Höst-städning!

Inaktiv
Höst-städning!

Heeeeeej! Det var längesen, 2 månader för att vara exakt. Men för att inte tråka ut er med vad jag har gjort och inte gjort, så kan vi bara säga att jag gjort "massor av allt möjligt"!

I ett försök att ta sig ur gamla banor, får alltid för mig sånt på hösten, så har jag gjort om en massa hemma. Och då behövdes även en liten make over av bloggen kände jag! Då jag inte alls får grejerna att funka som jag vill, så får vi nöja oss med ett namnbyte och ett förinställt tema ;P

På spelfronten har det inte hunnits med så mycket. Jag tog mig dock i kragen och spelade ut Skyward sword. Och jo, det finns en anledning till varför jag inte spelat ut det och ändå kallar mig Zelda-fantast. Det var det sista spelet av alla jag har som jag hade kvar att spela, det kändes liksom lite sorgligt att klara ut det sista av dom alla.

Sen testade jag Silent Hills PT:n (som resten av världen). And need less to say, jag sov med en tänd lampa den natten. Holy shit! Jag hade bara sett en väldigt kort version av den på YouTube, så var inte alls beredd på alla grejer som hände. Ska bli spännande att se vad det blir av det när det kommer. Men med Norman Reedus så känns det som jag kan pina mig igenom det i vilket fall som helst (ja, jag är smygkär i Daryl Dixon som resten av världen) ;D

Så, hoppas ni alla haft en bra sommar! Until next time, ha det!

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Höst-städning!

Min semester började nu i veckan, så jag ska börja städa upp i Steam tänkte jag. Zelda-fan:et i mig vill köpa ett Wii U och plöja igenom Wind Waker, men det får nog vänta. Lycka till med Silent Hill!

Inaktiv

Skönt att ha semester när det är lite sämre väder, av den anledningen att man inte behöver känna tvång att gå ut hela tiden. Helt ok att sitta inne med persiennerna nere och lira istället ;P


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Jag känner ingen sorg för det. Vädret är perfekt för spel än så länge, och jag njuter av litteratur i kvällssolen på min balkong. Är Skyward Sword något att ha?

Inaktiv

Härligt!

Absolut! Jag blev faktiskt glatt överraskad. Visst, jag har alltid höga förväntningar när det gäller Zelda-spel. Men det var faktiskt ett väldigt mäktigt spel. Som absolut första spelet i serien (story-mässigt) så ger det liksom en ny vinkel på mycket. Inte helt såld på wii-remoten, det blir liksom inte helt som man vill när man ska slasha till något med svärdet i specifika riktningar. Men det är ett extremt mysigt spel, härliga områden, roliga karaktärer och som alltid är problemlösandet awesome

Så jag tycker helt klart att du ska köra igenom det! Du får berätta vad du tyckte sen


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Jag blir arbetslös fr.o.m. September, och jag hade tänkt "ta ledigt" i en vecka eller två innan jag tar itu med jobbet igen.

Jag har precis fått mitt gratisspel från Mario Kart 8-kampanjen tidigare i somras, så det blir förmodligen en del Wonderful 101 på mitt Wii U för min del. I början av September kommer dessutom (förhoppningsvis) min joystick som jag har beställt. Då blir det Star Citizen, Elite: Dangerous och War Thunder för hela slanten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

"ja, jag är smygkär i Daryl Dixon som resten av världen"

Yup, det var väl det PR-snubbarna på Konami tänkte på när de valde Norman Reedus. Jag är inte så förtjust i idén med kända skådespelare i spel, men det spelar ingen roll om Silent Hills blir awesome... vilket jag hoppas!

Medlem

Hej hej, kul att ha dig tillbaka

Jag hade semster förra veckan, men blev inte lika mycket spelande som man hoppats - trots att det var typ årets regnigaste vecka. Att stå ute på den inglasade balkongen var som att sitta i bilen inne i en biltvätt...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Lycka till med både spelande och jobbsökande då Puscifer!

PR-snubbarna på Konami kan sin grej DarkZide8 ;P Men angånde skådisar, personligen tycker jag det är en bra idé. Exempelvis Beyond two souls tyckte jag blev så mycket bättre just för att det var dom skådisar som det var. Visst, det blir ju inte lika många unika karaktärer om alla hakar på trenden. Men vi får väl se vart det tar vägen

Tack Conthox! Regnar det är det ju obligatoriskt att spela. Hur planerade du där? ;P


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Hur jag planerade det? Man kan säga såhär: Dåligt.

Men jag skall bättra mig inför nästa gång, får se om man förnyar ESO eller om man ger någon av de spel som ligger och dammar på hyllan en chans


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Nineldo:

Härligt!

Absolut! Jag blev faktiskt glatt överraskad. Visst, jag har alltid höga förväntningar när det gäller Zelda-spel. Men det var faktiskt ett väldigt mäktigt spel. Som absolut första spelet i serien (story-mässigt) så ger det liksom en ny vinkel på mycket. Inte helt såld på wii-remoten, det blir liksom inte helt som man vill när man ska slasha till något med svärdet i specifika riktningar. Men det är ett extremt mysigt spel, härliga områden, roliga karaktärer och som alltid är problemlösandet awesome

Så jag tycker helt klart att du ska köra igenom det! Du får berätta vad du tyckte sen

Awesome! Sista spelet jag spelade var Twilight Princess, så jag har lite att jobba på.

1
Skriv svar