan" om, försöker hon få välkända och självklara, nästintill obligatoriska MOBA-funktioner att låta nya och spännande genom att läsa innantill från en lapp med tilläggstexten: "Låt rolig och upprymd typ" halvt inklämt mellan radbrytningarna?

Nej, det är uppenbart att Crytek vill få in lite klirr i kassan nu när det tydligen gått dåligt för dem, och därför tänker de skynda sig ut med något de tror ska sälja, för hey: LoL och Dota 2 är väl populärt bland kidsen idag, eller hur? Kanske borde tänkt över marknadsföringen lite innan då.

Slå ihop LoL och Bloodline champions och du får ett moba med direct controls och skill shots. Skulle öppna upp för rätt mycket roligare strider.

Testade Bloodline Champions för något år sedan och det första som slog mig var just det du nämner, att dess stridssystem skulle lämpa sig väl för just DotA/MOBA. Dock verkar det inte som att den typen av kontroll slagit igenom på MOBA-scenen, med Smite som undantag kanske. Vet inte om Smite verkligen har direkt kontroll, det är dock intrycket jag fått utav det även om det är en helt annan typ av kontroll än Bloodline Champions. Rätta mig om jag har fel.

Man kan undra varför, då det är lätt att tänka att ett mer reaktionsbaserat kontrollsystem borde innebära ett högre skill-tak, men det kanske är för krångligt för gemene spelare att lära sig och därför väljer de flesta hellre de klassiska "mer simpla" kontrollerna. En teori...

Medlem

Något fel som är trasigt!

Medlem

ja nu har du och välja en till moba för 12 åringar.

Medlem

"moba-kungen".... ARTS-kungen DotA 2, menar ni.

Förknippa inte DotA med LoL är ni snälla.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

"moba-kungen".... ARTS-kungen DotA 2, menar ni.

Förknippa inte DotA med LoL är ni snälla.

Varför inte?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Karmak:

en till MOBA YEY!
zzzzzzzz
ska varenda studio i världen göra ett moba spel...

Förstår inte varför det är ok att göra 3000 olika RPG / FPS / Strategispel osv osv. men när det görs ett antal MOBA (som visserligen är stort sett rena kopior av varandra) så klagar folk

Du besvarade just din egen fråga. Alla MOBA-spel som utannonseras eller redan finns ute på marknaden är på tok för lika varandra. Det tillför inget nytt till en genre som redan är relativt smal i sin grundläggande spelmekanik. Det går helt enkelt inte att göra så hemskt många ändringar utan att tappa genrebetäckningen helt, men det leder till att kreativiteten och innovationerna hämmas, vilket för konsumenten låter som mjölkning.

Man skulle kunna argumentera på detta sätt för varenda spelgenre, men i de flesta fall tillåter de andra genrerna du nämnde (heter det så? Genrerna? Hm... nåväl) lite större rörlighet och kreativt utrymme.

---

Gällande trailern... jag klarade bara av kolla på en tredjedel. Den berättarrösten kan höra till en av de mest genomskärande, enerverande, tillgjorda rösterna jag någonsin hört. Och vad jiddrar "Rödluvan" om, försöker hon få välkända och självklara, nästintill obligatoriska MOBA-funktioner att låta nya och spännande genom att läsa innantill från en lapp med tilläggstexten: "Låt rolig och upprymd typ" halvt inklämt mellan radbrytningarna?

Nej, det är uppenbart att Crytek vill få in lite klirr i kassan nu när det tydligen gått dåligt för dem, och därför tänker de skynda sig ut med något de tror ska sälja, för hey: LoL och Dota 2 är väl populärt bland kidsen idag, eller hur? Kanske borde tänkt över marknadsföringen lite innan då.

Slå ihop LoL och Bloodline champions och du får ett moba med direct controls och skill shots. Skulle öppna upp för rätt mycket roligare strider.

Testade Bloodline Champions för något år sedan och det första som slog mig var just det du nämner, att dess stridssystem skulle lämpa sig väl för just DotA/MOBA. Dock verkar det inte som att den typen av kontroll slagit igenom på MOBA-scenen, med Smite som undantag kanske. Vet inte om Smite verkligen har direkt kontroll, det är dock intrycket jag fått utav det även om det är en helt annan typ av kontroll än Bloodline Champions. Rätta mig om jag har fel.

Man kan undra varför, då det är lätt att tänka att ett mer reaktionsbaserat kontrollsystem borde innebära ett högre skill-tak, men det kanske är för krångligt för gemene spelare att lära sig och därför väljer de flesta hellre de klassiska "mer simpla" kontrollerna. En teori...

Smite är 3rd person så det har direct controls. Skulle inte gå nå vidare med peka klicka utan att kameran skulle vara åt skogen.

Smite skiljer sig från Bloodline ganska mycket då det är 3rd person i Smite medans det är top view i Bloodline Champions.

Jag hade gärna sett en hybrid där emellan för det skulle vara rätt roligt med snabbare strider som kräver mer skicklighet med skill shots och inte auto aim abilities.
Skulle nog inte funka mot nybörjare för då skulle erfarna spelare dominera allt för hårt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Releasehästryttare
Skrivet av starboy83:

Fick stänga av ljudet för att palla se videon.

Ja, hennes röst va bedrövlig

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Newklear:

"moba-kungen".... ARTS-kungen DotA 2, menar ni.

Förknippa inte DotA med LoL är ni snälla.

Varför inte?

På ytan är de väldigt lika men under skalet är de så otroligt olika spel, det är som att jämföra CoD och CS.

CS är DotA, CoD är LoL.

Medlem

Som att släppa en varm mjuk fis... lämnar spår men nödvändigt vis inte bra.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Newklear:

"moba-kungen".... ARTS-kungen DotA 2, menar ni.

Förknippa inte DotA med LoL är ni snälla.

Varför inte?

På ytan är de väldigt lika men under skalet är de så otroligt olika spel, det är som att jämföra CoD och CS.

CS är DotA, CoD är LoL.

Det svarade inte på frågan.

Cs är fps
CoD är fps

DotA är moba
LoL är moba


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det svarade inte på frågan.

Cs är fps
CoD är fps

DotA är moba
LoL är moba

DotA har aldrig katagoriserat sig som MOBA över huvudtaget.

Riot hävdar att LoL är ett MOBA, medan Valve har hävdat att DotA är ett ARTS.

Och åter igen, en genre innehåller väldigt många sub-genren.

En som lyssnar på Metal kanske bara lyssnar på Death Metal, medan hans kompis bara lyssnar på Trash-Metal.

Båda är Metal men oooo så olika.

Medlem

tycker detta verkar riktigt intressant. Tidsbestämda matcher, flera olika sätt att vinna på. Måste i alla fall testas innan man kommer med ett sista utlåtande.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av marcus8958:

Det svarade inte på frågan.

Cs är fps
CoD är fps

DotA är moba
LoL är moba

DotA har aldrig katagoriserat sig som MOBA över huvudtaget.

Riot hävdar att LoL är ett MOBA, medan Valve har hävdat att DotA är ett ARTS.

Och åter igen, en genre innehåller väldigt många sub-genren.

En som lyssnar på Metal kanske bara lyssnar på Death Metal, medan hans kompis bara lyssnar på Trash-Metal.

Båda är Metal men oooo så olika.

Spelar ingen roll. Man kan jämföra med LoL och Dota för att de är båda MOBA.. Spelar ingen roll om DotA aldrig specifikt kallat sig ett MOBA. Och ja.. Det går även att jämföra CoD med CS pga. att båda är FPS spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av marcus8958:

Det svarade inte på frågan.

Cs är fps
CoD är fps

DotA är moba
LoL är moba

DotA har aldrig katagoriserat sig som MOBA över huvudtaget.

Riot hävdar att LoL är ett MOBA, medan Valve har hävdat att DotA är ett ARTS.

Och åter igen, en genre innehåller väldigt många sub-genren.

En som lyssnar på Metal kanske bara lyssnar på Death Metal, medan hans kompis bara lyssnar på Trash-Metal.

Båda är Metal men oooo så olika.

Saxat från Wikipedia;

"Defense of the Ancients (DotA) is a multiplayer online battle arena"

"Dota 2 is a 2013 multiplayer online battle arena video game "

"Multiplayer online battle arena (MOBA), also known as action real-time strategy (ARTS), originated as a sub-genre of the real-time strategy"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

"moba-kungen".... ARTS-kungen DotA 2, menar ni.

Förknippa inte DotA med LoL är ni snälla.

Skickar det här till dig också, Dota elister som tror att ert spel är så mycket bättre än alla andras

"Multiplayer online battle arena (MOBA), also known as action real-time strategy (ARTS), originated as a sub-genre of the real-time strategy"

Olika ord men samma betydelse.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Newklear:

"moba-kungen".... ARTS-kungen DotA 2, menar ni.

Förknippa inte DotA med LoL är ni snälla.

Varför inte?

För att det är som att förknippa CS med BF.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar