Sommar-rean på steam! Retrospekt. :P

Medlem
Sommar-rean på steam! Retrospekt. :P

Något jag älskar är rea-tiderna på steam vid sommar och vid vinter.
Jag bunkrar alltid upp med spel vid varje rea. Men denna rean tycker jag inte att jag hittade något speciellt bra. Kommer inte ens ihåg vad jag köpte utan fick smygkika...
Jag köpte följande skräp:

Skyrim - Dawnguard, Skyrim Hearthfire
The Elder Scrolls V: Dragonborn DLC
Left 4 Dead Bundle
Mirror's Edge,
Testament of Sherlock Holmes
realMyst Masterpiece Edition
Outlast, Metro Last Light Complete
The Walking Dead Season 2
XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack WW, XCOM: Enemy Unknown: Slingshot DLC, XCOM: Enemy Within

Enda jag spelat hittils är Skyrim. Testade lite Myst remaken och den funkade bättre än vad jag trott. Mycket nostalgi, på den tiden gick man bara runt typ och knappade på saker. Man fattade inte så mycket, jag var ganska liten

Metro Last Light testade jag 5 minuter, sen ville jag inte spela för min dator klarade bara utan att lagga på lägsta nivå. Det ska bli nya datordelar i höst innan Dragon Age 3 hade jag tänkt. Så jag får nog vänta tills i jul med det spelet. Man ska inte klaga ändå, min dator har hållit i 4 år nu och jag ogillar köpa nya saker när saker fungerar. Mina andra datorer har (peppa peppa) inte hållit så länge innan. Alltid något moderkort eller grafikkort som gett sig.
XCOM spelade jag mycket innan sommaren, men tröttnade lite när jag var tvungen att spela om allt för att jag köpte DLCna.

Annars tyckte jag steam-rean var lite dålig i år. Mycket rea på indie-spel och inte så lockande saker. Kan vara med för att enligt mig är det lite spel-torka nu. Nästa jag längtar till är Dragon Age 3 och eventuellt nya Alien-spelet. Vet inte om det är annat på g också av värde.

Nåväl, klarade SC2 HOTS kampanjen idag med, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska spela. Det blir inte starta eve iaf rätt om det hade vart kul. Men jag orkar inte sitta 1 timme och vänta på att flottor skall bildas.

Nåväl, dags för bingen!

#blogg

Sommar-rean på steam! Retrospekt. :P

Jag tror du menade "Metro: Last Light", inte "Last Night"

Jag håller med dig, tyckte det var glest mellan de riktigt bra erbjudanden. REAn är inte vad den en gång var, men man ska inte klaga. Det är billig underhållning om man inte köper spelen dag 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker steam rean sugit de senaste 2-3 gångerna. Det är alltid samma spel som reas ut och de spelen har redan varit billiga väldigt många gånger tidigare.

Medlem

Mirror's Edge? Skräp? Vafalls!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers

Köpte inget i somras, däremot har ganska många Humble Bundle införskaffats.


signatur
Medlem

Hehe inte testat Mirror's Edge! Kanske är bra.

OJ då! Har ändrat till Light. Rätt ska vara rätt!

Skrivet av Jejja:

Hehe inte testat Mirror's Edge! Kanske är bra.

OJ då! Har ändrat till Light. Rätt ska vara rätt!

"Mirror's Edge" är svårt och fantastiskt på en och samma gång. Det kräver dock att du är kvick i fingrarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag köpte ganska mycket, har dock inte spelat så mycket av det än. Payday 2 tar fortfarande upp mycket av min speltid, och nu dök en ny King's Bounty upp helt plötsligt. Har alltid varit svag för den serien.

Medlem

Left 4 Dead, där har du ett spel för pengarna. Bra val!

Medlem

Håller med left 4dead är riktigt kul ett tag iag:)

Mest köpt indie spel i år på steam

Kan annars tips om Borderland 2 finns drive nu med billigare pris 68 riksdaler för ej goty versionen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Testpilot

XCOM är som ett helt nytt spel med Enemy Within expansionen.
Klart värt att spela och experimentera med det nya , dessutom har de slipat på DLC uppdragen så de är bättre.
Färre upprepningar av banor är också ett stort plus,

Rekommenderar att spela under hösten då regnet strilar utanför rutan och det är mörkt och trist ute

Medlem

Håller på att installera Mirror's Edge så får vi se om det är något att ha.

Medlem

Jag tycker att det är fantastiskt, men det var ju några år sedan jag spelade det...

1
Skriv svar