Spektakulära möjligheter i Far Cry 4

Robot
Medlem
Spektakulära möjligheter i Far Cry 4

Vafan släpps det inte till PC?

Skrivet av Ballong:

Vafan släpps det inte till PC?

Testa Google

Jodå, det kommer till PC.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ballong:

Vafan släpps det inte till PC?

Jodå, till kexbox360 och xbone med, videon är Sony-pröjsad.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Vafan släpps det inte till PC?

Det släpps även till pc

Medlem

Är det bara jag som känner att Far Cry har gjort sitt? FC4 ser alldeles för likt FC3. Många av designaspekterna ser nästan likadana ut. Utposter, en "hypad" badguy (som suger btw, tycker inte om han alls, visioner *host* tatueringar *host*. Känns lite som de lever på förra spelets framgångar för mycket och tänker för lite på nyskapande.

Kunde de inte gjort en Rovdjuret grej istället. Eller ett nytt försök på vapensmuggling i Afrika. Fast med mer fokus på faror i omgivningen. De gjorde det rätt halvdant i FC3 och i knappt i FC2. Grejen som gjorde spelet i FC2 tycker jag var känslan av ensamhet i ett främmande land. Det är ju stort nu med survival spel. Det är svårt att leva sig in i det nu tycker jag när man har Justin Bieber med en kulspruta som antagonist.

Medlem

Hoppas detta Far Cry blir olikt föregånarna, för om det är något jag aldrig fått i ett Far Cry-spel (sen tvåan) så är det "surprising and unusual outcomes" vid anfall av en outpost.

Snarare är det som att sitta i Gmod och pausa AI'n, spawna NPCer på "strategiska" platser", springa iväg en bit, starta AI'n och sen gå in med en AK eller liknande SWEP. Rätt förutsägbart.

Gen
Medlem
Skrivet av Pholiage:

Är det bara jag som känner att Far Cry har gjort sitt? FC4 ser alldeles för likt FC3. Många av designaspekterna ser nästan likadana ut. Utposter, en "hypad" badguy (som suger btw, tycker inte om han alls, visioner *host* tatueringar *host*. Känns lite som de lever på förra spelets framgångar för mycket och tänker för lite på nyskapande.

Kunde de inte gjort en Rovdjuret grej istället. Eller ett nytt försök på vapensmuggling i Afrika. Fast med mer fokus på faror i omgivningen. De gjorde det rätt halvdant i FC3 och i knappt i FC2. Grejen som gjorde spelet i FC2 tycker jag var känslan av ensamhet i ett främmande land. Det är ju stort nu med survival spel. Det är svårt att leva sig in i det nu tycker jag när man har Justin Bieber med en kulspruta som antagonist.

Exakt. Lite samma diskussion som vi hade mellan BF3 och BF4. Ordet du letar efter är "mjölkning"

Inaktiv

Jag har, bortsett från ettan, använt Far Cry som benchmark för datorn, det är allt. Spelar inget. 2an hade ok multiplayer dock.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Jag har, bortsett från ettan, använt Far Cry som benchmark för datorn, det är allt. Spelar inget. 2an hade ok multiplayer dock.

Ok . Crysis har jag hört folk använda som benchmark. Men Far cry funkar säkert också

Geeks Gaming

Fixar dom multiplayer från 3an så kan det bli intressant med tanke på deras map editor

Medlem

Far cry 3 va mycket bra tycker jag varför skulle detta inte vara bra om det var lika som 3an? det är ju trots allt variation med tex miljöer,djur och vapen.

Medlem

Håller också med om att det ser ut som FC3 fast i annan miljö etc.

Inaktiv
Skrivet av Warfighter320:

Far cry 3 va mycket bra tycker jag varför skulle detta inte vara bra om det var lika som 3an? det är ju trots allt variation med tex miljöer,djur och vapen.

Varför var 3an bra?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Far cry 3 va mycket bra tycker jag varför skulle detta inte vara bra om det var lika som 3an? det är ju trots allt variation med tex miljöer,djur och vapen.

Har du aldrig fått känslan "jag har gjort det här nånstans innan..."

Medlem

Tycker fortfarande att fc4 ser ut som en fc3 expansion.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av KatOne:

Hoppas detta Far Cry blir olikt föregånarna, för om det är något jag aldrig fått i ett Far Cry-spel (sen tvåan) så är det "surprising and unusual outcomes" vid anfall av en outpost.

Snarare är det som att sitta i Gmod och pausa AI'n, spawna NPCer på "strategiska" platser", springa iväg en bit, starta AI'n och sen gå in med en AK eller liknande SWEP. Rätt förutsägbart.

Jag tror det är exakt hur det kommer att bli.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Äskade 3:an så kommer älska detta.

Medlem

Tycker om Ubisoft-modellen (outposts, open-world, progression etc), så om FC4 har lika bra eller bättre stealth än 3an så kommer jag helt klart spela detta.

Medlem

tror detta spel blir mkt mer skapat efter coop, vilket är ett bra steg för far cry! bättre action


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Är det bara jag som känner att Far Cry har gjort sitt? FC4 ser alldeles för likt FC3. Många av designaspekterna ser nästan likadana ut. Utposter, en "hypad" badguy (som suger btw, tycker inte om han alls, visioner *host* tatueringar *host*. Känns lite som de lever på förra spelets framgångar för mycket och tänker för lite på nyskapande.

Kunde de inte gjort en Rovdjuret grej istället. Eller ett nytt försök på vapensmuggling i Afrika. Fast med mer fokus på faror i omgivningen. De gjorde det rätt halvdant i FC3 och i knappt i FC2. Grejen som gjorde spelet i FC2 tycker jag var känslan av ensamhet i ett främmande land. Det är ju stort nu med survival spel. Det är svårt att leva sig in i det nu tycker jag när man har Justin Bieber med en kulspruta som antagonist.

Så kan man ju säga om nästan vad som helst, t.ex. James Bond filmerna.

Jag har kört alla Far Cry och förutom Far cry 2, som var en stor besvikelse, tycker jag de är grymma.
Det är ju en viss typ av spel och spelstil med mycket utforskande bundet runt en story och som du nämner en bad guy. Men det skulle inte vara Far cry utan det.
Antingen gillar man det eller inte.

Jag är iaf riktigt pepp på Farcry 4.

Medlem
Skrivet av drdolk:
Skrivet av Pholiage:

Är det bara jag som känner att Far Cry har gjort sitt? FC4 ser alldeles för likt FC3. Många av designaspekterna ser nästan likadana ut. Utposter, en "hypad" badguy (som suger btw, tycker inte om han alls, visioner *host* tatueringar *host*. Känns lite som de lever på förra spelets framgångar för mycket och tänker för lite på nyskapande.

Kunde de inte gjort en Rovdjuret grej istället. Eller ett nytt försök på vapensmuggling i Afrika. Fast med mer fokus på faror i omgivningen. De gjorde det rätt halvdant i FC3 och i knappt i FC2. Grejen som gjorde spelet i FC2 tycker jag var känslan av ensamhet i ett främmande land. Det är ju stort nu med survival spel. Det är svårt att leva sig in i det nu tycker jag när man har Justin Bieber med en kulspruta som antagonist.

Så kan man ju säga om nästan vad som helst, t.ex. James Bond filmerna.

Jag har kört alla Far Cry och förutom Far cry 2, som var en stor besvikelse, tycker jag de är grymma.
Det är ju en viss typ av spel och spelstil med mycket utforskande bundet runt en story och som du nämner en bad guy. Men det skulle inte vara Far cry utan det.
Antingen gillar man det eller inte.

Jag är iaf riktigt pepp på Farcry 4.

Visst kan man tycka olika. Men uppföljare ska ju vara bättre än sina föregångare. Och skillnaderna mellan 3 och 4 ser ut att vara små. Samma sak med James Bond filmerna som du påpekar. Dem har försökt att kränga in mer effekter och spänning för varje. Det är enkelt att generalisera något. "Det är som ett actionspel, finns ju massor av de, varför göra ett nytt"

Titta på CoD. Same shit different title. Och det bet dom i arslet nu i Ghosts. Visst det tog 2-4 uppföljare innan folk insåg det. Men ska alla spel behöva följa samma mönster innan nån på utvecklar sidan drar en "hey, skulle inte det vara häftigt om man...."

Inaktiv

Jag håller med Pholiage om att Far Cry 4 på många sätt påminner om 3an men då jag gillade 3an så ser jag inte det helt som ett problem även om jag gärna sett mer nytänk i 4an.

Det jag mest ser fram emot i FC4 är det nya COOP-läget där en spelare kan ansluta till den andras värld och latja runt.

1
Skriv svar