The Crew – ny trailer visar utmaningar

Robot
Medlem
The Crew – ny trailer visar utmaningar

Hoppas dom tightat till kontrollerna lite sedan senaste betan, var lite sladdrigt med 360-dosan på PC.

AI:n behöver tweakas lite också, den rubberbandade ganska grovt så det var jädrigt ojämn svårighetsgrad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Bara jag som seriöst börjar trötta på att 99% av alla bilspel dem senaste 10åren har använt need for speed / fast and furious stilen? Är ju typ lika fantasilöst som alla modern warfighter spel.

På 90-talet fanns det också men då fanns ju även spel som Carmageddon, Interstate 76, Rollcage osv...

Men det kanske inte är något som lockar alla stereotypiska douchebag brah types som merparten av alla utvecklare verkar vända sig till > : (.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Bara jag som seriöst börjar trötta på att 99% av alla bilspel dem senaste 10åren har använt need for speed / fast and furious stilen? Är ju typ lika fantasilöst som alla modern warfighter spel.

På 90-talet fanns det också men då fanns ju även spel som Carmageddon, Interstate 76, Rollcage osv...

Men det kanske inte är något som lockar alla stereotypiska douchebag brah types som merparten av alla utvecklare verkar vända sig till > : (.

Om du vill ha andra sorters bilspel så kommer project C.A.R.S. Ut i höst och det verkar riktigt lovande!

Medlem
Skrivet av smojolle:
Skrivet av Sapiens:

Bara jag som seriöst börjar trötta på att 99% av alla bilspel dem senaste 10åren har använt need for speed / fast and furious stilen? Är ju typ lika fantasilöst som alla modern warfighter spel.

På 90-talet fanns det också men då fanns ju även spel som Carmageddon, Interstate 76, Rollcage osv...

Men det kanske inte är något som lockar alla stereotypiska douchebag brah types som merparten av alla utvecklare verkar vända sig till > : (.

Om du vill ha andra sorters bilspel så kommer project C.A.R.S. Ut i höst och det verkar riktigt lovande!

Men det e ju en SIM, det han efterfrågar verkar vara Car-combat spel, som alla de titlar han nämner är.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av smojolle:
Skrivet av Sapiens:

Bara jag som seriöst börjar trötta på att 99% av alla bilspel dem senaste 10åren har använt need for speed / fast and furious stilen? Är ju typ lika fantasilöst som alla modern warfighter spel.

På 90-talet fanns det också men då fanns ju även spel som Carmageddon, Interstate 76, Rollcage osv...

Men det kanske inte är något som lockar alla stereotypiska douchebag brah types som merparten av alla utvecklare verkar vända sig till > : (.

Om du vill ha andra sorters bilspel så kommer project C.A.R.S. Ut i höst och det verkar riktigt lovande!

Tja kanske det. Fast sådana spel är ju så beroende av hur bra fysik, ljud, mekanik och feedback man fått till. Fortfarande inte sett något spel som gett den där känslan GTR 2 gav första gången man lirade det. Men det är väl möjligt att project C.A.R.S har den potentialen.

Skrivet av Zymac:

Men det e ju en SIM, det han efterfrågar verkar vara Car-combat spel, som alla de titlar han nämner är.

Tja jag nämde väl dem spelen mer som ett exempel på hur stilen och designen på bilarna, miljöerna, settings, spellägen kunde variera så mycket mer.

Ex

Även dagens car-combat spel (tex Gas Guzzlers Extreme) och arkad spel (tex TrackMania² Canyon) kör ju på need for speed / fast and furious stilen. Blir ju väldigt tjatigt :/.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av smojolle:
Skrivet av Sapiens:

Bara jag som seriöst börjar trötta på att 99% av alla bilspel dem senaste 10åren har använt need for speed / fast and furious stilen? Är ju typ lika fantasilöst som alla modern warfighter spel.

På 90-talet fanns det också men då fanns ju även spel som Carmageddon, Interstate 76, Rollcage osv...

Men det kanske inte är något som lockar alla stereotypiska douchebag brah types som merparten av alla utvecklare verkar vända sig till > : (.

Om du vill ha andra sorters bilspel så kommer project C.A.R.S. Ut i höst och det verkar riktigt lovande!

Men det e ju en SIM, det han efterfrågar verkar vara Car-combat spel, som alla de titlar han nämner är.

Tänkte bara nämna ett spel som skilde sig rejält från need for speediga spel

Medlem

Av det jag lirade under förra betan så har detta potential att bli GOTY för min del.

Medlem

Diggade betan som tusan. Hade väldigt kul. Taggad på betan som kommer 25e!

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av smojolle:
Skrivet av Sapiens:

Bara jag som seriöst börjar trötta på att 99% av alla bilspel dem senaste 10åren har använt need for speed / fast and furious stilen? Är ju typ lika fantasilöst som alla modern warfighter spel.

På 90-talet fanns det också men då fanns ju även spel som Carmageddon, Interstate 76, Rollcage osv...

Men det kanske inte är något som lockar alla stereotypiska douchebag brah types som merparten av alla utvecklare verkar vända sig till > : (.

Om du vill ha andra sorters bilspel så kommer project C.A.R.S. Ut i höst och det verkar riktigt lovande!

Tja kanske det. Fast sådana spel är ju så beroende av hur bra fysik, ljud, mekanik och feedback man fått till. Fortfarande inte sett något spel som gett den där känslan GTR 2 gav första gången man lirade det. Men det är väl möjligt att project C.A.R.S har den potentialen.

Skrivet av Zymac:

Men det e ju en SIM, det han efterfrågar verkar vara Car-combat spel, som alla de titlar han nämner är.

Tja jag nämde väl dem spelen mer som ett exempel på hur stilen och designen på bilarna, miljöerna, settings, spellägen kunde variera så mycket mer.

Ex
http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20100613153914/carmageddon...

Även dagens car-combat spel (tex Gas Guzzlers Extreme) och arkad spel (tex TrackMania² Canyon) kör ju på need for speed / fast and furious stilen. Blir ju väldigt tjatigt :/.

Den där bilden ger mig nostalgirysningar deluxe!!

Medlem

Det här spelet är något, i alla fall, jag väntat på sen Test Drive Unlimited blev färdigspelat. Ytterst få Open-World bilspel med denna typen av modifiering av bilar.

Det jag spelade under betan var mycket bra och har en känsla att detta kommer bli ett av dem bästa sen Need for Speed Underground 2.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

"Massa snacka om gamla bilspel"

Känner du till spelet "Next Car Game" och Flatout spelet? Det kanske kan vara något för dig.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Det här spelet är något, i alla fall, jag väntat på sen Test Drive Unlimited blev färdigspelat. Ytterst få Open-World bilspel med denna typen av modifiering av bilar.

Det jag spelade under betan var mycket bra och har en känsla att detta kommer bli ett av dem bästa sen Need for Speed Underground 2.

Mycket synd bara att Ivory tower (tdu spelmakarna under nytt namn) i princip använder samma polygonbudget för vägar idag som 2006.

=
TDU usel vägupplösning (hej legogupp)
tdu2 samma fast förbättrat vid gupp (mao kantiga kurvor i sidled så fort de är platt)
crew...kopia av 2 (dvs halvt 1an).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Fiddi:

Det här spelet är något, i alla fall, jag väntat på sen Test Drive Unlimited blev färdigspelat. Ytterst få Open-World bilspel med denna typen av modifiering av bilar.

Det jag spelade under betan var mycket bra och har en känsla att detta kommer bli ett av dem bästa sen Need for Speed Underground 2.

Mycket synd bara att Ivory tower (tdu spelmakarna under nytt namn) i princip använder samma polygonbudget för vägar idag som 2006.

=
TDU usel vägupplösning (hej legogupp)
tdu2 samma fast förbättrat vid gupp (mao kantiga kurvor i sidled så fort de är platt)
crew...kopia av 2 (dvs halvt 1an).

Jag tycker vägarna såg rätt bra ut faktiskt, fast jag tittade inte så noga. Viktigast för mig är hur bilen hanterar, ser ut och låter. En bil som är kraftfull måste låta kraftfull!

Medlem

Salt Flats. Där har vi en bana t.o.m. jag skulle klara av att hålla mig på


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Jag tycker vägarna såg rätt bra ut faktiskt, fast jag tittade inte så noga. Viktigast för mig är hur bilen hanterar, ser ut och låter. En bil som är kraftfull måste låta kraftfull!

WROOM WROom! Ja mest ett visuellt gnäll när svängarna är platta... förhoppningsvis är det inte alltför mycket styrsläpp (framhjul i luften.. tdu1 ryyys.. ) utan mer likt tdu2 som hade... hyffsade gupp iaff.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Det här spelet är något, i alla fall, jag väntat på sen Test Drive Unlimited blev färdigspelat. Ytterst få Open-World bilspel med denna typen av modifiering av bilar.

Det jag spelade under betan var mycket bra och har en känsla att detta kommer bli ett av dem bästa sen Need for Speed Underground 2.

Det låter lovande! NFS Underground 2 är mitt absoluta favorit-bilspel, tycker inget har kommit i närheten sen dess...

1
Skriv svar