Elite med nya Oculus Rift – "Fan vad häftigt!"

Robot
Elite med nya Oculus Rift – "Fan vad häftigt!"

Den andra versionen av Oculus Rift har landat på FZ-redaktionen, och vi gillar så mycket att språket havererar.

#elite-dangerous


Medlem
Elite med nya Oculus Rift – "Fan vad häftigt!"

Är allt bra sugen på en Occulus och Eve: Valkyrie. Framtiden är för långt bort.

Medlem

Gryyyymt! Vill ha! Omgående!

Jot
Medlem

Kombinationen av röststyrning och dubbla joysticks är en gjuten kombination för ED.


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Fan va jag längtar efter Elite med Oculus Rift roligare gaming mkt snart här!


signatur

//monster

Medlem

När man tittar på Blocket och Tradera så finns det några DK2. Men ojjjj vilka priser! Kostar inte DK2 ~3500:- med alla avgifter?

Medlem

jo det ska vara priset. kanske bara från rifts egen sida? tror inte alla får köpa dk2 än kanske möjligtvis


signatur

//monster

Medlem
Medlem

Jag rekommenderar ett besök på stationen i Wyrd-systemet. Mycket snygg.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

När man tittar på Blocket och Tradera så finns det några DK2. Men ojjjj vilka priser! Kostar inte DK2 ~3500:- med alla avgifter?

Jepp. Tror det var lite mer än 3400kr.
Haft min några veckor och det börjar dyka upp lite demos.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Åh, som jag längtar tills konsument-versionen är ute! Förhandsbokning såfort som bara möjligt! Blir samtidigt att skaffa lite nya godsaker åt datorn.

Medlem

Tomas Andersson, ni måste ha IR-kameran mycket längre ifrån! Sätt upp den lite snett på väggen men absolut inte på skärmen, såvida ni inte sitter 2 meter bort från datorn.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Tomas Andersson, ni måste ha IR-kameran mycket längre ifrån! Sätt upp den lite snett på väggen men absolut inte på skärmen, såvida ni inte sitter 2 meter bort från datorn.

Funkar perfekt för mig 1m framför skärmen. Det är när jag sedan lutar fram som den tappar tracking och då pratar vi om 50cm och närmare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Redaktör
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stilfullast:

Tomas Andersson, ni måste ha IR-kameran mycket längre ifrån! Sätt upp den lite snett på väggen men absolut inte på skärmen, såvida ni inte sitter 2 meter bort från datorn.

Funkar perfekt för mig 1m framför skärmen. Det är när jag sedan lutar fram som den tappar tracking och då pratar vi om 50cm och närmare.

Den har inte tappat trackingen en enda gång för mig.


signatur
Releasehästryttare

Nu testa Warthunder med den

Medlem

Det fungerar om man vill, men det kan vara onödigt att tappa trackingen vid större rörelser, när man kan positionera den lite längre bort.

Skönt ändå att FZ har styrt upp OR, nu ska ni bara försöka fånga spelet in-game via OBS. Lägg upp många fler speltestningar.

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

När man tittar på Blocket och Tradera så finns det några DK2. Men ojjjj vilka priser! Kostar inte DK2 ~3500:- med alla avgifter?

Det går klent för Oculus med skeppandet av DK2. De började skicka ut i mitten på juli och bara 1/3 av alla ordrar har lämnat fabriken. Jag som gjorde min beställning i juni förväntas få den i mitten eller slutet av september om allt går som det ska, och det är pga detta som priserna på t.ex. Blocket, Ebay m.m. är svinhöga. Såg nån gå för $2000 på Ebay. Helt sjukt.

Medlem

Jag är så grymt sugen på OR DK2!!!!!!!
Men väntar tills den skarpa kommer..........

MEN JAG ÄR SÅ GRYMT SUGEN PÅ ATT KÖPA DEN ÄNDÅ!!!!!
Kan knappt vänta.......
Men känns som att man missar bra grejor om man köper DK2 och inte väntar.

Det handlar ändå i dagsläget om strax över SEK3.ooo.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stilfullast:

Tomas Andersson, ni måste ha IR-kameran mycket längre ifrån! Sätt upp den lite snett på väggen men absolut inte på skärmen, såvida ni inte sitter 2 meter bort från datorn.

Funkar perfekt för mig 1m framför skärmen. Det är när jag sedan lutar fram som den tappar tracking och då pratar vi om 50cm och närmare.

Den har inte tappat trackingen en enda gång för mig.

Beror på hur mycket du vrider på skallen. Ju längre avstånd du har från kameran ju mer du kan vrida på skallen utan att den tappar tracking så du hoppar "laggar" till i spelet. Allt handlar bara om att röra sig i kamerans field of view.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tanken är att man även i framtiden kommer att göra spel där man kan utforska skrymslen och titta under bord. Vi får se vad devolopers kan skapa med detta. I Alienspelet som de visat så upptäckte de av en slump att de kunde titta över lådor utan att bli upptäckt, som blev en funktion i spelet till slut.

Medlem

Måste nog snart plocka fram den gamla Rift:en och köra lite mer Skyrim, provade för ett år sedan och redan då fungerade det bra efter lite fipplande med inställningar så nu måste det ha hänt en del.
Vill man ha en upplevelse så rekommenderar jag Dark Messiah med Oculus Rift, grymt stridssystem i förstapersons vy och med full body awareness dessutom!

Releasehästryttare

Såg precis markiplier spela five nights at freddys och fy fan va läskigt det hade varit om det funkade med occulus

Medlem

Kommer bli kul, när systemet är fullt utvecklat och det då innebär att det inte laggar, upplösningen är bäst..
Att det funkar i alla lägen, inte enbart när man är inne i spelet och "bara" flyger, utan också mellan spelet och andra sekvenser... som att starta eller gå in i olika spel/menyer/ platser o.s.v.
Först då, köper även jag ett av dessa...

Quake-konnässsör

Det här låter som en tekniskorgasm? "Launch! Nehe det här var en hiss..." Skulle vara jävligt roligt och prova någon av dessa cyklopskärmar efter all hype. Roligt att höra att det blir bättre kvalité, men lagget är oroväckande

Medlem

Jag har läst mkt om att det även i DK2 är pixligt, till och med så mkt att det stör upplevelsen? vad anser ni?
vet ni ngt om första konsumentvarianten kommer använda högre upplösning än DK2 och om det är "enough" för att slippa pixxlar.

Sedan, blir Ni illamående som många andra blir? det är en showstopper för mig totalt om det är så.

tka
Medlem

Nu vet jag avr mina gamla CRT-skärmar hamnade.. På huvudet på Carmack-fans.

Medlem

Vuxna karlar; som barn på nytt. Herre gud.

Medlem

Ojoj! jag blir nästan sjuk(sympati åksjuk) av att kolla på han när han panorerar runt med sina Oculus Rift. Önskar mig själv ett par såna så småningom men samtidigt så bävar jag för hur illamående jag kommer att bli av dom .

Jag kunde aldrig spela klart HalfLife2 för att det bara tog 30-40min innan jag blev kritvit i ansiktet och så illamående att jag var tvungen att lägga mig ner ngn timma och vila, och ibland var jag inte helt återställd fören 3-4 timmar efteråt.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Jag har läst mkt om att det även i DK2 är pixligt, till och med så mkt att det stör upplevelsen? vad anser ni?
vet ni ngt om första konsumentvarianten kommer använda högre upplösning än DK2 och om det är "enough" för att slippa pixxlar.

Sedan, blir Ni illamående som många andra blir? det är en showstopper för mig totalt om det är så.

Du kommer aldrig att slippa pixlar eftersom det oundvikligen är vad digital grafik består av.
DK2 har 1080p men den vertikala upplösningen är halverad per öga och därmed kanske blir lite 'pixligare' än på en vanlig skärm. Jag har dock svårt att tro att det bara handlar om upplösningen, utan lika mycket om filter som anti-aliasing mm. och hur spelet i sig renderar bilden.

1
Skriv svar