Bioware: "Sex är inte slutmålet i Dragon Age: Inquisitions"

Robot
Bioware: "Sex är inte slutmålet i Dragon Age: Inquisitions"

Relationer ska kunna ha andra mål än köttsligt omgänge menar Mike Laidlaw.

#bioware, #dragon-age-inquisitions, #the-last-of-us-remastered, #the-darkness


Medlem
Bioware: "Sex är inte slutmålet i Dragon Age: Inquisitions"

Ja, att gå fram till någon och säga "Hej, du, vi ska kyssas" brukar funka jättebra. Men de får gärna se över hur relationerna funkar.

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Ja, att gå fram till någon och säga "Hej, du, vi ska kyssas" brukar funka jättebra. Men de får gärna se över hur relationerna funkar.

Haha ja precis

Nu fick jag lust att spela första The Darkness, men jag har bara PS3 versionen numera och den lider ju av ohyggligt låg fps :(. Kanske ska ge det ett försök ändå, klarade aldrig det spelet, men tyckte storyn var riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Ja, att gå fram till någon och säga "Hej, du, vi ska kyssas" brukar funka jättebra. Men de får gärna se över hur relationerna funkar.

Precis vad jag tänkte...Låter supergenuint...

MEG
Medlem

Vilken tur, hade inte velat ha en modernt sexy game


signatur

Death is only the beginning

Medlem

"Hon bakade en kaka, flyttar in och du titta på film och låta henne somna i ditt knä."

Snyggt Google Translate är bra att ha...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Ja, att gå fram till någon och säga "Hej, du, vi ska kyssas" brukar funka jättebra. Men de får gärna se över hur relationerna funkar.

Haha, jo, jag funderade lite på hur han tänkte där Nog för att man kan "vinna" på att vara rak, men det där låter ju nästan som inledningen till en våldtäkt

Medlem

Otroligt dock, artikeln har varit uppe en timme, och stormen har inte brakat lös än

Gillar vad dom försöker göra iallafall. De få relationsscener jag sett i spel verkar alltid så stela och platta. Fler kvinnor och bättre manusförfattare på plats borde kunna skapa en mer genuin känsla. Om det fungerar med trovärdigheten i böcker och film, varför ska det vara så svårt i spel?

Även om jag än så länge inte spelar den typen av spel så vore det ju kul om utvecklarna någon gång lyckades skapa lite laddning mellan sina karaktärer, och att det sedan är något man kan utveckla, om man vill!
Framtidens spel är runt hörnet

Gen
Medlem

Är inte mänsklighetens slutmål just att ha köttsligt umgänge med många?

Medlem

Så jävla kul att han heter laidlaw i efternamn.

Medlem
Skrivet av Gen:

Är inte mänsklighetens slutmål just att ha köttsligt umgänge med många?

Inte bara mänsklighetens, utan allt livs mål. (Och även de asexuella varelserna reproducerar sig).

Som Hank Green (biolog/kemist/med mera) formulerar det, "Biology is about two things - sex and not dying."

Sen finns det resursmässiga fördelar med att ha en s.k. long term mating strategy (lojal mot samma partner), precis som med short term mating strategies (många partners). Fast vi stannar där innan det här blir en föreläsning om evolutionärpsykologi.

Medlem
Skrivet av Ender:

Otroligt dock, artikeln har varit uppe en timme, och stormen har inte brakat lös än

Gillar vad dom försöker göra iallafall. De få relationsscener jag sett i spel verkar alltid så stela och platta. Fler kvinnor och bättre manusförfattare på plats borde kunna skapa en mer genuin känsla. Om det fungerar med trovärdigheten i böcker och film, varför ska det vara så svårt i spel?

Även om jag än så länge inte spelar den typen av spel så vore det ju kul om utvecklarna någon gång lyckades skapa lite laddning mellan sina karaktärer, och att det sedan är något man kan utveckla, om man vill!
Framtidens spel är runt hörnet

Final Fantasy VI lyckades med att skapa genuina känslor mellan karaktärer och lyfta fram kärleken, det släpptes 1994. Problemet ligger i att rollspel från väst har tomma protagonister. Det är svårt att lyfta fram någon känslor karaktärer emellan när den ena är ett blankt papper. Det är trots allt du, spelaren, som gillar Liara i Mass Effect, inte karaktären Shepard. Att få kärlek att kännas äkta i spel som inte är RPG's, där spelmekanik brukar vara fokuset, är dessutom svårt.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Fevolas:

Ja, att gå fram till någon och säga "Hej, du, vi ska kyssas" brukar funka jättebra. Men de får gärna se över hur relationerna funkar.

Precis vad jag tänkte...Låter supergenuint...

Jag vet inte vad Ni har varit i för relationer men i mina relationer har tjejen uppskattar om man kommer förbi och säger hej, ska vi kyssas ;P

Medlem

Tänk va roligt om sex hade varit slutmålet i spelet. Så fort man får av trosorna på den kvinnliga hjälten så slutar spelet och man behöver inte oroa sig för darkspawn eller monster alls.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tiktakbombom:
Skrivet av Ender:

Otroligt dock, artikeln har varit uppe en timme, och stormen har inte brakat lös än

Gillar vad dom försöker göra iallafall. De få relationsscener jag sett i spel verkar alltid så stela och platta. Fler kvinnor och bättre manusförfattare på plats borde kunna skapa en mer genuin känsla. Om det fungerar med trovärdigheten i böcker och film, varför ska det vara så svårt i spel?

Även om jag än så länge inte spelar den typen av spel så vore det ju kul om utvecklarna någon gång lyckades skapa lite laddning mellan sina karaktärer, och att det sedan är något man kan utveckla, om man vill!
Framtidens spel är runt hörnet

Final Fantasy VI lyckades med att skapa genuina känslor mellan karaktärer och lyfta fram kärleken, det släpptes 1994. Problemet ligger i att rollspel från väst har tomma protagonister. Det är svårt att lyfta fram någon känslor karaktärer emellan när den ena är ett blankt papper. Det är trots allt du, spelaren, som gillar Liara i Mass Effect, inte karaktären Shepard. Att få kärlek att kännas äkta i spel som inte är RPG's, där spelmekanik brukar vara fokuset, är dessutom svårt.

Liara? Tali'Zorah var ju den man gillade mest

Medlem
Skrivet av Ender:

Gillar vad dom försöker göra iallafall. De få relationsscener jag sett i spel verkar alltid så stela och platta. Fler kvinnor och bättre manusförfattare på plats borde kunna skapa en mer genuin känsla. Om det fungerar med trovärdigheten i böcker och film, varför ska det vara så svårt i spel?

Fungerar verkligen trovärdigheten i filmer? Skulle säga att det är ytterst få filmer som får kärlek att verka äkta.

Skrivet av Fevolas:

Ja, att gå fram till någon och säga "Hej, du, vi ska kyssas" brukar funka jättebra. Men de får gärna se över hur relationerna funkar.

jag brukar göra helikoptern och slicka mig runt läpparna .. alla brudar faller för det

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Fevolas:

Ja, att gå fram till någon och säga "Hej, du, vi ska kyssas" brukar funka jättebra. Men de får gärna se över hur relationerna funkar.

jag brukar göra helikoptern och slicka mig runt läpparna .. alla brudar faller för det

Du glömde att lägga av en rap och skaka ur en starköl i håret, går aldrig fel.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Gillar vad dom försöker göra iallafall. De få relationsscener jag sett i spel verkar alltid så stela och platta. Fler kvinnor och bättre manusförfattare på plats borde kunna skapa en mer genuin känsla. Om det fungerar med trovärdigheten i böcker och film, varför ska det vara så svårt i spel?

Fungerar verkligen trovärdigheten i filmer? Skulle säga att det är ytterst få filmer som får kärlek att verka äkta.

Det finns ju några tighta ögonblick i Expendables...

Kan faktiskt inte komma på någon som sticker ut mer än andra vid den här tidpunkten, men allt är ju bättre än i spel iaf.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tänk va roligt om sex hade varit slutmålet i spelet. Så fort man får av trosorna på den kvinnliga hjälten så slutar spelet och man behöver inte oroa sig för darkspawn eller monster alls.

Du kom just på en idé till ett nytt Larry-spel.

Medlem

Ändå gör de double d storlek och fasthetskänsla likt sillisar på alla brudarna i alla deras spel.
Jag har lite svårt att tro dem när jag hör dem säga det. Känns som att de försöker övertala sig själva mer än oss när de säger "sex är inte slutmålet"


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

vadå fungerar inte pang på röbetan i RL

1
Skriv svar