Microsoft kommenterar Xbox One-buggen

Robot
Microsoft kommenterar Xbox One-buggen

Ett litet antal konsoler ska vara drabbade, säger företaget.

#microsoft


Medlem
Microsoft kommenterar Xbox One-buggen

"... that a small number of consoles ..." Alla som köpt då. ;P

Medlem

jag har x1 och blev inte drabbad

Medlem
Skrivet av quetch:

jag har x1 och blev inte drabbad

Har du köpt din Xbox One i dagarna?

Som jag förstått det, är det fabriksnya konsoler som uppdateras för första gången med den senaste augusti-uppdateringen, som släpptes för ett par dagar sedan, som drabbats.

Alltså inte personer som uppdaterat sin konsol tidigare, eller uppdaterar sin konsol för första gången med den nu "lagade" augusti-uppdateringen.

(Inte 100% säker, men så jag förstod det.)

Medlem

Jag hade testat, men har inga skivor till mitt xbox one

ELF
Medlem

Så, det är alltså en hårdvarubugg i de allra nyaste konsolerna som krockar med senaste mjukvaran?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av quetch:

jag har x1 och blev inte drabbad

Har du köpt din Xbox One i dagarna?

Som jag förstått det, är det fabriksnya konsoler som uppdateras för första gången med den senaste augusti-uppdateringen, som släpptes för ett par dagar sedan, som drabbats.

Alltså inte personer som uppdaterat sin konsol tidigare, eller uppdaterar sin konsol för första gången med den nu "lagade" augusti-uppdateringen.

(Inte 100% säker, men så jag förstod det.)

Så fattade jag det också...till slut. Det finns så blandad info så det är svårt att vet.

Nu får man se om man vågar uppdatera...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av ELF:

Så, det är alltså en hårdvarubugg i de allra nyaste konsolerna som krockar med senaste mjukvaran?

Tolkade det som att de ouppdaterade maskinerna buggar ur pga att de direkt lägger in nyaste uppdateringen; dvs att det är något som "saknas" från nån tidigare uppdatering som alla som uppdaterat innan har men som inte finns med i den nyaste.

Medlem

Fy sjutton vad bittert om man kommer hem med ett nytt xone och så funkar det inte att lira över huvudtaget! Hade blivit riktigt irriterad!

Gen
Medlem
Skrivet av elPresidente:

Fy sjutton vad bittert om man kommer hem med ett nytt xone och så funkar det inte att lira över huvudtaget! Hade blivit riktigt irriterad!

Hade du ägt ett WiiU hade du varit van vid detta

Det är ett litet antal för mycket. Testa innan ni skickar ut koden över hela världen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Fy sjutton vad bittert om man kommer hem med ett nytt xone och så funkar det inte att lira över huvudtaget! Hade blivit riktigt irriterad!

Allt annat funkar, du kan fortfarande lira digitalt nerladdade titlar, så lira kan man, bara inte spel på disk.
Men jag håller såklart med, lider med dom drabbade, riktigt tråkigt för dom.

Hoppas dom lyckas fixa det med en patch, så dom slipper böket med att lämna in och byta sin box.

=(

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är ett litet antal för mycket. Testa innan ni skickar ut koden över hela världen.

Testa gör dom, bland annat på mig.

Detta verkar bara gälla fabriksnya konsoler som uppdaterar för första gången, så det passerade obemärkt förbi oss i Preview Update-programmet.

Ska inte hända ändå såklart, får hoppas skadan inte är så stor och att dom tar lärdom och testar ännu noggrannare i fortsättningen.

Medlem

Det stora fail är väl att de inte har möjlighet att göra total nedladdning från en bootstrap loader bara - istället för ackumulerade uppdateringar.

Alltså att man inte kan reparera via ny nedladdning - utan måste byta hela enheten.

Nybörjarfasoner man inte väntar sig från MS. Ännu ett tecken att Xbone är ett haffsverk - inte något genomarbetat ens efter att ha varit ute ett år nästan. Lite låg på prestanda, massa policygrejer som de fick backa från.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Det stora fail är väl att de inte har möjlighet att göra total nedladdning från en bootstrap loader bara - istället för ackumulerade uppdateringar.

Alltså att man inte kan reparera via ny nedladdning - utan måste byta hela enheten.

Nybörjarfasoner man inte väntar sig från MS. Ännu ett tecken att Xbone är ett haffsverk - inte något genomarbetat ens efter att ha varit ute ett år nästan. Lite låg på prestanda, massa policygrejer som de fick backa från.

Vad konstigt, ingen X1-ägare jag känner är missnöjd med den, och den känns långt ifrån ett hafsverk som du säger. Vad är det för något som du känt har varit ogenomtänkt och ofärdigt med din X1? För eftersom du verkar så insatt tar jag förgivet att du äger en själv.

Medlem
Skrivet av Neobox:
Skrivet av LariosoDog:

Det stora fail är väl att de inte har möjlighet att göra total nedladdning från en bootstrap loader bara - istället för ackumulerade uppdateringar.

Alltså att man inte kan reparera via ny nedladdning - utan måste byta hela enheten.

Nybörjarfasoner man inte väntar sig från MS. Ännu ett tecken att Xbone är ett haffsverk - inte något genomarbetat ens efter att ha varit ute ett år nästan. Lite låg på prestanda, massa policygrejer som de fick backa från.

Vad konstigt, ingen X1-ägare jag känner är missnöjd med den, och den känns långt ifrån ett hafsverk som du säger. Vad är det för något som du känt har varit ogenomtänkt och ofärdigt med din X1? För eftersom du verkar så insatt tar jag förgivet att du äger en själv.

Spontant tycker jag att släppa en update som i princip förstör nya konsoler inte är speciellt genomtänkt. Men som sagt, det är min åsikt. Jag förstår om vissa tycker det är det bästa som hänt deras konsol då den kan stå där under TV:n och se fin ut istället för att användas till vad den var tänkt att användas till.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Spontant tycker jag att släppa en update som i princip förstör nya konsoler inte är speciellt genomtänkt. Men som sagt, det är min åsikt. Jag förstår om vissa tycker det är det bästa som hänt deras konsol då den kan stå där under TV:n och se fin ut istället för att användas till vad den var tänkt att användas till.

Detta är ett misstag, betyder knappast att utvecklingen av Xbox One som konsol är ogenomtänkt eller ett hafsverk.

Snarare tvärtom om med tanke på allt dom tvingats ändra och alla appar och uppdateringar dom fullkomligt spottar ur sig. Maskinen är uppenbarligen väldigt anpassningsbar, och det, i mina ögon tyder på att den är genomtänkt och definitivt inget hafsverk.

Medlem

Jag har ingen X1 och blev alltså inte drabbad

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Jag har ingen X1 och blev alltså inte drabbad

Näh, vilket fantastiskt tillskott till denna tråden du bidrar med, jag antecknar direkt.

Jag drar till med, jag har en X1 och blev inte heller drabbad.

Medlem

Så vågar man uppdatera nu då? Jag har iof ingen ny konsol, ca 6mån...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av quetch:

jag har x1 och blev inte drabbad

Har du köpt din Xbox One i dagarna?

Som jag förstått det, är det fabriksnya konsoler som uppdateras för första gången med den senaste augusti-uppdateringen, som släpptes för ett par dagar sedan, som drabbats.

Alltså inte personer som uppdaterat sin konsol tidigare, eller uppdaterar sin konsol för första gången med den nu "lagade" augusti-uppdateringen.

(Inte 100% säker, men så jag förstod det.)

Intressant. Alla har gått på som hela xboxvärlden låg nere...

Medlem
Skrivet av Propy:

Så vågar man uppdatera nu då? Jag har iof ingen ny konsol, ca 6mån...

Jag uppdaterade igårkväll och den funkar lika bra om alltid.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Propy:

Så vågar man uppdatera nu då? Jag har iof ingen ny konsol, ca 6mån...

