Blizzard tror inte på fler spelare till World of Warcraft

Robot
Medlem
Blizzard tror inte på fler spelare till World of Warcraft

Blir alltid lite småsugen att spela WoW när det kommer en ny expansion, men jag avstår nog


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det enda spelet som kan döda WoW, är det spel som Blizzard själva utvecklar som ersättare. Om det är deras "Titan", eller något helt annat får tiden utvisa. Men jag håller med i sak, att WoW troligtvis aldrig blir större än det är idag. Måhända att dom får igen lite subscribers när Warlords of Draenor släpps, men kommer samtidigt tappa en hel del allteftersom.

WoW's storhetstid är sen länge förbi...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

2-2.5 miljoner till lär nog dyka upp när WoD släpps.

Så, runt 9 miljoner lär det nog hamna på efter någon månad in i WoD.

Detta är trots allt den mest intressanta expansionen sedan TBC enligt många.

Medlem

Hmm, om dom inte räknar med någon mer tillväxt så kommer det ju bara gå neråt. Så man kan då säga att detta kan bli den sista "påkostade" expansionen för WoW.

Blizzard behöver en ny kassa-ko att mjölka ifrån... Titan kanske "bara" är två år bort från våra datorer?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

2-2.5 miljoner till lär nog dyka upp när WoD släpps.

Så, runt 9 miljoner lär det nog hamna på efter någon månad in i WoD.

Detta är trots allt den mest intressanta expansionen sedan TBC enligt många.

Och inom ett halvår försvinner merparten av dom 2-2.5 miljoner som du räknar med.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Då kanske dom kan börja retconna hela WoW och börja på WC4 istället...

Inaktiv

Känns logiskt, spelet är för mig "färdigt", det fylls på med fler räder, men resten känns som det redan är gjort.

Ett nytt fräscht MMORPG ifrån Blizzard, och jag blir lycklig.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Det enda spelet som kan döda WoW, är det spel som Blizzard själva utvecklar som ersättare. Om det är deras "Titan", eller något helt annat får tiden utvisa. Men jag håller med i sak, att WoW troligtvis aldrig blir större än det är idag. Måhända att dom får igen lite subscribers när Warlords of Draenor släpps, men kommer samtidigt tappa en hel del allteftersom.

WoW's storhetstid är sen länge förbi...

Dom kan ju alltid anlita ett stort team som uppdaterar spelmotorn och gör om spelet totalt på nyöppnade Servrar för att tillslut lägga ned dom gamla Servrarna och bara köra på de nyare.

Eller så kanske dom utvecklar WoW 2 som går under kodnamnet Titan

Medlem

Sluta larva er Blizzard och börja med ett WC4 NU!

Och ge mig Heroes of the Storm nyckel! NU! Tack på förhand!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

2-2.5 miljoner till lär nog dyka upp när WoD släpps.

Så, runt 9 miljoner lär det nog hamna på efter någon månad in i WoD.

Detta är trots allt den mest intressanta expansionen sedan TBC enligt många.

Dom la ner Titan för länge sen..

Medlem

Det gjorde de väl inte alls, de fetkickade 90% av gänget och rebootade projektet.

Medlem

WoW är ju en mjölkko som de mjölkat in i benmärgen nu.
Kanske dags att släppa det och fokusera på något mer.

Medlem

Jag kommer nog gå tillbaka till wow i WoD, mest givetvis för att prova på all ny content, men framförallt ser jag fram emot nya character models, kändes så stelt för min lille human female gentemot alla nya fina texturer från andra raser sedan de senaste 2 expansionerna.

Kalla mig ytlig, men lite fler polygoner/animations kan faktiskt hålla mig kvar ett par månader extra i det spelet.

Medlem

Vilket får mig att tro att ifall WoD inte blir en monumentalt överraskande succé så kan nog detta bli den sista expansionen till WoW. Även om dom fortfarande drar in ruskiga pengar per månad och på WoD så går det inte att kämpa mot det faktum att åldern tar ut sin rät. WoD kan bli hur bra som helst, men spelet är ändå nästan 10 år, och det kommer aldrig att nå statistik nära sin storhetstid igen, utan långsamt fortsätta tappa spelare tills det inte längre är lönsamt att varken göra fler expansioner eller hålla servrarna igång.

Jag kommer själv aktivera mitt konto snart igen, och köpa WoD. Jag kommer spela några månader och ha hur kul som helst medans jag spelar och får valuta för pengarna. Efter det kommer jag märka att jag har för lite tid i mitt liv att grinda dailys eller motsvarande och tröttna igen, i väntan på nästa stora MMO, vilket förhoppningsvis blir Titan eller WoW 2.

Medlem
Skrivet av Shuriko:

WoW är ju en mjölkko som de mjölkat in i benmärgen nu.
Kanske dags att släppa det och fokusera på något mer.

Finns ingen anledning så länge som dom drar in flera hundra miljoner i månaden på det. Och så länge som dom gör det så kommer dom att spendera pengar på utvecklingen av andra spel också.

Inaktiv

Man blir lite småsåld av denna trailern alltså.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Skelögd:

2-2.5 miljoner till lär nog dyka upp när WoD släpps.

Så, runt 9 miljoner lär det nog hamna på efter någon månad in i WoD.

Detta är trots allt den mest intressanta expansionen sedan TBC enligt många.

Dom la ner Titan för länge sen..

Öm, va?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

2-2.5 miljoner till lär nog dyka upp när WoD släpps.

Så, runt 9 miljoner lär det nog hamna på efter någon månad in i WoD.

Detta är trots allt den mest intressanta expansionen sedan TBC enligt många.

"Enligt många" så är varje expansion den mest intressanta...


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Inte alls förvånad. Spelet är trotts allt 10+år gammalt nu men jag är övertygad om att det kommer leva i många år till.

Medlem

Bra, då kan de göra Warcraft 4 nu då.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Skelögd:

2-2.5 miljoner till lär nog dyka upp när WoD släpps.

Så, runt 9 miljoner lär det nog hamna på efter någon månad in i WoD.

Detta är trots allt den mest intressanta expansionen sedan TBC enligt många.

Dom la ner Titan för länge sen..

Öm, va?

Nä dom "startade om" utvecklingen för kanske 1-2 år sedan. Scrappade det mesta dom hade och började om på nytt, alltså..


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar