Tom Clancy's The Division

Medlem

När spelet utannonserades fick jag först känslan av ett CS MMO. ack så fel man hade. Hade varit roligt med skillen från CS och glida runt i en stor värld

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Puscifer:

Jag vet inte riktigt hur taggad jag är på MMO-delen av spelet. Är den obligatorisk, eller går det att spela på en privat server med utvalda vänner?

Skrivet av hunden:

Jag har inte riktigt fattat, är det alltså ett MMO där man måste spela online och med andra? det finns inget som helst enspelarläge med en ordentlig story?

Skrivet av Propy:
Skrivet av hunden:

Jag har inte riktigt fattat, är det alltså ett MMO där man måste spela online och med andra? det finns inget som helst enspelarläge med en ordentlig story?

Jag trodde det fanns en SP del också. Finns det inte det? Tråkigt i så fall

Det finns en story-del som – så vitt jag förstår det – går att spela helt själv. Dock har vi inte fått veta särskilt mycket om den än (jag hoppas den lever upp till trailern de visade under E3).

MMO-delen verkar handla om byteshandel i de "hubbar" man låser upp under spelets gång, samt gruppspel tillsammans med andra. Alla spelar på samma server. Oklart hur det kommer fungera med att springa in i random-folk när man spelar. Pvp ska tydligen ske spontant lite varstans i världen, men de har inte gett några ingående detaljer i systemet.

Ok men då är jag lite klokare, tack för infon

Hoppas de släpper lite mer info om hur det funkar, är själv inte så mycket för multiplayerspel, StarCraft 2 har jag exempelvis inte kört en enda onlinematch i faktiskt, köpte det enbart för singelplayerdelen.

Medlem

Känns som efter den extrema hypebomben de sprängde på E3 förra året gett lite hybris och nu vill de allt, med risk att det faller platt i mängden tillslut. Gillar dock surfplatte-integreringen, mer sånt!
Men det ser fortfarande grymt intressant ut, men som sagt det känns mer och mer oöverskådligt.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Zidious G:

Haha, jag kan inte ta dom här klippen på allvar. Alla pratar och gör allting ultraperfekt. Det är så långt ifrån riktigt internetfolk man kan komma. Det är klart att dom inte vill visa upp sitt spel från den sämsta sidan, dvs den "riktiga internet"-sidan, men just sayin'

Riktigt internetfolk? Riktiga internetsidan? Va?

Det han menar är att videos som denna där dom visar upp gameplay är alltid så jävla scriptade till minsta pinal så allt ska gå perfekt och därför förmodligen inte helt representerar hur det kommer gå till sen när man själv spelar det.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Kommer det här spelet ha någon slags månadsavgift? Man undrar ju.

Nej men mikrotransaktioner

Medlem
Skrivet av hunden:

Jag har inte riktigt fattat, är det alltså ett MMO där man måste spela online och med andra? det finns inget som helst enspelarläge med en ordentlig story?

Där är story som du kan följa men spela offline nej

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Contance:

Någon som fått bekräftat att The Divison kommer vara cappat på 30fps?

Om så är fallet skippar jag spelet direkt. Provade 30 FPS läget i The last of us och det var ospelbart

Ospelbart? skitsnack

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Thane:
Skrivet av gallff:

Blir grymt bra, har längtat efter ett FPSMMORPG !

Då kommer du bli besviken av The Division.

Mjo lär blir riktigt besviken. Det är inte fps utan tps, det är inte mmo då det enbart är ett coop spel med drop in drop out instances. Det är inte ett rpg spel då inget av spelets innehåll kommer handla om karaktären du spelar som.

Inget RPG? Tror du missat en hel del för det första har du karaktärsutveckling med färdigheter och en handling så visst det har RPG element och är ett Online TPS RPG.

Geeks Gaming
Skrivet av MrPaNtsONhEaD:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Thane:
Skrivet av gallff:

Blir grymt bra, har längtat efter ett FPSMMORPG !

Då kommer du bli besviken av The Division.

Mjo lär blir riktigt besviken. Det är inte fps utan tps, det är inte mmo då det enbart är ett coop spel med drop in drop out instances. Det är inte ett rpg spel då inget av spelets innehåll kommer handla om karaktären du spelar som.

Inget RPG? Tror du missat en hel del för det första har du karaktärsutveckling med färdigheter och en handling så visst det har RPG element och är ett Online TPS RPG.

Enda du har är ett skillpoint träd. Inget annat. Ingen story satt just för din karaktär. Handlingen är global och samma för alla och du kan inte påvärka den mer än välja om du vill gå vänster eller höger.
Rpg står för roll playing game där varje beslut du tar har en effekt och verkan.

Medlem
Skrivet av MrPaNtsONhEaD:
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Contance:

Någon som fått bekräftat att The Divison kommer vara cappat på 30fps?

Om så är fallet skippar jag spelet direkt. Provade 30 FPS läget i The last of us och det var ospelbart

Ospelbart? skitsnack

Säger snubben som inte ens har provat

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av MrPaNtsONhEaD:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Thane:
Skrivet av gallff:

Blir grymt bra, har längtat efter ett FPSMMORPG !

Då kommer du bli besviken av The Division.

Mjo lär blir riktigt besviken. Det är inte fps utan tps, det är inte mmo då det enbart är ett coop spel med drop in drop out instances. Det är inte ett rpg spel då inget av spelets innehåll kommer handla om karaktären du spelar som.

Inget RPG? Tror du missat en hel del för det första har du karaktärsutveckling med färdigheter och en handling så visst det har RPG element och är ett Online TPS RPG.

Enda du har är ett skillpoint träd. Inget annat. Ingen story satt just för din karaktär. Handlingen är global och samma för alla och du kan inte påvärka den mer än välja om du vill gå vänster eller höger.
Rpg står för roll playing game där varje beslut du tar har en effekt och verkan.

Då är alla MMORPG inga RPG då alltså?

RPG är inte enbart personlig story. Sen har de inte visat spelets storyline alls så i dagsläget vet du inte hur pass personlig den är eller vilka val du kommer att stå inför. Säger inte att det kommer vara någon djup handling men att säga att det inte är ett RPG är felaktigt.

12
Skriv svar