Star Citizen tonar ner jakten på mer pengar

Medlem

Man kan fortfarande se hur mycket pengar dom har fått in här: http://www.robertsspaceindustries.com/press


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

skulle tro att en av anledningarna till att dem tog bort räknaren för inkomsterna är personer som gjort fake konton för att sedan sprida rykten om att de egentligen inte har så mycket pengar och allt är fake osv. Hänt väldigt mycket på senaste tiden. och moderaterna har kommit fram till att det visat sig vara en person med nytt ip hela tiden.

Men men.. troll finns det gott om.
Material från SC finns det även gott om.

2-3 veckor kommer 0.9.
- nya hangarer
- 2 nya spelläge.
mm.

6-7veckor senare kommer 1.0 (om allt går som det ska)

På pax australia i okt 31- nov 2. så kommer dem även visa FPS modulen

Medlem

Jag tror fortfarande detta kommer vissa sig vara den största scamen inom gaming

Inaktiv
Skrivet av Bamia:

Jag tror fortfarande detta kommer vissa sig vara den största scamen inom gaming

och jag tror det kommer bli det bästa space mmo ever inom gaming

Medlem

tvivlar på att dom kan leverera ett spel värt 50 miljoner minst lr ens nära. det har nämligen aldrig någonsin hänt innan. 20kr på att elite blir 3 ggr så populärt och bra.


signatur

//monster

Medlem

tycker synd om alla som inbillar sig att mer pengar = bättre spel. med tanke på att 999 av 1000 spel är totala floppar med betyg under 5-6(som absolut överdrivet Bäst) så, ja. det logiska är att inte lägga 50 miljoner på Ett spel. Kan lyckas riktigt bra, men oddsen är extremt minimala.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

tvivlar på att dom kan leverera ett spel värt 50 miljoner minst lr ens nära. det har nämligen aldrig någonsin hänt innan. 20kr på att elite blir 3 ggr så populärt och bra.

Klart det kommer bli mer populärare för det släpps på alla konsoler med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av monsterbenke:

tycker synd om alla som inbillar sig att mer pengar = bättre spel. med tanke på att 999 av 1000 spel är totala floppar med betyg under 5-6(som absolut överdrivet Bäst) så, ja. det logiska är att inte lägga 50 miljoner på Ett spel. Kan lyckas riktigt bra, men oddsen är extremt minimala.

Absolut, visst kan det vara så.. men med mer pengar så kan de anställa fler och mer framtida projekt till spelet tillkommer som de själva har sagt..

Skrivet av monsterbenke:

tvivlar på att dom kan leverera ett spel värt 50 miljoner minst lr ens nära. det har nämligen aldrig någonsin hänt innan. 20kr på att elite blir 3 ggr så populärt och bra.

dom har väl kodat elite ett bra tag innan de visade upp spelet och innan alla fick komma åt betan, om jag minns rätt.. inte så konstigt att det spelet känns mer "färdigt" än sc just nu.. men i det långa loppet så tror jag mer på sc.. och alla 50milj är inte bara till releasen

Medlem
Skrivet av Bamia:

Jag tror fortfarande detta kommer vissa sig vara den största scamen inom gaming

Om du orkar kan du titta på dessa videos de släpper veckovis: https://www.youtube.com/watch?v=Fn8qKAV2ATA
Man får se lite buggar i koden och hur de löst det, vad som händer i communityt, hur det ser ut i deras kontor och vad olika personer gör och allmänt om utvecklingen. De har ett helt enormt team i olika länder och de är inte rädda att visa precis vad de håller på med.

12
Skriv svar