Jag uppdaterade igårkväll och den funkar lika bra om alltid.

ok, bra. Då gör jag det med. Bra med försökskaniner


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Neobox:

Vad konstigt, ingen X1-ägare jag känner är missnöjd med den, och den känns långt ifrån ett hafsverk som du säger. Vad är det för något som du känt har varit ogenomtänkt och ofärdigt med din X1? För eftersom du verkar så insatt tar jag förgivet att du äger en själv.

Jag nämnde några saker jag tänkte på - som ökar minuskontot att det blir en X1 för min del. Jag köper ju inte utan att undersöka först. Andra med mer pengar än förstånd kanske köper först för att konstatera - ojdå....

Failet nu står väl för 70% av mitt omdöme. Varit programmerare så länge att jag ser det som mitt område. Alla former av firmware uppdateringar har ju rigorösa säkerhetskontroller, och identifiering av det man skall uppdatera - just för att det är förödande när hårdvara får in helt tokig kod. Alla som producerar hårdvara vet ju vilket bök det är att ta in och åtgärda den typer av fail. Därav min nybörjar-etikett på X1-gänget.

Resten på minuskontot är saker som frånvaro majortitlar, Forza 5 undatag då. Höstens stora enligt FZ verkar vara GTA V, som släpptes för ett år sedan redanpå andra plattformar - inget att vara nyfiken på alls. De kände sig helt enkelt tvingade att släppa X1 av konkurrensskäl mot Sony.

Påtvingad Kinect - som de fått backa från. Intresset att sitta och styra med gester verkar vara begränsat. Lägre pris på konsoll viktigare - deras försäljning to ju ett skutt när det släpptes utan Kinect.

Röststyrning som försenat hela releases i stora delar av världen med ett år. Helt ointressant feature för min del - har inte kollat vad allmänna omdömet är.

Minns launchen av X1 där presentatören nästan kissade på sig av upphetsning över gest/röst-styrning. X1 verkar vara en produkt av tekniker med liten koll på vad som är efterfrågat av gamers.

Onlinekrav sades vid launchpresentationen. Massiv reaktion från gamer och PS4 kunde t.o.m raljera med att inte ha sådana dumheter. X1-teamet har missbedömt så massivt vad det är man önskar sig.

Massa fokus på hoppande mellan TV och gaming - känns också som helt utan värde. Kommer det ens att fungera i europa eller skandinavien? Inhemsk usa-pryl tror jag. För min del tar jag fjärren och byter från HDMI till TV när så behövs - och tillbaks när jag kollat lite nyheter eller vad det varit. Skall man ha PIP på ett grafiskt gränssnitt - känns överflödigt.

Kanske andra tycker detta med mediacenter är hot - jag tycker det är kallt.

Sedan tror jag fortfarande att X1, precis som Xbox360 saknar de vanliga kontrollera som dvd-spelare har - ljusstyrka, kontrast, färgmättnad, gamma osv så att man inte skall ställa om TVn efter hur X1 bestämt att din monitor skall vara ställd. De flesta spelen skulle jag behöva öka ljusstyrkan för att få normal bild - men orkar inte det, så dessa blir liggande och ospelade. Några spel har dock egen inställning så det blir ok. Såg ett flertal jämförelser samma titlar PS3 och Xbox360 och genomgående var Xbox mörk i bilden. Men har inte fått verifierat ännu om detta blir en minuspost också - har utestående fråga på xbox forum om det.

Som sagt - undersöka innan köp...

De titlar jag sett under hösten släpps flertalet till Xbox360 också - så det blir nog köp till den istället. Förmodligen märkbart bättre bild i X1, men bra nog för en fin spelupplevelse i denna generationens konsoller. Dead walking Season 2 kommer till 360 också bl.a. och finns redan Season 1 också.

Lite heta titlar på PS4 så blir det nog den i alla fall.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Jag har ingen X1 och blev alltså inte drabbad

Intresseklubben antecknar.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar