Far Cry 4 - Ultimate Special Limited Gold Kyriat Edition?

Inaktiv
Far Cry 4 - Ultimate Special Limited Gold Kyriat Edition?

Spelade lite Far Cry 3 nyss och efter sökte jag i Uplays shop på Far Cry 4 och hittade inte mindre än just fyra olika varianter av spelet. Dessa är följande:
Far Cry 4 - Kyriat Edition
Far Cry 4 - Ultimate Kyriat Edition
Far Cry 4 - Limited Editon
Far Cry 4 - Gold Edition

Alltså, kom igen! En gång i tiden brukade det finnas en standardutgåva och ibland någon form av specialutgåva men vad fan har hänt? Det tycks råda en inflation av specialutgåvor nuförtiden... Personligen upplever jag detta som en negativ trend.

Någon som har några tankar kring detta?

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Spelade lite Far Cry 3 nyss och efter sökte jag i Uplays shop på Far Cry 4 och hittade inte mindre än just fyra olika varianter av spelet. Dessa är följande:
Far Cry 4 - Kyriat Edition
Far Cry 4 - Ultimate Kyriat Edition
Far Cry 4 - Limited Editon
Far Cry 4 - Gold Edition

Alltså, kom igen! En gång i tiden brukade det finnas en standardutgåva och ibland någon form av specialutgåva men vad fan har hänt? Det tycks råda en inflation av specialutgåvor nuförtiden... Personligen upplever jag detta som en negativ trend.

Någon som har några tankar kring detta?

"negativ trend" själv tycker jag det är ren idioti. Visst bra att ha mer än ett alternativ men fyra inte något jag ser fram emot. Det ger bara en olust att behöva kolla alla om det är rätt köp för mig.
Så jag är för en grund och en med lite extra allt annat är tramsig trend. När det blir så här kan jag överväga att skippa spelet för att de krånglar till valet för mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Förvirrande och jobbigt. Man måste börja googla om man tänkt köpa en version med leksaker.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är därför man alltid ska köpa den billigaste standardutgåvan av spel. Om spelen är lite äldre finns det ofta en Complete-utgåva, eller G.O.T.Y edition, man kan köpa med alla DLC som släppts.

Man behöver inte "Ultimate Super Deluxe Special Definitive Limited Collectors Edition" på releasedagen bara för att man får två extra meningslösa vapen som DLC. Snarare förvärrar man det här beteendet från spelutvecklarna genom att köpa de större utgåvorna.

Medlem

Jag har heller inte förståt det här med att förhandsboka ett spel, betala lite extra och få två vapen redan uplåsta.
I mina ören låter det som att vi tar extra betalt för att du ska få färre ingame unlocks.
Är inte det roliga i spel att låsa upp saker och utforska det själv?

Inaktiv

Jag håller med både Bennii och marcus8958 i det dom sa. Är spelet bra så tycker jag det känns onödigt att betala 400 kr extra för en leksak, ett ingame vapen samt något extra uppdrag. Sen om man är intresserad av någon form av specialutgåva så känns det bara jobbigt när det finns flera olika varianter även om det kan passa vissa då det blir lite mer skräddarsytt.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Jag har heller inte förståt det här med att förhandsboka ett spel, betala lite extra och få två vapen redan uplåsta.
I mina ören låter det som att vi tar extra betalt för att du ska få färre ingame unlocks.
Är inte det roliga i spel att låsa upp saker och utforska det själv?

Oftast, de grejerna du får vid förbeställning går inte att låsa up in game, utan det är endast vid förbeställningen.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar