Se racing i Star Citizen

Robot
Medlem
Se racing i Star Citizen

Xbox August updatetrailer? Någon som glömde att dricka morgonkaffet?

OnT: Hypen och habegäret för Star Citizen är enormt


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av maniac:

Xbox August updatetrailer? Någon som glömde att dricka morgonkaffet?

OnT: Hypen och habegäret för Star Citizen är enormt

Blueärk! Spellistor, me hates them!


signatur
Medlem

Roligt med såna här spel, ska kolla in Elite när det släpps, men har givetvis backat Star Citizen också. Om Elite visar sig bra så är det bara en stor bonus och ger mig nåt att göra tills persistent universe släpps i SC.

Medlem

Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.

Medlem
k3m
Medlem

Det där såg inte kul ut.

Medlem

Piloten såg ju ut att vara full eller bara extremt dålig pilot.

Medlem

Skulle inte detta spelet ha s.k. "newtonian physics"? Jag har svårt att tro att plan kan flyga på det sättet i atmosfären utan att bryta av vingarna. Planet bara flyter runt kors och tvärs.

Medlem

Flygmekaniken såg inte lovande ut... Måste vara svårt och kunna simulera både hur rymdskepp rör sig samt hur de ska agera där det finns dragningskraft. Blir ju helt olika dynamiker

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Luciphear:

jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst.

Jag förstår dig. Samma rädsla hade jag i början men jag är numera övertygad om att CIG gör precis så mycket dom vet att dom klarar av. Racing-modulen t.ex. är ju spelbar redan om 2 veckor.

Jag erkänner att jag inte hängt med utvecklingen så värst väl. Ser glimtar av det till och från bara. Skönt att höra åtminstone!

MFZ
Medlem

ska signa upp till kessel-loppet asap. 12 parsecs är historia inom kort.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Det där ser kul ut. Men jag har lite svårt att förstå varför man lägger tusentals kronor på ingameskepp såhär tidigt för att kanske titta på dem i en hangar när de dessutom går att köpa i det färdiga spelet för Ingamepengar.

Medlem
Skrivet av MFZ:

ska signa upp till kessel-loppet asap. 12 parsecs är historia inom kort.

Parcec är dock ett avståndsmått och inte en hastighet (ett känt fel i Star Wars), men det var kanske det du menade.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

MFZ
Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MFZ:

ska signa upp till kessel-loppet asap. 12 parsecs är historia inom kort.

Parcec är dock ett avståndsmått och inte en hastighet (ett känt fel i Star Wars), men det var kanske det du menade.

well… duuh.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det här är typiskt för Chris Roberts. Hade det inte varit för Microsoft som bytte ut honom som lead director hade vi aldrig fått se något Freelancer. När det väl släpptes var det tre år försenat och saknade hälften av allt som Roberts utlovat.

Nu finns det ingen som kan ta Roberts i örat och säga att han ska fokusera på det som är det viktiga i spelet, utan han har fritt spelrum att göra jukeboxar, racingspel, flashiga reklamfilmer för skepp och en massa annat som ingen av oss vill ha men som tar tid och kostar pengar. Samtidigt kommer ständigt nya löften om fler saker som skall läggas till.

Frågan är om det någonsing blir ett spel av Star Citizen, eller om det kommer att släppas som en halvfärdig röra när de får slut på pengar om något år.

Medlem
Skrivet av MFZ:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MFZ:

ska signa upp till kessel-loppet asap. 12 parsecs är historia inom kort.

Parcec är dock ett avståndsmått och inte en hastighet (ett känt fel i Star Wars), men det var kanske det du menade.

well… duuh.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Luciphear:

Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det här är typiskt för Chris Roberts. Hade det inte varit för Microsoft som bytte ut honom som lead director hade vi aldrig fått se något Freelancer. När det väl släpptes var det tre år försenat och saknade hälften av allt som Roberts utlovat.

Nu finns det ingen som kan ta Roberts i örat och säga att han ska fokusera på det som är det viktiga i spelet, utan han har fritt spelrum att göra jukeboxar, racingspel, flashiga reklamfilmer för skepp och en massa annat som ingen av oss vill ha men som tar tid och kostar pengar. Samtidigt kommer ständigt nya löften om fler saker som skall läggas till.

Frågan är om det någonsing blir ett spel av Star Citizen, eller om det kommer att släppas som en halvfärdig röra när de får slut på pengar om något år.

Tja det tycks ju gå fortare än DayZ i alla fall. Förhoppningsvis så blir det väl något runt 2016 eller 2017...

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Luciphear:

Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det här är typiskt för Chris Roberts. Hade det inte varit för Microsoft som bytte ut honom som lead director hade vi aldrig fått se något Freelancer. När det väl släpptes var det tre år försenat och saknade hälften av allt som Roberts utlovat.

Nu finns det ingen som kan ta Roberts i örat och säga att han ska fokusera på det som är det viktiga i spelet, utan han har fritt spelrum att göra jukeboxar, racingspel, flashiga reklamfilmer för skepp och en massa annat som ingen av oss vill ha men som tar tid och kostar pengar. Samtidigt kommer ständigt nya löften om fler saker som skall läggas till.

Frågan är om det någonsing blir ett spel av Star Citizen, eller om det kommer att släppas som en halvfärdig röra när de får slut på pengar om något år.

Du får väl fråga dig om Chris Roberts har släppt en halvfärdig röra tidigare?
Freelancer var inte en halvfärdig röra även om det inte levde upp till Roberts' vision, men så blev han ju faktiskt avbruten. Han lyckades trots det leverera en produkt som gick till historien.

Jag tror inte att han kommer göra något halvhjärtat eftersom han är helt oberoende med en budget som ligger långt över normen för ett förstklassigt spel. Det innebär definitivt att vi kommer att få vänta men såvitt jag vet är fansen fullt medvetna om det.
Star Citizen klassas som ett AAA-spel och då är 4+ års utvecklingstid varken orimligt eller särskilt ovanligt. Folk har alldeles för bråttom.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Luciphear:

Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det här är typiskt för Chris Roberts. Hade det inte varit för Microsoft som bytte ut honom som lead director hade vi aldrig fått se något Freelancer. När det väl släpptes var det tre år försenat och saknade hälften av allt som Roberts utlovat.

Nu finns det ingen som kan ta Roberts i örat och säga att han ska fokusera på det som är det viktiga i spelet, utan han har fritt spelrum att göra jukeboxar, racingspel, flashiga reklamfilmer för skepp och en massa annat som ingen av oss vill ha men som tar tid och kostar pengar. Samtidigt kommer ständigt nya löften om fler saker som skall läggas till.

Frågan är om det någonsing blir ett spel av Star Citizen, eller om det kommer att släppas som en halvfärdig röra när de får slut på pengar om något år.

Du får väl fråga dig om Chris Roberts har släppt en halvfärdig röra tidigare?
Freelancer var inte en halvfärdig röra även om det inte levde upp till Roberts' vision, men så blev han ju faktiskt avbruten. Han lyckades trots det leverera en produkt som gick till historien.

Jag tror inte att han kommer göra något halvhjärtat eftersom han är helt oberoende med en budget som ligger långt över normen för ett förstklassigt spel. Det innebär definitivt att vi kommer att få vänta men såvitt jag vet är fansen fullt medvetna om det.
Star Citizen klassas som ett AAA-spel och då är 4+ års utvecklingstid varken orimligt eller särskilt ovanligt. Folk har alldeles för bråttom.

Nej, men Freelancer SKULLE ha blivit en halvfärdig röra om inte Microsoft bytt ut honom som lead director. Spelet var då redan mer än två år försenat, över budget och inte ens halvfärdigt. Nu finns det ingen som kan stoppa honom.

1
Skriv svar