Star Citizen har dragit in över 50 miljoner dollar

Robot
Star Citizen har dragit in över 50 miljoner dollar

Ännu ett rekord för det gräsrotsfinansierade rymdspelet. Hur mycket har du bidragit med?

#star-citizen


Medlem
Star Citizen har dragit in över 50 miljoner dollar

Mr Kubrick hade varit stolt...

Medlem

Indeed!

Tänk om Kubrick hade fått 10-15 år till på jorden och fått upp ett intresse för att göra Episka dataspel.

Ah well

Inaktiv

Helt galet ju. Vad händer om dom konkar bolaget och säger "tyvärr det blev inget" och drar till Karibien med pengarna? Lång näsa bara?

Varför lägga en passa pengar på utveckling/reklam osv nu, de är ju rika?

Medlem
Skrivet av eatem:

Helt galet ju. Vad händer om dom konkar bolaget och säger "tyvärr det blev inget" och drar till Karibien med pengarna? Lång näsa bara?

Varför lägga en passa pengar på utveckling/reklam osv nu, de är ju rika?

Ja varför gör inte alla företagare så?

Inaktiv
Skrivet av Komured:
Skrivet av eatem:

Helt galet ju. Vad händer om dom konkar bolaget och säger "tyvärr det blev inget" och drar till Karibien med pengarna? Lång näsa bara?

Varför lägga en passa pengar på utveckling/reklam osv nu, de är ju rika?

Ja varför gör inte alla företagare så?

Jo men jag tänkte rent hypotetiskt, blir de stämda typ eller är det adjöss med pengarna? Här har ju hype byggt upp en enorm förmögenhet, det är ju inte direkt så att du kan säga såhär: "Jag tänkte starta en städfirma. Hjälp mig kickstarta den så kommer jag hem och städar hos er sedan" så vips får du 340 miljoner kr?

Tycker det är ganska sjukt att någon kan sitta och få pengar östa över sig bara genom att lova att de kommer göra ett häftigt rymdspel.

Medlem

Elite dangerous är tyvärr bättre... =(

Det ser verkligen bra ut, men utseendet kan bedra. Vi får se när det släpps.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det ser verkligen bra ut, men utseendet kan bedra. Vi får se när det släpps.

Kommer det släppas?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Komured:
Skrivet av eatem:

Helt galet ju. Vad händer om dom konkar bolaget och säger "tyvärr det blev inget" och drar till Karibien med pengarna? Lång näsa bara?

Varför lägga en passa pengar på utveckling/reklam osv nu, de är ju rika?

Ja varför gör inte alla företagare så?

Jo men jag tänkte rent hypotetiskt, blir de stämda typ eller är det adjöss med pengarna? Här har ju hype byggt upp en enorm förmögenhet, det är ju inte direkt så att du kan säga såhär: "Jag tänkte starta en städfirma. Hjälp mig kickstarta den så kommer jag hem och städar hos er sedan" så vips får du 340 miljoner kr?

Tycker det är ganska sjukt att någon kan sitta och få pengar östa över sig bara genom att lova att de kommer göra ett häftigt rymdspel.

Du vet inte vem Chris Roberts är, eller hur?


signatur

I drank what?

Medlem

Skiten kommer träffa fläkten så jävla hårt om det blir pannkaka av alltihop.

Blev dock lite imponerad av det de visade på Gamescom, men det känns ändå som det har blivit lite av ett pay2win då väldigt många spelare kommer ha grymt bra skepp redan när spelet släpps.

Medlem

För svara på frågan: Ingenting.

Var inne på deras hemsida och hade tänkt donera en slant, men hemsidan var bland de sämsta jag sett och det verkade som att man enbart kunde köpa rymdskepp för massvis med dollar.

Medlem
Skrivet av fakka:

Elite dangerous är tyvärr bättre... =(

Grundat på vad? Inget utav spelen är released ännu...

Medlem

FZ har lika lite koll som vanligt dom har 51 miljoner dollar och dom borde ha länkat till dom andra videoerna med.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Komured:
Skrivet av eatem:

Helt galet ju. Vad händer om dom konkar bolaget och säger "tyvärr det blev inget" och drar till Karibien med pengarna? Lång näsa bara?

Varför lägga en passa pengar på utveckling/reklam osv nu, de är ju rika?

Ja varför gör inte alla företagare så?

Jo men jag tänkte rent hypotetiskt, blir de stämda typ eller är det adjöss med pengarna? Här har ju hype byggt upp en enorm förmögenhet, det är ju inte direkt så att du kan säga såhär: "Jag tänkte starta en städfirma. Hjälp mig kickstarta den så kommer jag hem och städar hos er sedan" så vips får du 340 miljoner kr?

Tycker det är ganska sjukt att någon kan sitta och få pengar östa över sig bara genom att lova att de kommer göra ett häftigt rymdspel.

Går företaget i KK så är det adjöss med pengarna då konkursförvaltare och skuldindrivare tar allt. Sticker de till bahamas med pengarna får de Interpol efter sig. Skulle det bara vara så att pengarna tar slut och spelet inte blir färdigt så blir det inte färdigt. Tror att det kan vara så att eventuella extrasaker som utlovats som tröjor mm skall skickas. Inte helt insatt i hur det fungerar på Kickstarter men att en kickstarter går igenom är ingen garanti för att man faktiskt får ett spel, kan hända mycket på vägen.

MEG
Medlem

Kul för utvecklarna men kan tycka att det är mycket pengar för att utveckla ett spel, men folk gör som dom vill med sina pengar


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av eatem:

Helt galet ju. Vad händer om dom konkar bolaget och säger "tyvärr det blev inget" och drar till Karibien med pengarna? Lång näsa bara?

Varför lägga en passa pengar på utveckling/reklam osv nu, de är ju rika?

Reklam? Vad jag tror många missar är att CGI varit väldigt smarta när de använder saker från spelet där de gör reklam för ett visst skepp. Tanken med detta är att man ska kunna gå in i en butik och se denna spelas på skärmar i butiken. Precis som när en butik idag gör reklam för de egna produkterna. Detta är något jag hela tiden velat ha, skapar en inlevelse som få andra spel kommer kunna mäta sig med (om de gör det på rätt sätt och baserat på all "lore" som jag sett än så länge ser det ut att ha väldigt stor potential).

En sak jag inte tror många är medvetna om (eller så kanske jag missuppfattat detta helt) är att alla dessa pengar kommer leda till att samtliga spelare får tillgång till allt som de pratat om utan att betala för DLC. Elite : Dangerous kommer inte ha med detta utan kostnad (mindre saker kommer vara gratis men större saker kommer kosta extra pengar). Så jag tror att anledningen till att många gett så mycket pengar till SC beror på dels att de får något tillbaks i form av digital media och fysiska produkter men samtidigt vill nog många också att dessa s.k milestones ska vara en del av det färdiga spelet, inte kosta extra när de är klara.

Varför donerar folk pengar från allra första början? För att det är Chris Roberts, en legend inom spelindustrin som nu kommer tillbaks efter många år. För mig har Kickstarter inneburit en ny tilltro till att spel även med en stor budget kan återgå till vad som gjorde att jag började spela spel som barn.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Skiten kommer träffa fläkten så jävla hårt om det blir pannkaka av alltihop.

Blev dock lite imponerad av det de visade på Gamescom, men det känns ändå som det har blivit lite av ett pay2win då väldigt många spelare kommer ha grymt bra skepp redan när spelet släpps.

På vilket sätt är det P2W? Spelet saknar helt RPG element vilket gör att det inte alls behöver bli P2W. Precis som i verkligheten så kan pengar köpa dig en sportbil men lycka till med att köra den om du inte kört en innan samma sak med skeppen i SC, en erfaren "pilot" kommer gå vinnande ur en strid mer gånger än en som inte är erfaren men äger ett "bättre" skepp.

Medlem
Skrivet av fakka:

Elite dangerous är tyvärr bättre... =(

Tidsresenär?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:
Skrivet av eatem:
Skrivet av Komured:
Skrivet av eatem:

Helt galet ju. Vad händer om dom konkar bolaget och säger "tyvärr det blev inget" och drar till Karibien med pengarna? Lång näsa bara?

Varför lägga en passa pengar på utveckling/reklam osv nu, de är ju rika?

Ja varför gör inte alla företagare så?

Jo men jag tänkte rent hypotetiskt, blir de stämda typ eller är det adjöss med pengarna? Här har ju hype byggt upp en enorm förmögenhet, det är ju inte direkt så att du kan säga såhär: "Jag tänkte starta en städfirma. Hjälp mig kickstarta den så kommer jag hem och städar hos er sedan" så vips får du 340 miljoner kr?

Tycker det är ganska sjukt att någon kan sitta och få pengar östa över sig bara genom att lova att de kommer göra ett häftigt rymdspel.

Du vet inte vem Chris Roberts är, eller hur?

Nä och jag är trött på att folk lever på gamla meriter i den här branchen. Jag gissar att han har gjort något gamlat rymdspel då, elite kanske? Jag köper gärna Star Citizen om det blir bra men det är så tröttsamt att folk ska bli eld och lågor så fort gamla spelutvecklare som John Carmak eller Tim Schafer bestämmer sig för att göra ett nytt spel. Inget säger att det blir automatiskt bra bara för att de gjorde fantastiska spel för 20 år sedan. Men ändå får de miljontals kronor i förskott. Tycker det är galet bara.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

För svara på frågan: Ingenting.

Var inne på deras hemsida och hade tänkt donera en slant, men hemsidan var bland de sämsta jag sett och det verkade som att man enbart kunde köpa rymdskepp för massvis med dollar.

Gissar att du inte kan läsa Engelska, med tänkte på att allt man behöver göra är att trycka SHOP uppe i den högra menyn. Tryck sedan på knappen Pledge i drop down menyn. Sen är det första man ser Game packages om man trycker på More info och där ser du att du kan t.ex köpa ett spelet samt få en del tillbehör och en AURORA MR PLUS ingår för 40 usdollar.....

Medlem

Har en cutlass och M50 racer, så ca 200 dollar. Jag har roligare med elite D's flygmodel dock.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Komured:
Skrivet av eatem:

Helt galet ju. Vad händer om dom konkar bolaget och säger "tyvärr det blev inget" och drar till Karibien med pengarna? Lång näsa bara?

Varför lägga en passa pengar på utveckling/reklam osv nu, de är ju rika?

Ja varför gör inte alla företagare så?

Jo men jag tänkte rent hypotetiskt, blir de stämda typ eller är det adjöss med pengarna? Här har ju hype byggt upp en enorm förmögenhet, det är ju inte direkt så att du kan säga såhär: "Jag tänkte starta en städfirma. Hjälp mig kickstarta den så kommer jag hem och städar hos er sedan" så vips får du 340 miljoner kr?

Tycker det är ganska sjukt att någon kan sitta och få pengar östa över sig bara genom att lova att de kommer göra ett häftigt rymdspel.

jag fundera också på det, men jag tror att de kan sticka med pengarna, jag är ganska säker på att han kan ta ut alla stålar i "bonus" och sen går företaget i konkurs, kickstarter avtalet slutar då gälla och han kan inte bli stämd pga. han inte lovat någonting under sitt eget namn, bara i företagets namn. I USA ha det hänt att företag med högsta kreditbetyg går i konkurs pga att ägaren tar alla pengar i bonus så företaget inte kan betala någonting

Medlem

Constallation Phoenix och en Hornet tracker är jag stolt ägare av ^^

Inaktiv
Skrivet av neocon:
Skrivet av eatem:

Nä och jag är trött på att folk lever på gamla meriter i den här branchen. Jag gissar att han har gjort något gamlat rymdspel då, elite kanske? Jag köper gärna Star Citizen om det blir bra men det är så tröttsamt att folk ska bli eld och lågor så fort gamla spelutvecklare som John Carmak eller Tim Schafer bestämmer sig för att göra ett nytt spel. Inget säger att det blir automatiskt bra bara för att de gjorde fantastiska spel för 20 år sedan. Men ändå får de miljontals kronor i förskott. Tycker det är galet bara.

Håller med om att det är fel att gå helt på gamla meriter, särskilt som spel nuförtiden är MYCKET mer avancerade och resurskrävande att göra. Det fina med Chris Roberts är att han sen starten sett till att de som backar projektet får ORDENTLIGT med information hela tiden.

Varje vecka sänds "10 For the Chairman" där han svarar på frågor. - http://youtu.be/XBVkhXGX8iI

Varje vecka sänds "Around the Verse" där man får inblick i många delar av projektet. - http://youtu.be/z1EtTfEVpDM

Varje månad kommer en väldigt utförlig Monthly Report där alla olika studios som jobbar på projektet beskriver vad dom gjort under månaden: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/140...

Sen är SC-devs mycket aktiva på forumet.

Man hade inte kunnat känna sig mer lugn som backer.

Bra det låter bra. Givetvis finns det väl mer eller mindre säkra projekt och detta verkar ju helt klart vara bra då. Min första fråga var ju mer i generella termer ändå.

Medlem

Jag gick över $1000 i helgen. Är jag stolt över det? .. njae, egentligen inte faktiskt för även jag är lite av "väntar på att dom ska ta ut alla pengar och dra till hawaii" (vilket dom även skämtat om några gånger).
Jag ser det som att jag ger pengar till Chris Roberts att förhoppningsvis göra ett otroligt grymt rymdspel. I värsta fall har jag betalat för alla hundratals timmar av nöje jag fick ur alla Wing Commander spelen. WC4 spelade jag om säkert 10 gånger för att välja olika saker hela tiden för att få olika slut och se alla cinematics. Så det är lite som "tack för den tiden". Och i bästa fall startar jag nästa grymt stora rymdspel med en hel del rymdskepp i hangaren.

Annars kan man köpa "merchanising" som t-shirts, polotröjor, hoodies etc om man vill ha något fysiskt

Och för att vara petitessig så gick dom över $51 miljoner inatt ...

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

FZ har lika lite koll som vanligt dom har 51 miljoner dollar och dom borde ha länkat till dom andra videoerna med.

Bra att du hänger här då med den inställningen ...kul

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av neocon:
Skrivet av eatem:

Nä och jag är trött på att folk lever på gamla meriter i den här branchen. Jag gissar att han har gjort något gamlat rymdspel då, elite kanske? Jag köper gärna Star Citizen om det blir bra men det är så tröttsamt att folk ska bli eld och lågor så fort gamla spelutvecklare som John Carmak eller Tim Schafer bestämmer sig för att göra ett nytt spel. Inget säger att det blir automatiskt bra bara för att de gjorde fantastiska spel för 20 år sedan. Men ändå får de miljontals kronor i förskott. Tycker det är galet bara.

Håller med om att det är fel att gå helt på gamla meriter, särskilt som spel nuförtiden är MYCKET mer avancerade och resurskrävande att göra. Det fina med Chris Roberts är att han sen starten sett till att de som backar projektet får ORDENTLIGT med information hela tiden.

Varje vecka sänds "10 For the Chairman" där han svarar på frågor. - http://youtu.be/XBVkhXGX8iI

Varje vecka sänds "Around the Verse" där man får inblick i många delar av projektet. - http://youtu.be/z1EtTfEVpDM

Varje månad kommer en väldigt utförlig Monthly Report där alla olika studios som jobbar på projektet beskriver vad dom gjort under månaden: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/140...

Sen är SC-devs mycket aktiva på forumet.

Man hade inte kunnat känna sig mer lugn som backer.

Bra det låter bra. Givetvis finns det väl mer eller mindre säkra projekt och detta verkar ju helt klart vara bra då. Min första fråga var ju mer i generella termer ändå.

Kan fylla i med att det är inte helt "spel bakom galleriet" här utan dom har faktiskt släppt lite saker som vi backers kan leka med - just nu har vi en rymdsimulator ("Arena Commander" ... tyvärr äger ju EA "Wing Commander" IP:t så det var så nära dom kom utan att riskera stämning) där man kan flyga några av skeppen som är tillgängliga. Och det man ser där är vackert som sjutton. Sen har dom visat upp lite av det nya dom jobbar med, som t.ex racing (eller Murray Cup), multi-crew ships där en flyger och två man i turrets, dom har teasat med FPS delen av spelet och det får vi se hur Illfonic lyckas med. Så efter det är det "bara" full ekonomi modell så kör vi!

Men visst kan dom skita i resten och bara dra med pengarna, det är inte helt otänkbart ... (ej sarkasm!)

Lite länkar:
Arena Commander : https://www.youtube.com/watch?v=jVXeKc0A-ps
(med nya "capture the core" : https://www.youtube.com/watch?v=TdZNmmZHKQc )
FPS teaser: https://www.youtube.com/watch?v=yUvwba4DMLY
Racing: https://www.youtube.com/watch?v=7hN-0TrdUR0
Multi-crew ship: https://www.youtube.com/watch?v=qL1RXbZLHAI

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av eatem:
Skrivet av Komured:
Skrivet av eatem:

Helt galet ju. Vad händer om dom konkar bolaget och säger "tyvärr det blev inget" och drar till Karibien med pengarna? Lång näsa bara?

Varför lägga en passa pengar på utveckling/reklam osv nu, de är ju rika?

Ja varför gör inte alla företagare så?

Jo men jag tänkte rent hypotetiskt, blir de stämda typ eller är det adjöss med pengarna? Här har ju hype byggt upp en enorm förmögenhet, det är ju inte direkt så att du kan säga såhär: "Jag tänkte starta en städfirma. Hjälp mig kickstarta den så kommer jag hem och städar hos er sedan" så vips får du 340 miljoner kr?

Tycker det är ganska sjukt att någon kan sitta och få pengar östa över sig bara genom att lova att de kommer göra ett häftigt rymdspel.

Du vet inte vem Chris Roberts är, eller hur?

Nä och jag är trött på att folk lever på gamla meriter i den här branchen. Jag gissar att han har gjort något gamlat rymdspel då, elite kanske? Jag köper gärna Star Citizen om det blir bra men det är så tröttsamt att folk ska bli eld och lågor så fort gamla spelutvecklare som John Carmak eller Tim Schafer bestämmer sig för att göra ett nytt spel. Inget säger att det blir automatiskt bra bara för att de gjorde fantastiska spel för 20 år sedan. Men ändå får de miljontals kronor i förskott. Tycker det är galet bara.

Gamla meriter? Då har du nog helt missat att Tim Schafer gjort en del spel även efter sin tid hos LucasArts. Psychonauts och Brutal Legend är ett exempel, ett annat är Costume Quest och Stacking.

Medlem

Så man kan lägga mängder med pengar på skepp?

Hej P2W, det var längesen sist!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar