Konsol krig/Fanboys

Medlem
Konsol krig/Fanboys

Jag börjar bli väldigt less på att höra vilken Konsol som är bäst. Jag har alla konsolerna och jag gillar dem lika mycket. De har alla olika egenskaper som gör dem unika.

Att vara en fanboy är inget att sträva efter. Utan spela det som du tycker om och sluta klaga och försöka skapa bråk.
Jag har varit inne mycket på destiny forumet den senaste tiden. Nästan varje inlägg handlar om vilket spel som är bättre eller vilken Konsol som är bättre. Eller om destiny kan slå cod , bf eller något annat spel. Det handlar inte om viket spel som slår vilket. Utan det handlar om vilket spel du ser fram emot mest och vilket spel du tycker är roligast.

Jag hoppas verkligen detta konsol/spel krig dör ut snart, för jag börjar bli väldigt less på alla fanboys .

#blogg

Moderator | Testpilot
Konsol krig/Fanboys

Fanboys kommer finnas så länge människan existerar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tyvärr ligger det i människans natur att vara egoistisk och främja sitt eget val.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tror alla har lite fanboy i sig. Är det nån som pratar negativt om en maskin, ett spel, en skådis eller vad det nu kan vara så kommer du med stor sannolikhet reagera och försvara.

Sen finns det ju förstås de som tar det ett steg längre...


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:

Tror alla har lite fanboy i sig. Är det nån som pratar negativt om en maskin, ett spel, en skådis eller vad det nu kan vara så kommer du med stor sannolikhet reagera och försvara.

Sen finns det ju förstås de som tar det ett steg längre...

Då får man också tänka på det att bara för att man försvarar en skådis/spel/film etc så behöver du inte vara en "fanboy".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Alla kommer ha sina favoriter. Men man kan tänka på hur man uttrycker sig själv. tänka sig in i den andras situation och känslor. Alla gillar vi olika saker. Men man behöver inte bete sig så som vissa människor gör.

Moderator | Testpilot
Skrivet av EpicGoblin:

Alla kommer ha sina favoriter. Men man kan tänka på hur man uttrycker sig själv. tänka sig in i den andras situation och känslor. Alla gillar vi olika saker. Men man behöver inte bete sig så som vissa människor gör.

Har du något du är fanboy över? Själv så är jag en riktig fanboy av Spider-Man.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av EpicGoblin:

Alla kommer ha sina favoriter. Men man kan tänka på hur man uttrycker sig själv. tänka sig in i den andras situation och känslor. Alla gillar vi olika saker. Men man behöver inte bete sig så som vissa människor gör.

Har du något du är fanboy över? Själv så är jag en riktig fanboy av Spider-Man.

Om jag måste välja något är jag en Batman nörd men vet inte om jag skulle kalla det fanboyism. Men gillar spiderman med

Medlem

Utan att gå in för djupt i det hela, så handlar det om basal psykologi. Människan är ett socialt djur som gärna vill skaffa vänner och identifiera sig med en grupp, som man kan knyta starka band till. Att gilla ett fotbollslag, en musikstil, en konsol eller ett politiskt parti är olika sätt att göra det på.

Men sedan så är det sjävklart så att man kan hålla på sitt lag och sin plattform utan att behöva den där "vi mot dom"-attityden. Problemet ligger i att en del stärker vi-känslan genom att tillsammans klanka ned på eller till och med attakera "de andra".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar