Undvik svält i Clockwork Empires
Har spelat det nån vecka nu och det kan helt klart bli ett kul spel, men det saknas för mycket innehåll ännu. På nån timme så har du fått upp alla byggnader och en skaplig rutin för dina medborgare, sen är det liksom färdigt.
En till sak att notera är att det inte går att spara sin omgång ännu. Det skulle vara klart till Early Access-releasen men pga en bugg så valde de att dölja den funktionen så länge. Det sista jag hörde om det så dyker den upp under den kommande veckan iaf.
Är man inte väldigt intresserad av spelet så är det nog bättre att vänta ett halvår eller så innan man ger sig på det.
/ LordDaimos
Vad har grafiken med saken att göra? O_o Dungeons of Dredmor, deras tidigare spel har också hemsk grafik men är ett underbart roligt spel...
Det visuella är för mig en ganska stor del av en upplevelse, har lättare att leva mig in i en värld som jag tycker är visuellt lockande.
Vad har grafiken med saken att göra? O_o Dungeons of Dredmor, deras tidigare spel har också hemsk grafik men är ett underbart roligt spel...
Det visuella är för mig en ganska stor del av en upplevelse, har lättare att leva mig in i en värld som jag tycker är visuellt lockande.
Dwarf fortress som är den stora inspirationen till detta kan ju inte precis skryta med sin grafik men är nog ett av de bästa spelen som existerar.
Man gör nog sig själv en otjänst att sätta ett bäst före datum på sin grafiksmak istället för att vara öppen.
Vill det sig riktigt illa kan de bli deprimerade och börja ägna sig åt kannibalism.
precis vad jag alltid känner skulle pigga upp lite vid nerperioder.
Funkar bra här på jobbet. Här slutar ingen, de blir stuvning!
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Grafiken är ungefär som The Sims 1.
Och?
Det visuella är för många en viktig del av upplevelsen i ett spel. Ett grafiskt icke tilltalande spel kan vara underhållande, men ögats fröjd finns inte vilket för mig är viktigt. Ta t ex ett moddat Skyrim, när man ser ut över det öppna landskapet, det är njutning. Eller när man springer runt i skogen och noterar dom vackra högupplösta texturerna, ljuseffekterna genom träden och vegetationen. Den upplevelsen försvinner i spel som dessa, även om det finns ett rent underhållningsvärde.
Kanske ger detta dig en förståelse varför grafiken spelar roll i ett spel. Spelet är mer än ren underhållning, det är konst.
Grafiken är ungefär som The Sims 1.
Och?
Det visuella är för många en viktig del av upplevelsen i ett spel. Ett grafiskt icke tilltalande spel kan vara underhållande, men ögats fröjd finns inte vilket för mig är viktigt. Ta t ex ett moddat Skyrim, när man ser ut över det öppna landskapet, det är njutning. Eller när man springer runt i skogen och noterar dom vackra högupplösta texturerna, ljuseffekterna genom träden och vegetationen. Den upplevelsen försvinner i spel som dessa, även om det finns ett rent underhållningsvärde.
Kanske ger detta dig en förståelse varför grafiken spelar roll i ett spel. Spelet är mer än ren underhållning, det är konst.
Visst är det så som du säger, men grafik är inte allt, även om det ökar på stämningen. Se bara på Minecraft. Det spelet är gjort av blockar, typ som 8-bit fast betydligt mycket större fyrkanter. Det spelet är ett spel som är älskat av miljontals personer, och det är väldigt, väldigt populärt. Många indiespel är i 8-bit och de är oftast mycket bättre än andra spel med "riktig" grafik, och de får oftast höga betyg av recensenter.
Jag personligen spyr på de som säger att grafik är allt, eller att bra grafik är viktigt. De verkar inte se på innehållet, utan är endast ute efter grafiken.
Grafiken är ungefär som The Sims 1.
Och?
Det visuella är för många en viktig del av upplevelsen i ett spel. Ett grafiskt icke tilltalande spel kan vara underhållande, men ögats fröjd finns inte vilket för mig är viktigt. Ta t ex ett moddat Skyrim, när man ser ut över det öppna landskapet, det är njutning. Eller när man springer runt i skogen och noterar dom vackra högupplösta texturerna, ljuseffekterna genom träden och vegetationen. Den upplevelsen försvinner i spel som dessa, även om det finns ett rent underhållningsvärde.
Kanske ger detta dig en förståelse varför grafiken spelar roll i ett spel. Spelet är mer än ren underhållning, det är konst.
Visst är det så som du säger, men grafik är inte allt, även om det ökar på stämningen. Se bara på Minecraft. Det spelet är gjort av blockar, typ som 8-bit fast betydligt mycket större fyrkanter. Det spelet är ett spel som är älskat av miljontals personer, och det är väldigt, väldigt populärt. Många indiespel är i 8-bit och de är oftast mycket bättre än andra spel med "riktig" grafik, och de får oftast höga betyg av recensenter.
Jag personligen spyr på de som säger att grafik är allt, eller att bra grafik är viktigt. De verkar inte se på innehållet, utan är endast ute efter grafiken.
Nu är ju minecraft ett lysande exempel på stämningsfull grafik, som är i proportion till spelet, visuellt tilltalande. Där just grafiken är en stor del i vad som gör spelet så stämningsfullt. Jag skulle gå så långt att säga att grafiken är vacker, på ett nischat sätt. Värre är det med spel som inte har en stämningsfull grafik till spelets utformade och innehåll.
Crysis 3 hade t ex varit ett uselt spel om grafiken varit dålig, med lågupplösta texturer och dåliga ljuseffekter. Minecraft hade däremot inte varit bättre med realistisk grafik, då stämningen i spelet totalt hade förämdrats.
Det är med andra ord viktigt med grafik i proportion till typ av spel.
Ett annat exempel är borderlands, nischad grafik som är vacker, tilltalande och höjer upplevelsen. Jag tvivlar på att spelet hade lyckats så väl utan sin speciella grafik.
Spelet ovan t ex hade gjort sig mycket bättre med högupplösta texturer och bra animationer, då det hade höjt värdet i att faktiskt zooma in bland gatorna på sin by, se strider close up etc. Nu är det bara en härva av dåliga och pixlig färger med stela animationer som det mig personligen bara blir ett störmoment för.
Kontentan är helt enkelt att grafiken är viktig. Så viktig att det kan vara skillnaden mellan framgång och flopp för ett spel. Men utan bra innehåll blir ett spel på sin höjd trevligt.