Så mycket snyggare är nya Metro 2033

Robot
Så mycket snyggare är nya Metro 2033

Jämför grafiken mellan den gamla och nya versionen.

#metro-2033, #metro-redux


Medlem
Så mycket snyggare är nya Metro 2033

inb4 fanboys.

Vore kul att se hur mycket mer krävande det nya är också, speciellt då det inte blev sån überskillnad.

Medlem

Jag föredrar konstigt nog originalgrafiken; hela den grafiska profilen känns jämnare trots sämre ljussättning, sämre motion blur osv.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Det ser varken bättre eller sämre ut. Bara annorlunda.

Moderator | Testpilot

Jag gillar originalet bättre. Svårt att säga varför men det känns bara mer verkligt på något sätt så det blir bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag föredrar konstigt nog originalgrafiken; hela den grafiska profilen känns jämnare trots sämre ljussättning, sämre motion blur osv.

Samma här. Gillar atmosfären i originalet mer än i Redux. Vissa karaktärer såg även bättre ut i originalet. Känns som att Redux bara är gjord för de nya konsolerna och sen så portades det över till PC för att tjäna lite extra slantar.

Medlem

350kr givet köp nästa vecka till ps4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det enda som imponerade på mig var vid 1:45 - Metro 2035!
F.ö. såg det bara annorlunda ut, som andra har påpekat. Inte bättre, bara ljusare och vänligare.

Medlem

Skön bild där i artikeln, tagen på två olika saker, ser ingen skillnad alls. Vad ska jag ens jämföra med? Aaaaah, jo vänta, nu ser jag, ögonen syns ju knappt i originalbilden, vilken skärpa!

Medlem

Originalet är bättre. Självklart är det bra att det släpps till Xbox one och PS4. Men ser inte riktigt vitsen med släppa det till PC, förutom att tjäna lite extra pengar.

Jag håller mig till originalet. Det känns mer apokalyptiskt.

Medlem

Vilket bra sikte dom lagt till där vid 1:32. Blir säkert ännu bättre om man tar bort linsskyddet också.

Vet inte...rätt skeptisk tills jag sett det med egna ögon :/

Medlem
Skrivet av mh76:

Originalet är bättre. Självklart är det bra att det släpps till Xbox one och PS4. Men ser inte riktigt vitsen med släppa det till PC, förutom att tjäna lite extra pengar.

Jag håller mig till originalet. Det känns mer apokalyptiskt.

Har alltid funnits till PC, så varför inte släppa även reduxen också?

Medlem

Har köpt det, har aldrig spelat det innan. Grafiken är inte allt självs spelet i sig är viktig.
Blir långa kvällar med ps4 framöver


signatur

Honour may not win power, but it wins respect. And respect earns power.
(Ishida Mitsunari)

Medlem
Skrivet av Sinco69:

Har köpt det, har aldrig spelat det innan. Grafiken är inte allt självs spelet i sig är viktig.
Blir långa kvällar med ps4 framöver

Japp samma här ej lirat det innan så kommer blir kul o smyga runt i kloakerna i moskva


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sinco69:

Har köpt det, har aldrig spelat det innan. Grafiken är inte allt självs spelet i sig är viktig.
Blir långa kvällar med ps4 framöver

Japp samma här ej lirat det innan så kommer blir kul o smyga runt i kloakerna i moskva

Tunnelbanan*

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sinco69:

Har köpt det, har aldrig spelat det innan. Grafiken är inte allt självs spelet i sig är viktig.
Blir långa kvällar med ps4 framöver

Japp samma här ej lirat det innan så kommer blir kul o smyga runt i kloakerna i moskva

Tunnelbanan*

true dat


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

MFZ
Medlem

föredrar originalet som ser betydligt mer dystert och slitet ut.

det känns lite för tryhard i reduxen och att dom "Måste" ändra allt och alla, till den grad att det blir sämre ist.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Ansiktsanimationerna var onekligen av bättre kvalitet, i alla fall.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Blev aldrig av att ja spelade det på pc'n.
Så köpte båda på steam för 366 kr så lite att leka med i höst mörkret.
Det handlar inte bara om utseendet i ett spel. spelet skall vara optimerat och flyta bättre om man läser infon.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

FM-guru
F.d. Sisyr

Originalgrafiken känns mörkare och skitigare, vilket passar spelet bättre.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det enda som imponerade på mig var vid 1:45 - Metro 2035!
F.ö. såg det bara annorlunda ut, som andra har påpekat. Inte bättre, bara ljusare och vänligare.

En ny bok på väg kanske?? Hoppas det!

Gen
Medlem

Har orginalet men har aldrig spelat det men eftersom förändringarna var konstiga så är jag osäker på om jag ska köpa eller inte. Frågan är om Redux flyter bättre och har mindre buggar än orginalet. Hade inte orginalet någon meckig grej? Har för mig jag läste det någonstans...

Medlem
Skrivet av Gen:

Har orginalet men har aldrig spelat det men eftersom förändringarna var konstiga så är jag osäker på om jag ska köpa eller inte. Frågan är om Redux flyter bättre och har mindre buggar än orginalet. Hade inte orginalet någon meckig grej? Har för mig jag läste det någonstans...

De har ändrat annat än bara grafiken med. Originalet flöt sämre än vad denna gör antar jag, då det var så med last light, trots att last light är snyggare. Nya motorn är helt enkelt bättre optimerad. Sedan har de även förbättrat vissa spelelement som var rätt så dåliga i originalet. Stealth tex.

k3m
Medlem

Som många redan påpekat. Inte direkt snyggare. Jag tyckte redux tom såg sämre ut på sina ställen.

Medlem

Så.. Redux förvandlar alla ryssar till att se ut some amerikaner?

Gen
Medlem
Skrivet av Dryn:
Skrivet av Gen:

Har orginalet men har aldrig spelat det men eftersom förändringarna var konstiga så är jag osäker på om jag ska köpa eller inte. Frågan är om Redux flyter bättre och har mindre buggar än orginalet. Hade inte orginalet någon meckig grej? Har för mig jag läste det någonstans...

De har ändrat annat än bara grafiken med. Originalet flöt sämre än vad denna gör antar jag, då det var så med last light, trots att last light är snyggare. Nya motorn är helt enkelt bättre optimerad. Sedan har de även förbättrat vissa spelelement som var rätt så dåliga i originalet. Stealth tex.

Just ja, så var det. Reduxversionen skulle likna LL mer och det är positivt.

Medlem

Jag föredrar också originalet alltså hehe
Grymt spel, den som inte spelat det borde unna sig detta

Inaktiv

Är det värt att köpa detta till ps4 för 399:- om man inte har spelat något av spelen?

ELF
Medlem

Om de kunde ha skippat karaktärsförändringarna så hade det varit ett givet köp.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

350kr

Vart? På ps store eller?


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar