Se multiplayer från Halo: The Master Chief Collection
Det roligaste med Halo 2 var att snacka skit med folk på xbox live eftersom man fick med en mic när man köpte xbox live så alla hade en.
Jag tycker FOV:n ser okej ut. Så här brukar jag tänka fast jag vet inte om det stämmer:
Att det blir naturligare med lägre FOV när man spelar på konsol eftersom man oftast sitter längre ifrån skärmen. Blir inte samma konstiga känsla som uppstår när man spelar ett spel med låg FOV på PC och det verkligen känns som att man borde se mer.
FoV'n
Fov?
Field of View. Precis som mamapapa skrev i kommentaren ovanför är det mindre viktigt om man spelar på en TV. Om man däremot sitter nära skärmen och har för låg FoV kan man bli åksjuk. Den här videon förklarar begreppet ganska bra, jag ber om ursäkt för den jobbiga musiken.
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
Det roligaste med Halo 2 var att snacka skit med folk på xbox live eftersom man fick med en mic när man köpte xbox live så alla hade en.
Jag tycker FOV:n ser okej ut. Så här brukar jag tänka fast jag vet inte om det stämmer:
http://i2.minus.com/jfRT3Roaxduix.png
Att det blir naturligare med lägre FOV när man spelar på konsol eftersom man oftast sitter längre ifrån skärmen. Blir inte samma konstiga känsla som uppstår när man spelar ett spel med låg FOV på PC och det verkligen känns som att man borde se mer.
Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.
Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.
Ingen.. Fast det är inte människans synfält jag ritat utan det som skulle vara det naturliga synfältet inne i spelet från olika avstånd utifall skärmen fungerade som ett fönster in till spelvärlden. Ju närmre man är fönstret desto mer kan man se av världen. Om man kommer riktigt nära har man en oculus rift på sig och ser väldigt mycket
Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.
Ingen.. Fast det är inte människans synfält jag ritat utan det som skulle vara det naturliga synfältet inne i spelet från olika avstånd utifall skärmen fungerade som ett fönster in till spelvärlden. Ju närmre man är fönstret desto mer kan man se av världen. Om man kommer riktigt nära har man en oculus rift på sig och ser väldigt mycket
Okej, jag tänker mig inte skärmen som ett fönster in i spelvärlden utan det man ser ska vara det som personen man spelar ser, alltså borde den vara snarlik det mänskliga synfältet enligt mig
Om jag nu lyckades förklara vad jag tänker... :3
Edit:
Så här tänker jag, jag försöker ju leva mig in i spelet, tänker att jag är personen man spelar så därför bör synfältet vara så som jag har ritat nu ^.^ Spelar ingen roll hur långt avstånd eller hur stor skärm jag har.
Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.
Ingen.. Fast det är inte människans synfält jag ritat utan det som skulle vara det naturliga synfältet inne i spelet från olika avstånd utifall skärmen fungerade som ett fönster in till spelvärlden. Ju närmre man är fönstret desto mer kan man se av världen. Om man kommer riktigt nära har man en oculus rift på sig och ser väldigt mycket
Okej, jag tänker mig inte skärmen som ett fönster in i spelvärlden utan det man ser ska vara det som personen man spelar ser, alltså borde den vara snarlik det mänskliga synfältet enligt mig
Om jag nu lyckades förklara vad jag tänker... :3
Edit:
Så här tänker jag, jag försöker ju leva mig in i spelet, tänker att jag är personen man spelar så därför bör synfältet vara så som jag har ritat nu ^.^ Spelar ingen roll hur långt avstånd eller hur stor skärm jag har.
Isåfall behöver du flera monitorer, en böljd skärm, eller VR. Du kan inte ha hur stort synfält somhelst på en platt 2d-bild, då blir bilden vrängd.
Okej, jag tänker mig inte skärmen som ett fönster in i spelvärlden utan det man ser ska vara det som personen man spelar ser, alltså borde den vara snarlik det mänskliga synfältet enligt mig
Om jag nu lyckades förklara vad jag tänker... :3
Edit:
Så här tänker jag, jag försöker ju leva mig in i spelet, tänker att jag är personen man spelar så därför bör synfältet vara så som jag har ritat nu ^.^ Spelar ingen roll hur långt avstånd eller hur stor skärm jag har.
Förstår vad du menar om att det är karaktärens synfält men tror ens hjärna omedvetet vill se det som en "naturlig bild" och inte någon annans synfält.
Blev själv lite förvirrad när jag funderade på hur jag skulle svara dig men hittade en bra video som förklarar lite.
Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.
Ingen.. Fast det är inte människans synfält jag ritat utan det som skulle vara det naturliga synfältet inne i spelet från olika avstånd utifall skärmen fungerade som ett fönster in till spelvärlden. Ju närmre man är fönstret desto mer kan man se av världen. Om man kommer riktigt nära har man en oculus rift på sig och ser väldigt mycket
Okej, jag tänker mig inte skärmen som ett fönster in i spelvärlden utan det man ser ska vara det som personen man spelar ser, alltså borde den vara snarlik det mänskliga synfältet enligt mig
Om jag nu lyckades förklara vad jag tänker... :3
Edit:
Så här tänker jag, jag försöker ju leva mig in i spelet, tänker att jag är personen man spelar så därför bör synfältet vara så som jag har ritat nu ^.^ Spelar ingen roll hur långt avstånd eller hur stor skärm jag har.
Isåfall behöver du flera monitorer, en böljd skärm, eller VR. Du kan inte ha hur stort synfält somhelst på en platt 2d-bild, då blir bilden vrängd.
Jo precis, men man utnyttjar ju aldrig hela i spelet, blev väl lite fel när jag förklarade, haha. För låg FOV blir lite som ett tunnelseende och för hög blir också konstig, man får ha något mittemellan, fast dagens standar verkar vara väldigt låg tycker jag
Jo precis, men man utnyttjar ju aldrig hela i spelet, blev väl lite fel när jag förklarade, haha. För låg FOV blir lite som ett tunnelseende och för hög blir också konstig, man får ha något mittemellan, fast dagens standar verkar vara väldigt låg tycker jag
Mellantinget är Ca 90 på PC och 60 på konsol, anledningen till att FOV'n känns låg är för att videon är från en konsol (60) och du tittar på den via en pc monitor (90)
Hade du tittat på videon på en xbox/ps3 och suttit ett par meter från TVn så hade det känts naturligt.
Jo precis, men man utnyttjar ju aldrig hela i spelet, blev väl lite fel när jag förklarade, haha. För låg FOV blir lite som ett tunnelseende och för hög blir också konstig, man får ha något mittemellan, fast dagens standar verkar vara väldigt låg tycker jag
Mellantinget är Ca 90 på PC och 60 på konsol, anledningen till att FOV'n känns låg är för att videon är från en konsol (60) och du tittar på den via en pc monitor (90)
Hade du tittat på videon på en xbox/ps3 och suttit ett par meter från TVn så hade det känts naturligt.
Jag tittade på den via tv det kändes inte heller bra....det är samma retard känsla som COH 2 zoom out är för liten.
har inte alla halo spel körts i 60fps?
Möjligtvis Reach och Halo 4. Tror inte de fick till 60fps i Halo 3 eller ODST.
Nope. Inget av Halo spelen till konsole har körts i mer än 30 fps
har inte alla halo spel körts i 60fps?
Möjligtvis Reach och Halo 4. Tror inte de fick till 60fps i Halo 3 eller ODST.
Nope. Inget av Halo spelen till konsole har körts i mer än 30 fps
Jojjomen, ettan kördes i 60 är jag rätt säker på
har inte alla halo spel körts i 60fps?
Möjligtvis Reach och Halo 4. Tror inte de fick till 60fps i Halo 3 eller ODST.
Nope. Inget av Halo spelen till konsole har körts i mer än 30 fps
Jojjomen, ettan kördes i 60 är jag rätt säker på
60 fps på första xbox? nä skulle inte tro de
har inte alla halo spel körts i 60fps?
Möjligtvis Reach och Halo 4. Tror inte de fick till 60fps i Halo 3 eller ODST.
Nope. Inget av Halo spelen till konsole har körts i mer än 30 fps
Jojjomen, ettan kördes i 60 är jag rätt säker på
Tyvärr inte ens nära 60 FPS, dessutom tappade det massor, med tydligt hackande och slowdowns särskilt i utomhusmiljöerna, eller under nattbanorna.
Vet inte vad jag skall tycka, om de nu ska göra halo 1-4 varför inte ha varje halo Exakt som det var.
Vad är vitsen med all lägga till Assault rifle i Halo2, samt att man kan välja "Weapon set"...
Har för mig att de sa att det inte skulle vara några "weapon sets". Men jag antar att det är typ 3 man kan välja på där en har Battle rifle + magnum + frag och den andra har assault rifle + magnum + frag.
Vet inte vad jag skall tycka, om de nu ska göra halo 1-4 varför inte ha varje halo Exakt som det var.
Vad är vitsen med all lägga till Assault rifle i Halo2, samt att man kan välja "Weapon set"...
Har för mig att de sa att det inte skulle vara några "weapon sets". Men jag antar att det är typ 3 man kan välja på där en har Battle rifle + magnum + frag och den andra har assault rifle + magnum + frag.
Jo men förstår inte poängen. I min mening så borde de behålla varje halo såsom de var, på så sätt blir alla nöjda då de som föredrar Halo2 kan få spela de igen, och de som föredrar halo3 kan spela det igen osv. Dem borde inte blanda in features/mechanics från olika halos med varandra.
Vet inte vad jag skall tycka, om de nu ska göra halo 1-4 varför inte ha varje halo Exakt som det var.
Vad är vitsen med all lägga till Assault rifle i Halo2, samt att man kan välja "Weapon set"...
Har för mig att de sa att det inte skulle vara några "weapon sets". Men jag antar att det är typ 3 man kan välja på där en har Battle rifle + magnum + frag och den andra har assault rifle + magnum + frag.
Jo men förstår inte poängen. I min mening så borde de behålla varje halo såsom de var, på så sätt blir alla nöjda då de som föredrar Halo2 kan få spela de igen, och de som föredrar halo3 kan spela det igen osv. Dem borde inte blanda in features/mechanics från olika halos med varandra.
Alla banor från alla spel är EXAKT lika som orginaltet. Men utöver alla vanliga banor så har man lagt till 6 remastered banor i ny fin grafik och med nya vapen som tillkommer Utöver de vanliga banorna. Inga ändringar har gjorts till orginalbanorna som även kommer att visas i sin orginalgrafik.