Carmack om Minecraft: "Ge mig koden så fixar jag Oculus-stöd"

Robot
Carmack om Minecraft: "Ge mig koden så fixar jag Oculus-stöd"

Markus Persson har slutat tjura över Facebock-uppköpet.

#minecraft


Medlem
Carmack om Minecraft: "Ge mig koden så fixar jag Oculus-stöd"

Skulle vara kul!

"Vårt nya utvecklingskit anlände till kontoret förra veckan och kommer att hårdtestas de kommande dagarna. Håll utkik efter nya intryck!"

Grattis! Jag beställde den 26 juni så det enda jag har är utdraget hår och avbitna naglar.

Medlem

Men alltså har Notch en mental ålder på 13 eller?

Man kan ju respektera Notch beslut att inte vilja ha med OR att göra efter att Zuckerberg köpt upp det på ren principsak, för oavsett hur mycket Zucker än lovar att det inte kommer påverka OR i framtiden så är det ju bara titta på hur han bedriver sin verksamhet, han gör som han vill när han vill, om Zucker Inc. var ett land skulle det skötas i stil med Nordkorea.

Men sjukt oseriöst och barnsligt att ena veckan gå ape-shit över det och vägra utveckla för att nästa vecka ändra sig igen och dessutom komma med en jävligt larvig ursäkt!

Medlem
Skrivet av Deli:

Men alltså har Notch en mental ålder på 13 eller?

Man kan ju respektera Notch beslut att inte vilja ha med OR att göra efter att Zuckerberg köpt upp det på ren principsak, för oavsett hur mycket Zucker än lovar att det inte kommer påverka OR i framtiden så är det ju bara titta på hur han bedriver sin verksamhet, han gör som han vill när han vill, om Zucker Inc. var ett land skulle det skötas i stil med Nordkorea.

Men sjukt oseriöst och barnsligt att ena veckan gå ape-shit över det och vägra utveckla för att nästa vecka ändra sig igen och dessutom komma med en jävligt larvig ursäkt!

Eller kanske så att han är vuxen nog att inse att han överreagerade på affären.

Sen är skillnaden på larvigt och roligt ganska hårfin, högst individuellt tror jag.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

haha Carmack är ju bara bäst, kan fixa typ allt inom kodning

Kul med kaxiga killar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Carmack kommer ju få sig ett gott skratt över Notch kod iaf, nu kanske den är någorulunda fixad sen Jens tagit över men herregud vad dåligt de va innan :D:D


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Carnack alltså. Världen behöver fler människor om John Carmack

Oerhört fjantigt av Notch att ignorera Oculus Rift och dess användare bara för att Facebook köpte upp dem.

Medlem
Skrivet av Quelor:

Carmack kommer ju få sig ett gott skratt över Notch kod iaf, nu kanske den är någorulunda fixad sen Jens tagit över men herregud vad dåligt de va innan :D:D

Ja Jeb (Jens) har fixat/räddat koden. Den kanske inte är perfekt, men bra mycket bättre än den var innan.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Rockartisten:

"Facebock"

Det nya Facebook du vet

Inaktiv
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Rockartisten:

"Facebock"

Det nya Facebook du vet

Det hade ju kunnat vara en sexkontakt-version annars:)

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha Carmack är ju bara bäst, kan fixa typ allt inom kodning


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SWEBarb:

haha Carmack är ju bara bäst, kan fixa typ allt inom kodning

http://img836.imageshack.us/img836/9999/vum.png

Han har ju rätt där. Eftersom en studio fokuserar på "en" hårdvara så kör kommer koden vara närmare hårdvaran vilket resulterar i bättre prestanda. Finns en anledning till varför Xbox360/PS3 har spel som de gör fast de är ~10år efter dagens datorer.

Konsoler slipper också bloat som Windows och allt runt det. PS4 och Xbone hårdvaran blir ju spöad i prestanda av datorer från 4+ år tillbaka.

Medlem

nappade notch ?

1
Skriv svar