Microsoft: 900p-upplöst Diablo 3 "oacceptabelt"
Blizzard höjde Xbox One-upplösningen till full-HD efter Microsofts synpunkter och kodhjälp.
#diablo-iii, #blizzard, #microsoft
Finns några ställen där det laggar till på min PC också. Brisge of Korsik är ett av dom, vid slutet ungefär. Mycket effekter eller nåt antar jag.
Bra att dom anstränger sig för att maxa upplevelsen iaf.
mm... har själv fps drops till 10 kanske men konstant 60 på 99% av alla andra ställen... kan ju inte vara något fel på just det området?
finns även andra områden där det helt enkelt är dåligt kodat, har inget med extra "lull lull" att göra.
Finns några ställen där det laggar till på min PC också. Brisge of Korsik är ett av dom, vid slutet ungefär. Mycket effekter eller nåt antar jag.
Bra att dom anstränger sig för att maxa upplevelsen iaf.
mm... har själv fps drops till 10 kanske men konstant 60 på 99% av alla andra ställen... kan ju inte vara något fel på just det området?
finns även andra områden där det helt enkelt är dåligt kodat, har inget med extra "lull lull" att göra.
Jag tänkte på detta när jag spelade ps4a versionen igår och märkte inte alls av lagget som blir på pc där.
Konstigt att Microsoft själva gett ut flera spel som körs i 720p då? Det kanske bara gäller då det finns en PS4-version och jämföra med?
Av dom exklusiva spelen är det bara Dead Rising och Killer Instinct som är i 720p vad jag vet.
Det är TVÅ spel, båda är dessutom lanserings-titlar.
Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.
Kan hålla med till viss del faktiskt.
Laggar det på en konsol där de vet exakt förutsättningarna så har man antingen slängt in för mycket onödigt ögongodis, eller gjort en riktigt dålig programmering/kodning och bara varit lata.
Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.
This. Såg trailers på Castlevania Lords of shadow och det flöt på bra, köpte spelet till xbox och det var knappt 30 fps tror jag. Fick tillbaka pengarna som kul var men ändå drygt.
Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.
Ja, då borde man kräva återbetalning på alla PS3/Xbox 360/Wii. Samt alla spel, då dem flesta ligger på 30 fps samt vissa går t.om. ner till 20 ibland. Fast det beror på hur man tolkar lägre fps som lagg, vissa kanske inte ser skillnaden för att dem är så vana.
Ett så stort företag som Blizzard behöver hjälp för att koda en acceptabel kod på Xbox One? Men det går alldeles utmärkt att göra det på till en PS4? Frågan är ju hur varför det ska vara så?
Varför är det så mycket svårare till Xbox One?
Varför var det så mycket svårare på PS3 än på Xbox360 i början enligt många utvecklare?
Det går troligen inte i en handvändning att få till allt 100% på ett nytt system.
Plus att de fick nog inte hjälp direkt med koden för D3 utan en uppdatering till Xboxmjukvaran som kanske var bättre optimerad för att få ut mer från Xboxen.
Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.
Ja, då borde man kräva återbetalning på alla PS3/Xbox 360/Wii. Samt alla spel, då dem flesta ligger på 30 fps samt vissa går t.om. ner till 20 ibland. Fast det beror på hur man tolkar lägre fps som lagg, vissa kanske inte ser skillnaden för att dem är så vana.
I detta sammanhang finns det ingen tolkning på lagg alls då det inte har något med bilduppdatering att göra öht!
Ett så stort företag som Blizzard behöver hjälp för att koda en acceptabel kod på Xbox One? Men det går alldeles utmärkt att göra det på till en PS4? Frågan är ju hur varför det ska vara så?
Varför är det så mycket svårare till Xbox One?
Varför var det så mycket svårare på PS3 än på Xbox360 i början enligt många utvecklare?
Det går troligen inte i en handvändning att få till allt 100% på ett nytt system.
Plus att de fick nog inte hjälp direkt med koden för D3 utan en uppdatering till Xboxmjukvaran som kanske var bättre optimerad för att få ut mer från Xboxen.
PS3 och Xbox 360 var ju helt olika på många sätt.
Har jag fel om jag säger att BÅDE PS4 och Xbox One kör på x86 plattform? Borde det inte rimligtvis vara ungefär lika "svårt" på båda då?
Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.
Ja, då borde man kräva återbetalning på alla PS3/Xbox 360/Wii. Samt alla spel, då dem flesta ligger på 30 fps samt vissa går t.om. ner till 20 ibland. Fast det beror på hur man tolkar lägre fps som lagg, vissa kanske inte ser skillnaden för att dem är så vana.
I detta sammanhang finns det ingen tolkning på lagg alls då det inte har något med bilduppdatering att göra öht!
Precis, jag menar alltså tvättäkta lagg då bilden hackar fram. På pc får man väl skylla sig lite själv då man kanske sitter på dålig hårdvara. Men konsol så är man ju fked om det laggar, och vänta 10år~ på next gen är kanske lite att ta i när man köpt ett nytt spel
IDKFA
~16% som röstar på "Tekniken avgör inte hur bra ett spel är" ... Nehe? Känns lite som en "intresseklubben antecknar" - fråga.
I sådana fall kan vi helt och hållet sluta skriva om både upplösning, grafik&ljudinställningar och flyt/bilder per sekund och återgå till Tetris.
Suck. -_-
~16% som röstar på "Tekniken avgör inte hur bra ett spel är" ... Nehe? Känns lite som en "intresseklubben antecknar" - fråga.
I sådana fall kan vi helt och hållet sluta skriva om både upplösning, grafik&ljudinställningar och flyt/bilder per sekund och återgå till Tetris.
Suck. -_-
Haha.. jag röstade på det. För det är imo sant.
Konstigt att Microsoft själva gett ut flera spel som körs i 720p då? Det kanske bara gäller då det finns en PS4-version och jämföra med?
Mmmm, var väl knappt en vecka sedan de uttalade sig om att hög upplösning inte var så viktig...
Men bra endå att de ställer krav på utvecklarna.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Finns några ställen där det laggar till på min PC också. Brisge of Korsik är ett av dom, vid slutet ungefär. Mycket effekter eller nåt antar jag.
Bra att dom anstränger sig för att maxa upplevelsen iaf.
mm... har själv fps drops till 10 kanske men konstant 60 på 99% av alla andra ställen... kan ju inte vara något fel på just det området?
finns även andra områden där det helt enkelt är dåligt kodat, har inget med extra "lull lull" att göra.
Jepp, garanterat någon bugg där/alternativt att de börjar precache:a och ladda resurser i förväg inför nästa zon.
Är det bara jag som funderar på varför Blizz började på 900p, är inte det rätt ovanlig upplösning? Istället för att köra 720p som en del av "pyttemjuks" egna spel och då borde de sluppit gnället?
För skillnaden mellan 1080 och 900 är inte lika stor som för 720 och 900.
Det är inte så ovanligt. Laptops var det rätt så vanligt på för ett litet tag sedan.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U