Tom Clancy's The Division

Robot
Tom Clancy's The Division

I ett katastrofdrabbat New York överlever man bäst genom att samarbeta med andra i bästa mmo-stil. Och skjuta banditer i ansiktet. FZ förklarar den svenskutvecklade rollspelsshootern The Division.

#massive-entertainment, #tom-clancys-the-division


Medlem
Tom Clancy's The Division

Det är väl inget FPS om man spelar i tredjeperson..? *petig*

Medlem

Man får ju hoppas på att det INTE! blir för styrt, vilket verkar som det kan bli.

Medlem

Känns mer som en sammanfattning av hypematerial än en förhandstitt där ni väl brukar få provspela?
Förlåt om jag är gnällig men jag trodde ni hade spelat och blev ledsen nu

Medlem

Trevlig artikel. Längtar så in i bomben!

Medlem
Skrivet av xSOMx:

Det är väl inget FPS om man spelar i tredjeperson..? *petig*

Nej, det är TPS

Kommer det här spelet ha någon slags månadsavgift? Man undrar ju.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av KaptenKanel:

Känns mer som en sammanfattning av hypematerial än en förhandstitt där ni väl brukar få provspela?
Förlåt om jag är gnällig men jag trodde ni hade spelat och blev ledsen nu

Vi blev också ledsna för att vi inte fick spela, men genomspelningen bjöd på en del intressant info om bl.a. rpg-inslagen. Det tycker vi ändå är värt att göra en förhandstitt på.


signatur
Redaktör
Skrivet av Amilo:
Skrivet av xSOMx:

Det är väl inget FPS om man spelar i tredjeperson..? *petig*

Nej, det är TPS

We stand corrected.


signatur
Medlem

Med Watch Dogs i minnet, är jag rädd för att dom kommer skruva ner grafiken till release

Medlem

Jag vet inte riktigt hur taggad jag är på MMO-delen av spelet. Är den obligatorisk, eller går det att spela på en privat server med utvalda vänner?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Verkar bli grymt bra! Spännande att testa

Medlem

Jag har inte riktigt fattat, är det alltså ett MMO där man måste spela online och med andra? det finns inget som helst enspelarläge med en ordentlig story?

Medlem

Den ena kvinnliga deltagaren gör ju halva spelet för mig, ungefär på samma sätt som dialogen i the last of us, sen när det här kommer bytas ut mot skrikande ungar samtidigt som jag själv inte har den minsta benägenhet till att använda en mic.. ja.. tror inte det kommer bli den spelupplevelse jag är ute efter

Medlem

Måste man ha vänner?

Medlem

Någon som fått bekräftat att The Divison kommer vara cappat på 30fps?

Medlem
Skrivet av Contance:

Någon som fått bekräftat att The Divison kommer vara cappat på 30fps?

Om så är fallet skippar jag spelet direkt. Provade 30 FPS läget i The last of us och det var ospelbart

Medlem

Haha, jag kan inte ta dom här klippen på allvar. Alla pratar och gör allting ultraperfekt. Det är så långt ifrån riktigt internetfolk man kan komma. Det är klart att dom inte vill visa upp sitt spel från den sämsta sidan, dvs den "riktiga internet"-sidan, men just sayin'

Medlem
Skrivet av hunden:

Jag har inte riktigt fattat, är det alltså ett MMO där man måste spela online och med andra? det finns inget som helst enspelarläge med en ordentlig story?

Jag trodde det fanns en SP del också. Finns det inte det? Tråkigt i så fall


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skribent
Skrivet av Puscifer:

Jag vet inte riktigt hur taggad jag är på MMO-delen av spelet. Är den obligatorisk, eller går det att spela på en privat server med utvalda vänner?

Skrivet av hunden:

Jag har inte riktigt fattat, är det alltså ett MMO där man måste spela online och med andra? det finns inget som helst enspelarläge med en ordentlig story?

Skrivet av Propy:
Skrivet av hunden:

Jag har inte riktigt fattat, är det alltså ett MMO där man måste spela online och med andra? det finns inget som helst enspelarläge med en ordentlig story?

Jag trodde det fanns en SP del också. Finns det inte det? Tråkigt i så fall

Det finns en story-del som – så vitt jag förstår det – går att spela helt själv. Dock har vi inte fått veta särskilt mycket om den än (jag hoppas den lever upp till trailern de visade under E3).

MMO-delen verkar handla om byteshandel i de "hubbar" man låser upp under spelets gång, samt gruppspel tillsammans med andra. Alla spelar på samma server. Oklart hur det kommer fungera med att springa in i random-folk när man spelar. Pvp ska tydligen ske spontant lite varstans i världen, men de har inte gett några ingående detaljer i systemet.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zidious G:

Haha, jag kan inte ta dom här klippen på allvar. Alla pratar och gör allting ultraperfekt. Det är så långt ifrån riktigt internetfolk man kan komma. Det är klart att dom inte vill visa upp sitt spel från den sämsta sidan, dvs den "riktiga internet"-sidan, men just sayin'

Riktigt internetfolk? Riktiga internetsidan? Va?

Medlem

Detta är utan tvekan ett av de, om ite det, spel jag ser mest fram emot just nu!
Ända sedan första trailern så blev jag våldsamt peppad och även fast jag borde veta bättre än att överhajpa mig själv så kan jag inte annat

Jag hoppas verkligen att de får till detta!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tror detta kommer bli helt jävla kass faktiskt. Ett Tom Clancy spel där det krävs fem mag för å sänka nån... Nej tack. Nya Rainbow däremot... dom verkar äntligen göra rätt...

Medlem
Skrivet av Contance:

Någon som fått bekräftat att The Divison kommer vara cappat på 30fps?

Blir 30fps på console
https://www.youtube.com/watch?v=MJNNyJDzPac&list=UUw7FkXsC00l...

Medlem

Blir grymt bra, har längtat efter ett FPSMMORPG !

Medlem
Skrivet av gallff:

Blir grymt bra, har längtat efter ett FPSMMORPG !

Då kommer du bli besviken av The Division.

Medlem

Hummm....de lät er alltså inte spela själva? Utan det var utvecklarna själva som styrde i spakarna?

Begreppet "smoke and mirrors" har jag hört i samband med det här spelet förut....jag är skeptisk till dess egentliga kvalité innan vi faktiskt får se mer än förutbestämda scenarion med upptränade QA-spelare vid rodret.

Hoppas spelet blir bra, men bra marketing gör inte ett bra spel.

Geeks Gaming
Skrivet av Thane:
Skrivet av gallff:

Blir grymt bra, har längtat efter ett FPSMMORPG !

Då kommer du bli besviken av The Division.

Mjo lär blir riktigt besviken. Det är inte fps utan tps, det är inte mmo då det enbart är ett coop spel med drop in drop out instances. Det är inte ett rpg spel då inget av spelets innehåll kommer handla om karaktären du spelar som.

Medlem

Det kan bli sniperfest av det här kanske.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Gen
Medlem
Skrivet av Paddington:

Det kan bli sniperfest av det här kanske.

Hoppas inte det...

12
Skriv svar