Robot
Quantum Break

Kan Remedy toppa Alan Wake med science fiction-äventyret som hämtar inspiration från filmer som Inception? FZ tittar närmare på Quantum Break och pratar med Sam Lake.

#microsoft, #quantum-break, #remedy-entertainment, #alan-wake


Inaktiv
Quantum Break

Jag skäms en smula för att erkänna det men den dåliga försäljningen av Xbone-konsoler gör mig glad inombords då det ökar chansen för att spel som Quantum Break kommer till PC sinom tid. Det ser häftigt ut!

Medlem

Allting ser jätteintressant ut, förutom den mediokra gameplaysekvens som de visade upp på Gamescom. Förhoppningsvis så är det mer till spelet än det som visades upp vad det gäller gameplay.

Medlem

Undrar vad skribent Frost gjorde när Max Payne valsade in i spelvärlden med slowmotion och sköt sönder allt i då aldrig skådad detalj....

Medlem

Sa han inte i MS-intervjun att saves kommer att kopplas till en kostnad i spelet så man inte sparar för ofta, typ.

Värsta jag vet när det är fasta platser och långt mellan saves. Vissa spel har ju karta där nästa save syns - andra inte.

Vill kunna spara utan att det påverkar gameplay alls. Det är fail för min del.

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Jag skäms en smula för att erkänna det men den dåliga försäljningen av Xbone-konsoler gör mig glad inombords då det ökar chansen för att spel som Quantum Break kommer till PC sinom tid. Det ser häftigt ut!

xbox one säljer inte dåligt, den säljer ungefär som xbox 360 gjorde när den släpptes,
ps4 däremot säljer extremt mycket.

MS lär hålla hårt i dom flesta exklusiva spelen dom släpper för det är bara det som kan få mer folk att köpa xbone.
Kinecten skulle vart skrotad när xbone skapades för folk har väl tröttnat på allt viftande,
har Sony ens brytt sig att ha typ ps3'ans move controller på ps4 ?

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag missade Max Payne när det begav sig (ja jag vet, skäms på mig) och upptäckte Remedy först med Alan Wake.

Och Max Payne 1 och 2, som var Sami Järvis förenade magnus opous! Bakläxa.

De finns båda två på Steam, ettan är fullt spelbar med en patchmodd och tvåan är fullt spelbar rakt av. Köp och spela, bums!

Medlem

Så länge dom inte avbryter spelandet med en cutscene varje 2-4 minuter som dom gjorde med Max Payne 3 (gav upp efter att det kom en cutscene och sedan fick jag skjuta två skott och så kom det en till cutscene...) så får jag väll testa. Men eftersom jag gav bort Max Payne 3 så tror jag att jag väntar tills någon kompis köper det så att jag kan testa först för jag har inge lust att kasta bort pengar på ett till spel som jag inte orkar spela...

Medlem
Skrivet av JimBob976:

Så länge dom inte avbryter spelandet med en cutscene varje 2-4 minuter som dom gjorde med Max Payne 3 (gav upp efter att det kom en cutscene och sedan fick jag skjuta två skott och så kom det en till cutscene...) så får jag väll testa. Men eftersom jag gav bort Max Payne 3 så tror jag att jag väntar tills någon kompis köper det så att jag kan testa först för jag har inge lust att kasta bort pengar på ett till spel som jag inte orkar spela...

Inte Remedy som gjort Max Payne 3, utan Rockstar.

1
Skriv svar