Hammerfall - Hectors Hymn

Medlem
Hammerfall - Hectors Hymn

Se upp Sabaton! De forna kungarna på Sveriges Power Metaltron ser ut att vara på gång att försöka återta den.

Efter ett gäng mediokra album så ser de ut att återgå till sina rötter som en gång i tiden gjorde dem så stora. Om resten av skivan är lika bra återstår dock att se (ute den 29:de Augusti).

#blogg

Medlem
Hammerfall - Hectors Hymn

\m/ (-_-) \m/

Medlem
Skrivet av Jaxz:

\m/ (-_-) \m/

Det har varit ett grymt år för Power Metalfans, eller fans som gillar melodisk metal överlag i år.

Edguy, Elvenking, Sonata Arctica, Sabaton, Gamma Ray, Unisonic och förhoppningsvis även Hammerfall, har alla släppt riktigt bra album.
Det finns säkert även några som jag inte kommer på just i skrivandets stund, men det kanske kommer fram senare

Inaktiv

Älskade hammerfall när jag var 14 dvs ,, 14 år sedan haha. Deras 2 första skivor är grymma men sen vet jag inte vad som hände. Allt låter fantasilöst nu. För dåliga riff !

Den här låten låter mer likt legacy of kings dock. Skönt att de går tillbaks till rötterna.

Medlem
Skrivet av bleak:

Älskade hammerfall när jag var 14 dvs ,, 14 år sedan haha. Deras 2 första skivor är grymma men sen vet jag inte vad som hände. Allt låter fantasilöst nu. För dåliga riff !

Den här låten låter mer likt legacy of kings dock. Skönt att de går tillbaks till rötterna.

Jag har haft exakt samma känsla. Jag lyssnade sönder Glory to the brave och Legacy of kings när de kom, men sen efter det så kändes allting som du sa, fantasilöst och riktigt oinspirerat.

Jag hoppas verkligen att Cans och resten av gubbarna har hittat tillbaka till storformen.

Skrivet av Jozo:
Skrivet av Jaxz:

\m/ (-_-) \m/

Det har varit ett grymt år för Power Metalfans, eller fans som gillar melodisk metal överlag i år.

Edguy, Elvenking, Sonata Arctica, Sabaton, Gamma Ray, Unisonic och förhoppningsvis även Hammerfall, har alla släppt riktigt bra album.
Det finns säkert även några som jag inte kommer på just i skrivandets stund, men det kanske kommer fram senare

Måste passa på att lägga in ett ord för Svenska Evergrey från den lite hårdare skolan än då Power Metal.
Skivsläpp 26 Sep. Och här är Singeln

För övrigt så känndes Hammerfall´s "Bushido" ganska medioker, inte som den käftsmäll jag trodde skulle komma när de annonserade ut ett "back to the roots" sound

Inte att förglömma att även Accept låter bättre än någonsin, nya skivan Blind rage har några mästerverk

From the Ashes we Rise


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Härligt med nytt Evergrey Ett av mina favoritband genom tiderna !

Skrivet av bleak:

Härligt med nytt Evergrey Ett av mina favoritband genom tiderna !

Hoppas på ett mera tillbaka till In search for truth och Rekreation Day sound nu när de gamla gossarna på trummor o gitarr är tillbaka


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vafalls, har Cans gjort någon operation för att plötsligt kunna sjunga?

Skrivet av skogsvilden:

Vafalls, har Cans gjort någon operation för att plötsligt kunna sjunga?

Nejdå det är samma gamla kraxande kolla här när han slaktar den här duetten haha

Älskar Hammerfall ändå \m/

Sen att jämföra med Sveriges bästa röst: Jill Johnsson gör ju inte saken bättre


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tycker det låter bra, alltid gillat Hammerfall.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar