Spana in nya Minecraft-Legot

Robot
Spana in nya Minecraft-Legot

Spindlar, zombies och såklart Steve i Lego-form!


Medlem
Spana in nya Minecraft-Legot

Ser ut som... vanligt lego...

ELF
Medlem

Dags att börja leka med lego igen efter flera års uppehåll


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Given julklapp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Är det bara jag som tycker det här är en fail? Jag menar att sällan har ett spel varit så otroligt enkelt att porta till LEGO som Minecraft eftersom det består huvidsakligen av just fyrkantiga block.

På bilderna så ser det ju ut som man ändå lyckats fucka upp detta oerhört enkla koncept med massa konstiga platta bitar som inte är fyrkantiga block. Hur lyckas man göra så fel? Suck

Medlem
Skrivet av Dance:

Är det bara jag som tycker det här är en fail? Jag menar att sällan har ett spel varit så otroligt enkelt att porta till LEGO som Minecraft eftersom det består huvidsakligen av just fyrkantiga block.

På bilderna så ser det ju ut som man ändå lyckats fucka upp detta oerhört enkla koncept med massa konstiga platta bitar som inte är fyrkantiga block. Hur lyckas man göra så fel? Suck

What? Hur skulle du få designen ovan att fungera utan de stora plattorna? De fyrakantiga blocken du nämner skulle ju då bara bli pelare som inte satt ihop med varandra. Sen så finns det inga kubiska legobitar. 2x2:an är lite för låg för att bli en bra kub.

Medlem
Skrivet av Schluug:
Skrivet av Dance:

Är det bara jag som tycker det här är en fail? Jag menar att sällan har ett spel varit så otroligt enkelt att porta till LEGO som Minecraft eftersom det består huvidsakligen av just fyrkantiga block.

På bilderna så ser det ju ut som man ändå lyckats fucka upp detta oerhört enkla koncept med massa konstiga platta bitar som inte är fyrkantiga block. Hur lyckas man göra så fel? Suck

What? Hur skulle du få designen ovan att fungera utan de stora plattorna? De fyrakantiga blocken du nämner skulle ju då bara bli pelare som inte satt ihop med varandra. Sen så finns det inga kubiska legobitar. 2x2:an är lite för låg för att bli en bra kub.

Designen ovan ser ju knappt ut som Minecraft för att de fuskat med plattorna. Det såklart är helt ok att lägga på en platta på 2x2:orna för att få de kubiska men supertunna golv är inte ok. För att inte bara få pelare ska man naturligtvis använda sig av 2x4, 2x6, 2x8 och 2x10 med tillhörande platta på.

Inaktiv

Men snälla -.- Vadå mjölka pengar ur folk

DOA
Medlem

Fan va trist det där ser ut.

Medlem

så Lego har gjort ett Lego om ett spel som liknar Lego och där de Lego liknande figurerna från spelet har det Lego liknande utseendet kvar?
ja, kunde nog inte passa bättre

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ser ut som... vanligt lego...

duh ja vad trodde du, allt lego ser ut som "vanligt" lego eller hur menar du nu?

tycker detta är bättre än det där mini som finns också, bara det att nu kommer ungarna vilja ha nytt lego igen fast vi har miljoner bitar efter generationer av lego fanatiker.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köp ett lego slott istället. Jag hade ett slott med drakar och riddare när jag var liten och det var jätteskoj att leka med.

Stora delar utav min fritid som barn gick åt till att bygga med lego och jag tycker att detta inte ser så värst imponerande ut om man jämför med vanliga legos.

Is
Medlem

Det här kommer grabben vilja ha när han ser det. Bra Julklapp om det hinner komma

Medlem

Hoppas det är större boxar än tidigare. De tidigare setten var alldeles för små och således dyra!

Medlem
Skrivet av KloN:

Hoppas det är större boxar än tidigare. De tidigare setten var alldeles för små och således dyra!

När var Lego billigt?

Skrivet av DOA:

Fan va trist det där ser ut.

Håller med, finns inget speciellt över det egentligen, känns som vanligt City Lego, men dettta är ju gjort för dom stora fansen.

1
Skriv svar