Star Citizen tonar ner jakten på mer pengar

Robot
Star Citizen tonar ner jakten på mer pengar

Efter 51 miljoner dollar i kassan lyfter Chris Roberts fram nya delmål.

#star-citizen


Medlem
Star Citizen tonar ner jakten på mer pengar

Vaporware


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

51miljoner!? Har folk spenderat så mycket pengar på ett spel som inte ens är färdigutvecklat O.O ?

Medlem

Tredje världskriget om spelet floppar?

Medlem
Skrivet av warh0g:

Vaporware

Har inte gått länge nog att säga det och faktum är att dom har levererat saker så moduler är "spelbara" redan idag.

Skrivet av Shuriko:

51miljoner!? Har folk spenderat så mycket pengar på ett spel som inte ens är färdigutvecklat O.O ?

Tja "folk" (för även traditionella publishers är ju folk) brände ju 170 miljoner på Grand Theft V innan det var färdigutvecklat...

Medlem
Skrivet av Shuriko:

51miljoner!? Har folk spenderat så mycket pengar på ett spel som inte ens är färdigutvecklat O.O ?

Folk köper skepp på deras hemsida. Det är inte som att de fortsätter att bara kasta pengar på dem utan att få någonting tillbaka. Dessa skepp kostar mellan 60-300 dollar, vilket jag anser är för mycket att köpa ett rymdskepp för till ett spel.

När du köper skeppet så får du börja med det skeppet ingame (och kan använda det i modulerna som de släpper allt eftersom) och, om jag inte minns helt fel, så får du även det skeppet permanent. Så även om du får skeppet exploderat i det riktiga spelet, så har du det fortfarande kvar och kan bara hoppa in i det på nytt.

Medlem

Finns det något datum än, eller är det bara "2014" som gäller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Folk köper skepp på deras hemsida. Det är inte som att de fortsätter att bara kasta pengar på dem utan att få någonting tillbaka. Dessa skepp kostar mellan 60-300 dollar, vilket jag anser är för mycket att köpa ett rymdskepp för till ett spel. När du köper skeppet så får du börja med det skeppet ingame (och kan använda det i modulerna som de släpper allt eftersom) och, om jag inte minns helt fel, så får du även det skeppet permanent. Så även om du får skeppet exploderat i det riktiga spelet, så har du det fortfarande kvar och kan bara hoppa in i det på nytt.

Det är inte bara skepp, det är prenumeration och in game credits och även merchandising (jag har t.ex köpt 2 hoddies, 1 polo och 2 t-shirts därigenom, även det går till "penga-räknaren"). Och det dyraste skeppet kostar $1000 om man har "turen" att den finns tillgänglig (eller om man dishar ut för completionist paketet men det är svårt att motivera)

Skrivet av conthox:

Finns det något datum än, eller är det bara "2014" som gäller?

Det är inte ens 2014 nu när projektet blivit gigantiskt. Planen är att "Squadron 42" (single player "Wing Commaner"-typ) ska släppas episodvis med början 2015 och när det är färdigsläppt så kommer dom släppa PU. Men tills dess så släpps dom olika delarna modulvis för oss att leka med så man kan köra space combat idag redan om man vill, FPS släpps senare i år (hoppas vi).
Men det fulla persistent universe, alltså online RPG delen av spelet, kommer nog slå upp dörrarna på riktigt 2016. I bästa fall.

Medlem
Skrivet av stoff75:
Skrivet av conthox:

Finns det något datum än, eller är det bara "2014" som gäller?

Det är inte ens 2014 nu när projektet blivit gigantiskt. Planen är att "Squadron 42" (single player "Wing Commaner"-typ) ska släppas episodvis med början 2015 och när det är färdigsläppt så kommer dom släppa PU. Men tills dess så släpps dom olika delarna modulvis för oss att leka med så man kan köra space combat idag redan om man vill, FPS släpps senare i år (hoppas vi).
Men det fulla persistent universe, alltså online RPG delen av spelet, kommer nog slå upp dörrarna på riktigt 2016. I bästa fall.

Ok, tackar. Får vänta lite till då med andra ord...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av stoff75:
Skrivet av conthox:

Finns det något datum än, eller är det bara "2014" som gäller?

Det är inte ens 2014 nu när projektet blivit gigantiskt. Planen är att "Squadron 42" (single player "Wing Commaner"-typ) ska släppas episodvis med början 2015 och när det är färdigsläppt så kommer dom släppa PU. Men tills dess så släpps dom olika delarna modulvis för oss att leka med så man kan köra space combat idag redan om man vill, FPS släpps senare i år (hoppas vi).
Men det fulla persistent universe, alltså online RPG delen av spelet, kommer nog slå upp dörrarna på riktigt 2016. I bästa fall.

Ok, tackar. Får vänta lite till då med andra ord...

Det är nog inte helt fel. Vid det här laget så blir nog inte mer pengar bättre för dom kan bara anställa så mycket folk / göra så mycket samtidigt att mer pengar inte innebär snabbare release. Så om du inte känner att du vill köpa grisen i säcket eller spela det (inte så lite buggiga) space sim som det är idag så är det nog helt rätt. Speciellt nu när det blivit överkomplicerat och man måste köpa "module pass" för saker och ting då det bara dimensionerats för 400.000 backers ...

Medlem
Skrivet av Shuriko:

51miljoner!? Har folk spenderat så mycket pengar på ett spel som inte ens är färdigutvecklat O.O ?

Äsch då, folk förbokat spel hela tiden. Och i Star Citizens fall handlar det också om donationer för att förverkliga ett drömspel.

Här har du lite siffror från en månad innan släppet av Call of Duty: Ghosts:
http://www.craveonline.com/gaming/articles/591673-ps4-and-xbo...
Slår vi ihop förbokningarna på Xbone och PS4 kommer vi upp i 627,212 stycken. Ta ett medelpris på $59 (det rekommenderade priset, fast sen fanns ju även dyrare specialutgåvor) så kommer vi upp i 37 miljoner dollar. En månad innan release.

Inaktiv
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av Shuriko:

51miljoner!? Har folk spenderat så mycket pengar på ett spel som inte ens är färdigutvecklat O.O ?

Folk köper skepp på deras hemsida. Det är inte som att de fortsätter att bara kasta pengar på dem utan att få någonting tillbaka. Dessa skepp kostar mellan 60-300 dollar, vilket jag anser är för mycket att köpa ett rymdskepp för till ett spel.

När du köper skeppet så får du börja med det skeppet ingame (och kan använda det i modulerna som de släpper allt eftersom) och, om jag inte minns helt fel, så får du även det skeppet permanent. Så även om du får skeppet exploderat i det riktiga spelet, så har du det fortfarande kvar och kan bara hoppa in i det på nytt.

Inte läst på ser jag.. Om du har ett skepp med försäkring då får du tillbaka skeppet för en mindre summa än vad det kostade, och om skeppet finns kvar i systemet du befinner dig i.. annars får du ta dig till ett annat system och hoppas att dom har samma modell där istället.
Och har du ingen försäkring, då får du skylla dig själv om du förlorar det

De tidiga backers fick LTI till sina skepp (som jag har på min 315p), och det är det enda skeppet jag har..

Medlem
Skrivet av Bu-Tch-Er:
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av Shuriko:

51miljoner!? Har folk spenderat så mycket pengar på ett spel som inte ens är färdigutvecklat O.O ?

Folk köper skepp på deras hemsida. Det är inte som att de fortsätter att bara kasta pengar på dem utan att få någonting tillbaka. Dessa skepp kostar mellan 60-300 dollar, vilket jag anser är för mycket att köpa ett rymdskepp för till ett spel.

När du köper skeppet så får du börja med det skeppet ingame (och kan använda det i modulerna som de släpper allt eftersom) och, om jag inte minns helt fel, så får du även det skeppet permanent. Så även om du får skeppet exploderat i det riktiga spelet, så har du det fortfarande kvar och kan bara hoppa in i det på nytt.

Inte läst på ser jag.. Om du har ett skepp med försäkring då får du tillbaka skeppet för en mindre summa än vad det kostade, och om skeppet finns kvar i systemet du befinner dig i.. annars får du ta dig till ett annat system och hoppas att dom har samma modell där istället.
Och har du ingen försäkring, då får du skylla dig själv om du förlorar det

De tidiga backers fick LTI till sina skepp (som jag har på min 315p), och det är det enda skeppet jag har..

I princip ja dock kan saker ändras har du förresten uppgraderingar(typ nya motorer eller vapen) på skeppet eller last så får du betala extra för att försäkra dom även om man har LTI

Själv har jag:
Origin M50
Origin 325a (LTI)
Origin 350r (LTI)
Anvil F7C-M Super Hornet (LTI)
RSI Constellation Andromeda (LTI)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Shuriko:

51miljoner!? Har folk spenderat så mycket pengar på ett spel som inte ens är färdigutvecklat O.O ?

Det är ju framförallt av två anledningar det går så bra som det gör, och med all rätt dessutom.

Först och främst är det ett stort långfinger åt firmor/investerare som tror att denna typen av spel inte hade fungerat. Detta har då förhoppningsvis öppnat ögonen hos många.

Nummer två är att realisera den typen av spel många har drömt ända sen rymdspel började dyka upp. En helt öppen sandbox där du kan göra vad du vill som en egen karaktär. Landa på planeter, hoppa av rymdskeppet, undersöka skeppsvrak i förstaperson och chilla i baren på den där rymdstationen du just anlände till. Nu när det även är Chris Roberts som står bakom rodret skadar ju inte. Den här finansieringen hade aldrig hänt även med investerare bakom sig.

Medlem
Skrivet av stoff75:

Så om du inte känner att du vill köpa grisen i säcket eller spela det (inte så lite buggiga) space sim som det är idag så är det nog helt rätt.

Hehe, du vet väl om att Arena Commander varken har alpha- eller beta-status ännu? Det är pre-alpha.

Vanligtvis brukar spelare aldrig få prova på så pass tidiga versioner som pre-alpha, de brukar endast speltestas internt.

Men i Star Citizen har vi fått tillgång till den vilket är riktigt trevligt, och ärligt talat, för att vara en pre-alpha funkar dogfighting-modulen redan nu imponerande bra.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Vaporware

Kom med in i matchen

Medlem
Skrivet av Typh00n:

Nummer två är att realisera den typen av spel många har drömt ända sen rymdspel började dyka upp. En helt öppen sandbox där du kan göra vad du vill som en egen karaktär. Landa på planeter, hoppa av rymdskeppet, undersöka skeppsvrak i förstaperson och chilla i baren på den där rymdstationen du just anlände till. Nu när det även är Chris Roberts som står bakom rodret skadar ju inte. Den här finansieringen hade aldrig hänt även med investerare bakom sig.

Återigen tvingas jag upprepa det jag har sagt i så gott som varenda kommentarsfält som rör Star Citizen: det är INTE bra att det är Chris Roberts som "står bakom rodret", och det är INTE bra att de saknar en publisher.

Chris Roberts har en lång historia av att lova långt mycket mer än han kan leverera, gå långt över budget och spränga alla deadlines. När Microsoft köpte upp Freelancer så var spelet redan två år försenat, hade gått över budgeten och bara bara halvfärdigt. Roberts "fick gå" från posten som lead director (läs: han fick sparken från projektet) och det tog ytterligare ett år att färdigställa spelet, som saknade många av de funktioner som Roberts lovat, men som han aldrig hann med att utveckla.

Vad är det som säger att det skulle gå bättre den här gången? Chris Roberts utan någon som håller koll på honom...det är ingen bra kombination.

Kom också ihåg att ni inte har några som helst garantier - om SC skulle läggas ner imorgon, om ett år eller om tre år, då får ni inga pengar tillbaka.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Hehe, du vet väl om att Arena Commander varken har alpha- eller beta-status ännu? Det är pre-alpha.

Alpha nu för tiden är ju vad en öppen beta var förr om åren. Jag vet inget spel som släppts som en riktig alpha på länge. Jo förresten, ArmA III, det var en riktig alpha: flimrande texturer, modeller som försvann, blåskärm och fan och hans moster. Inte ett 90% färdigt spel, eller en 90% färdig "modul".

Medlem
Skrivet av LVX156:

Vad är det som säger att det skulle gå bättre den här gången? Chris Roberts utan någon som håller koll på honom...det är ingen bra kombination.

Tur då att allt inte hänger på en enda man i utvecklingen av ett spel. Skillnaden den här gången är att vi får ständiga rapporter om hur det går med utvecklingen från olika delar av teamet. Man kan tydligt se hur det går framåt. Vi har ingen garanti att det blir som tänkt, men att det kommer bli bra har vi redan många tecken på.

Och vadå inte bra utan publisher? Var det inte krav från publishers, så som deadline, budget, storlek på utvecklingsteamet, vilka som var med i utvecklingsteamet och vilken riktning spelen skulle ta som gjorde att det blev förseningar och annat från första början? Dessutom är det fånigt att sätta allt för specifika deadlines på något så oförutsägbart som spelutveckling till att börja med.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av warh0g:

Vaporware

Kom med in i matchen


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av stoff75:
Skrivet av warh0g:

Vaporware

Har inte gått länge nog att säga det och faktum är att dom har levererat saker så moduler är "spelbara" redan idag.

Skrivet av Shuriko:

51miljoner!? Har folk spenderat så mycket pengar på ett spel som inte ens är färdigutvecklat O.O ?

Tja "folk" (för även traditionella publishers är ju folk) brände ju 170 miljoner på Grand Theft V innan det var färdigutvecklat...

Lite skillnad dock, GTA5 va ju inte kickstarter, Rockstar har en historia av att göra otroligt bra spel och GTA serien under dom har varit fantastisk.

SC är ju väldigt annorlunda, Och han som chefar har väl varit inblandat i lite fuffens, Tror det är därför som folk reagerar på att folk kastar så mycket pengar på dom.

Jag personligen är orolig, tycker spelet verkar nästan för lovande, tycker dom håller på med lite som kanske inte är så viktigt (jukebox etc) och att han som sagt har haft lite fuffens för sig.

Hoppas verkligen spelet blir så bra som det verkar, då behöver man väl aldrig spela några andra spel men som sagt, lite orolig är jag allt

hoppas verkligen jag har fel.

Medlem

Är det någon här som har ett bra svar på varför just Star Citizen har rönt såna crowdfunding-framgångar?

Okej, folk är utsvultna efter ett bra rymdlir, och RSI lovar brett och har en rätt så schysst art-direction. Men det finns många fler projekt som försöker ge sig på samma sak och inte har samma framgång.

Är det rewardsen i form av unika skepp som får folk att kasta pengar vilt omkring sig? Eller är det Chris Roberts själv?

Okej, jag förstår att han ledde utvecklingen av Wing Commander-serien, och kudos för det. De sålde bra och så, men elite kom ju före dem, och nog för att man spelade mycket WC när man var liten, så är de inte så värst nyskapande när man ser tillbaka på saken. Sen har han ju inte varit aktiv i branschen på 15 år eller så. Förstår inte riktigt hur han är en sån gamedev-celebrity som han är idag.

Tycker SC är ett intressant experiment, och har själv köpt in mig i den billigaste tieren, men jag skulle aldrig våga lägga ut några större summor på det, som många verkar göra.

kommer det här bli som eve online, fast man kan flyga själv?

Medlem
Skrivet av stoff75:

Det är inte bara skepp, det är prenumeration och in game credits och även merchandising (jag har t.ex köpt 2 hoddies, 1 polo och 2 t-shirts därigenom, även det går till "penga-räknaren"). Och det dyraste skeppet kostar $1000 om man har "turen" att den finns tillgänglig (eller om man dishar ut för completionist paketet men det är svårt att motivera)

Men det är i och med skeppen som de mesta pengarna kommer in.

Skrivet av Bu-Tch-Er:

Inte läst på ser jag.. Om du har ett skepp med försäkring då får du tillbaka skeppet för en mindre summa än vad det kostade, och om skeppet finns kvar i systemet du befinner dig i.. annars får du ta dig till ett annat system och hoppas att dom har samma modell där istället.
Och har du ingen försäkring, då får du skylla dig själv om du förlorar det

De tidiga backers fick LTI till sina skepp (som jag har på min 315p), och det är det enda skeppet jag har..

För att vara helt ärlig har jag inte följt det alls. Jag chippade in med 50 dollar när det kickstartades och har sedan följt utvecklingen allt eftersom. Men jag orkar inte sitta och läsa deras nyhetsbrev med informationen om att de släppt ett nytt skepp, lite bakgrund och dylikt då jag kan få bakgrunden från då jag spelar. Så jag har nog missat rätt så mycket. Men om det är som du säger så ser jag ABSOLUT ingen anledning att NÅGONSIN lägga ut pengar på ett skepp. SPECIELLT inte i och med deras priser.

Läste just dock att alla skepp du just nu köper får en 2-12 månaders försäkring. Än en gång känner jag att det inte är värt 60-1000 dollar bara för att få börja med ett skepp som du faktiskt kan köpa ingame med. Och de som inte går att köpa går väll att få tag på ett eller annat vis. Har för mig jag har läst någonting om det någonstans för ett bra tag sedan.

Medlem

10:47 in i filmen satan va den stackarn är vindögd.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Inaktiv

Nu har jag inte läst på något om star citizen iofs, men jag skulle aldrig få för mig att betala för ett skepp IGEN, typ om man råkar kollidera på väg ut från "garaget".

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Typh00n:

Nummer två är att realisera den typen av spel många har drömt ända sen rymdspel började dyka upp. En helt öppen sandbox där du kan göra vad du vill som en egen karaktär. Landa på planeter, hoppa av rymdskeppet, undersöka skeppsvrak i förstaperson och chilla i baren på den där rymdstationen du just anlände till. Nu när det även är Chris Roberts som står bakom rodret skadar ju inte. Den här finansieringen hade aldrig hänt även med investerare bakom sig.

Återigen tvingas jag upprepa det jag har sagt i så gott som varenda kommentarsfält som rör Star Citizen: det är INTE bra att det är Chris Roberts som "står bakom rodret", och det är INTE bra att de saknar en publisher.

Chris Roberts har en lång historia av att lova långt mycket mer än han kan leverera, gå långt över budget och spränga alla deadlines. När Microsoft köpte upp Freelancer så var spelet redan två år försenat, hade gått över budgeten och bara bara halvfärdigt. Roberts "fick gå" från posten som lead director (läs: han fick sparken från projektet) och det tog ytterligare ett år att färdigställa spelet, som saknade många av de funktioner som Roberts lovat, men som han aldrig hann med att utveckla.

Vad är det som säger att det skulle gå bättre den här gången? Chris Roberts utan någon som håller koll på honom...det är ingen bra kombination.

Kom också ihåg att ni inte har några som helst garantier - om SC skulle läggas ner imorgon, om ett år eller om tre år, då får ni inga pengar tillbaka.

Varför är du så nervös för att SC ska misslyckas? Och varför denna besatthet av Freelancer?

Chris Roberts skapade Wing Commander och dess uppföljare, ingen bryr sig ett skit om Freelancer eller vilka interna problem det hade.

Medlem
Skrivet av LVX156:

riktig alpha: flimrande texturer, modeller som försvann, blåskärm och fan och hans moster

Den där beskrivningen stämmer rätt bra in på första släppet av Arena Commander. Jag fick aldrig någon blåskärm men ta mig tusan om jag inte fick alla andra tänkbara problem. Så nog var det pre-alpha alla gånger!

Men de har jobbat på riktigt bra sedan dess och numera funkar modulen förvånansvärt bra, även om den fortfarande har pre-alpa-status.

Inaktiv
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av stoff75:

Det är inte bara skepp, det är prenumeration och in game credits och även merchandising (jag har t.ex köpt 2 hoddies, 1 polo och 2 t-shirts därigenom, även det går till "penga-räknaren"). Och det dyraste skeppet kostar $1000 om man har "turen" att den finns tillgänglig (eller om man dishar ut för completionist paketet men det är svårt att motivera)

Men det är i och med skeppen som de mesta pengarna kommer in.

Skrivet av Bu-Tch-Er:

Inte läst på ser jag.. Om du har ett skepp med försäkring då får du tillbaka skeppet för en mindre summa än vad det kostade, och om skeppet finns kvar i systemet du befinner dig i.. annars får du ta dig till ett annat system och hoppas att dom har samma modell där istället.
Och har du ingen försäkring, då får du skylla dig själv om du förlorar det

De tidiga backers fick LTI till sina skepp (som jag har på min 315p), och det är det enda skeppet jag har..

För att vara helt ärlig har jag inte följt det alls. Jag chippade in med 50 dollar när det kickstartades och har sedan följt utvecklingen allt eftersom. Men jag orkar inte sitta och läsa deras nyhetsbrev med informationen om att de släppt ett nytt skepp, lite bakgrund och dylikt då jag kan få bakgrunden från då jag spelar. Så jag har nog missat rätt så mycket. Men om det är som du säger så ser jag ABSOLUT ingen anledning att NÅGONSIN lägga ut pengar på ett skepp. SPECIELLT inte i och med deras priser.

Läste just dock att alla skepp du just nu köper får en 2-12 månaders försäkring. Än en gång känner jag att det inte är värt 60-1000 dollar bara för att få börja med ett skepp som du faktiskt kan köpa ingame med. Och de som inte går att köpa går väll att få tag på ett eller annat vis. Har för mig jag har läst någonting om det någonstans för ett bra tag sedan.

Ja jag håller med dig, jag hade heller inte velat lägga ut för mycket pengar, men vi alla ser på pengarna annorlunda vissa bryr sig inte om de köper mat ute varje dag, vissa bryr sig inte om de lägger pengar på kläder, resor och även betalar gärna över 100kr+ för att spela wow eller t.o.m mitt gamla favvo mmorpg anarchy online (tror fortfarande man betalar 150ish kr/mån än idag...) Jag håller mig till min 315p och fixar resten av skeppen senare när det är full release.

Sedan är det inte bara skepp du får.. mitt kostade 75$ runt 500kr och det ger mig tillgång till alla tester, ett eget skepp, lite cash, och lite mer.. och så klart hela spelet när det släpps, tycker det är rätt bra deal.

Sen kan jag erkänna att jag är en subscriber också, men det gör jag för att 10$/mån inte är särskilt mycket för mig och jag gör det mest för att stödja spelet och få ut lite mer information om det.

51milj är inte så mycket om man delar det på alla spelare..

Medlem
Skrivet av Acriax:

Är det någon här som har ett bra svar på varför just Star Citizen har rönt såna crowdfunding-framgångar?

Okej, folk är utsvultna efter ett bra rymdlir, och RSI lovar brett och har en rätt så schysst art-direction. Men det finns många fler projekt som försöker ge sig på samma sak och inte har samma framgång.

Är det rewardsen i form av unika skepp som får folk att kasta pengar vilt omkring sig? Eller är det Chris Roberts själv?

Det är nog en kombination av tajming (många har gått och saknat ett bra rymdlir i över ett decennium) samt att Chris Roberts har en väldigt intressant spelidé som han pitchat på ett briljant sätt för PC-gamers. Han har även som bekant gjort ett antal kända spel tidigare och har förmågan att locka till sig rutinerat folk.

Det är dessutom många spelare som drömt om ett spel som Star Citizen i evigheter. Även Roberts själv, men tidigare har det inte varit möjligt att göra ett sådant spel utan det är först nu tekniken är tillräckligt mogen. Dessutom är det ett rent PC-spel och kommer aldrig att pressas in i en konsol, vilket är bra för ribban är satt skyhögt. Det gillas även av PC-gamers som byggt feta gaming-riggar.

Ytterligare en bidragande orsak är att de större spelföretagen hade i stort sett dödförklarat rymdsim-genrén och finansierade bara konsol- samt mobilspel. Roberts vill med Star Citizen visa hur fel de har och det vill nog även en hel del backers med hjälp av sina plånböcker.

Originalpitchen för Star Citizen är fortfarande sevärd och finns här...

https://robertsspaceindustries.com/about-the-game

12
Skriv svar