Storslagen lanseringstrailer för Destiny

Robot
Storslagen lanseringstrailer för Destiny
Medlem
Storslagen lanseringstrailer för Destiny

Jag hoppas jag kan gilla det här spelet även om jag inte är så förtjust i Halo.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

är det bara jag som inte fattar det stora med detta spel? en shooter med lite rpg som typ 100 andra spel?


signatur

New life, New hope

Medlem

En onlineshooter som inte släpps till PC, de har misslyckats innan spelet ens släppts....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av kalle.lindestrom:

är det bara jag som inte fattar det stora med detta spel? en shooter med lite rpg som typ 100 andra spel?

Jag fattar inte heller. Trailern sa ju inget, varken något om vad man kan göra mer än olika färger eller vapen. Bara massa konstig designval i mina ögon.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

är det bara jag som inte fattar det stora med detta spel? en shooter med lite rpg som typ 100 andra spel?

Ja men det är ju till för konsol-pöbeln, så att den stora massan får elda upp sina stackars last-gen konsoler med något som kanske är vad Halo borde varit.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag hoppas jag kan gilla det här spelet även om jag inte är så förtjust i Halo.

Jag förstod aldrig storheten med Halo, har försökt att tycka om det och har spelat både 1, 2 och 3. Men har alltid tyckt det var lite meh.

Men spelade Destiny betan och blev positivt överraskad.

Medlem

Jag tycket detta verkar rätt skoj och kommer mest troligtvis testa det men jag AVSKYR fps/shooter spel på konsol, skall vara till PC!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av kalle.lindestrom:

är det bara jag som inte fattar det stora med detta spel? en shooter med lite rpg som typ 100 andra spel?

Ja men det är ju till för konsol-pöbeln, så att den stora massan får elda upp sina stackars last-gen konsoler med något som kanske är vad Halo borde varit.

Det släpps till Xbox 360 och Playstation 3, också.


signatur
Medlem

Oj vad folk skulle vara bittra här...
Tycker att Destiny verkar vara ganska intressant, men väntar nog in en recension här på FZ innan köp


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Jag måste testa spelet först. Vill så gärna ha ett stort spel i samband med att jag skaffar en Xbox One men som sagt, Halo-spelen har inte "gjort det" för mig. Det är något med speldesignen och vapnen som jag inte gillat. Kan inte säga exakt vad men spelen känns bara skit.

Jag hoppas hoppas på Destiny.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av kalle.lindestrom:

är det bara jag som inte fattar det stora med detta spel? en shooter med lite rpg som typ 100 andra spel?

Jag fattar inte heller. Trailern sa ju inget, varken något om vad man kan göra mer än olika färger eller vapen. Bara massa konstig designval i mina ögon.

Att Bungie släpper det spelar nog en stor roll i hypen.
Det ser ju rätt maffigt ut också.

Medlem

Spelade både Alfan och Betan. Måste säga att jag gillade spelet riktigt mycket, och är normaltsett inte en FPS spelare.

En bra blandning av co-op, rpg, mmo i sci-fi miljö och väldigt välpolerat.

Mass Effect 3 multiplayer meets mmo.

Kommer bli grymt kul att lira med polarna.

Medlem

HALO re-skinned!

Medlem

Det är två saker jag inte fattar, hur man INTE kan vara överhypad över det här spelet, det kommer garanterat bli episkt. Men smaken är ju olika så det kan jag acceptera utan problem.

Det andra är hur folk orkar gå in och dels läsa och sedan bemöda sig att kommentera ett spel som de inte har något som helst intresse av. Det är lite tröttsamt att se samma sorts kommentarer till varenda tråd "FPS ska spela på PC" "Det kommer vara bäst på Ps4/Xbox One" osv.

Nåväl, över till detta mästerverk. Jag läser allt jag kommer över om Destiny och har ångest över valet av klass, jag var lite sugen på Hunter, men de flesta kompisar är också det så lutar det nog åt en Warlock för att komplettera, den körde jag i betan. Klasserna verkar vara väldigt välbalanserade, alla har sina för och nackdelar vilket gör valet jättesvårt.

Medlem
Skrivet av Dunder:

En onlineshooter som inte släpps till PC, de har misslyckats innan spelet ens släppts....

En ny MAG? Fast i rymden. Är inte det ganska riskabelt att inte ens erbjuda någon singleplayer? Det kan ju dö på några månader om de har otur och sen kommer ingen ha någon anledning att köpa spelet eftersom det faktiskt inte går att spela.

I spel som Bad Company 2 så ramlar det fortfarande in lite nya spelare i multiplayer vilket hjälper mycket till att det fortsatt går att spela i multiplayer och det lär enbart vara för att de köpt spelet för singleplayer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Newklear:

En onlineshooter som inte släpps till PC, de har misslyckats innan spelet ens släppts....

En ny MAG? Fast i rymden. Är inte det ganska riskabelt att inte ens erbjuda någon singleplayer? Det kan ju dö på några månader om de har otur och sen kommer ingen ha någon anledning att köpa spelet eftersom det faktiskt inte går att spela.

I spel som Bad Company 2 så ramlar det fortfarande in lite nya spelare i multiplayer vilket hjälper mycket till att det fortsatt går att spela i multiplayer och det lär enbart vara för att de köpt spelet för singleplayer.

Du kan spela själv, eller med andra. Singlemultiplayer!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan spela själv...Singlemultiplayer!

Vadå vem ska man skjuta på då?

Edit: Aah.. datorn genererar monster som man kan skjuta på själv eller i grupp?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan spela själv...Singlemultiplayer!

Vadå vem ska man skjuta på då?

Edit: Aah.. datorn genererar monster som man kan skjuta på själv eller i grupp?

Sluta trolla nu!

Edit:

Medlem
Skrivet av Neobox:

Det är två saker jag inte fattar, hur man INTE kan vara överhypad över det här spelet, det kommer garanterat bli episkt. Men smaken är ju olika så det kan jag acceptera utan problem.

Det andra är hur folk orkar gå in och dels läsa och sedan bemöda sig att kommentera ett spel som de inte har något som helst intresse av. Det är lite tröttsamt att se samma sorts kommentarer till varenda tråd "FPS ska spela på PC" "Det kommer vara bäst på Ps4/Xbox One" osv.

Nåväl, över till detta mästerverk. Jag läser allt jag kommer över om Destiny och har ångest över valet av klass, jag var lite sugen på Hunter, men de flesta kompisar är också det så lutar det nog åt en Warlock för att komplettera, den körde jag i betan. Klasserna verkar vara väldigt välbalanserade, alla har sina för och nackdelar vilket gör valet jättesvårt.

Kanske är för att spelet ser lovande ut men sen ger dom det ut till konsoler så att spelet inte går att spela ordentligt pga aimbots, huka ner bakom massa väggar etc. Förstör gameplayen, men du verkar ju redan såld på konceptet så gp for it. Men folk måste få vädra sina åsikter om att fps ska va till pc och inte konsol.

Tänk om dom släpper Fifa/nhl till pc men inte till konsol.

Medlem

Kommer det vara någon slags crossplay i spelet? Om jag t ex spelar på xbox 360, kan jag då spela med kompisarna som spelar på Xbone?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan spela själv...Singlemultiplayer!

Vadå vem ska man skjuta på då?

Edit: Aah.. datorn genererar monster som man kan skjuta på själv eller i grupp?

Sluta trolla nu!

Edit:

Nej jag undrade på riktigt alltså. Det här var min första anblick av det här spelet, vet inget om det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Newklear:

En onlineshooter som inte släpps till PC, de har misslyckats innan spelet ens släppts....

En ny MAG? Fast i rymden. Är inte det ganska riskabelt att inte ens erbjuda någon singleplayer? Det kan ju dö på några månader om de har otur och sen kommer ingen ha någon anledning att köpa spelet eftersom det faktiskt inte går att spela.

I spel som Bad Company 2 så ramlar det fortfarande in lite nya spelare i multiplayer vilket hjälper mycket till att det fortsatt går att spela i multiplayer och det lär enbart vara för att de köpt spelet för singleplayer.

Förstår inte din poäng... Skulle den aspekten skilja sig mellan konsol och PC?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har tidigare aldrig gillat fps till konsol. Jag har varit benhårt FPS=PC, och haft konsol till andra typer av spel.

Tills jag testade Destiny..

Det gick väldigt bra att köra fps på handkontroll märkte jag och spelet är j++liigt roligt. Man springer lite solo och rätt vad det är så fightas man mot en jätterobotfästing a la Ghost in the Shell, tillsammans med andra spelare.

jag tyckte först det var lite instängt med bara den kartan man fick köra på betan, men den var bra mycket större än jag först fattade och då var det bara en del av en värld.

Spelet är som sagt lite mitt emellan. Det är inte helt som ett MMO som jag tänker det (typ EQ eller ESO), där hela världen är öppen direkt och man gör vad man vill. Snarare har man en del av världen helt öppen (men vissa delar alldeles för tuffa att ta sig an i början) och där storyn sakta men säkert för en genom delar av kartan, men sidouppdrag och events ute i kartan som extra skoj och allt eftersom storyn utvecklas kommer man till nya delar av världen (ny planeter vill säga).

Jag blev grymt besviken när man, efter den apcoola videon man fick se på E3 för ett par år sedan, fick reda på att det nog bara var för konsol., men efter att ha spelat betan, så är jag rätt ok med det och kommer köpa det till PS4:an rätt fort efter release


signatur

K9
:.:

Medlem

Hade riktigt skoj i betan. Blir nog köp.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

För mycket inledande citatklyschor, stängde av efter 25% av trailern.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Pass.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Kommer gå all in med detta spel! Kommer bli hårt men någon måste ju passa saltet!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av kalle.lindestrom:

är det bara jag som inte fattar det stora med detta spel? en shooter med lite rpg som typ 100 andra spel?

Ja men det är ju till för konsol-pöbeln, så att den stora massan får elda upp sina stackars last-gen konsoler med något som kanske är vad Halo borde varit.

Det släpps till Xbox 360 och Playstation 3, också.

Det var ju det jag menade med "last-gen konsoler", riktiga prestandamonster som verkligen inte alls håller tillbaka utvecklingen eller potentialen av spel som Destiny...

Medlem

Finns ju olika åsikter om vad som hör hemma var, pc eller konsol. Själv så är jag av åsikten att det är synd att det inte släpps på PC. Gillar personligen den här typen av spel men har inget intresse av att spela det på en konsol.

Får hoppas att det dyker upp i framtiden.

12
Skriv svar