Microsoft: 900p-upplöst Diablo 3 "oacceptabelt"

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Perre80:

Jag har d3 på ps4an och kör det på min W905A 55 och det ser fint ut och har ett skönt flyt. Å för att inte tala om soffcoop Det är suveränt kul det är att köra det tillsammans i vardagsrummet.

Han loggar in på min ps4a med sitt acc, laddar ner sin savefil och sen så är det bara att köra på. Sen när han far hem laddar han upp den igen och laddar ner den på sin ps4a hemma. Och ja, Två i soffan och två online funkar klockers.

Till dom som uteslutande spelat det på dator, ge d3 på konsol en chans. Jag tror inte ni blir besvikna.

Ge en bra anledning till att spela på konsol....

Det är bättre till konsol, utan tvekan. Men har man inte möjlighet att prova det så har man inte.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Perre80:

Jag har d3 på ps4an och kör det på min W905A 55 och det ser fint ut och har ett skönt flyt. Å för att inte tala om soffcoop Det är suveränt kul det är att köra det tillsammans i vardagsrummet.

Han loggar in på min ps4a med sitt acc, laddar ner sin savefil och sen så är det bara att köra på. Sen när han far hem laddar han upp den igen och laddar ner den på sin ps4a hemma. Och ja, Två i soffan och två online funkar klockers.

Till dom som uteslutande spelat det på dator, ge d3 på konsol en chans. Jag tror inte ni blir besvikna.

Ge en bra anledning till att spela på konsol....

4 spelare coop i soffan...kan du det med pc?

Skrivet av SpajN:

Hahah patetiskt att splitternya konsoler knappat orkar köra spel som Diablo3 som knappast kan räknas som nåt snyggt eller krävande spel. Konsolernas tid är förhoppningsvis förbi.

Varför tro du det? 10miljoner PS4:or sålda,bättre än någonsin...gemene man är inte hardcore pcnörd på 16år som sitter o dricker joltcola ensam och dreglar över teraflops


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Perre80:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Perre80:

Jag har d3 på ps4an och kör det på min W905A 55 och det ser fint ut och har ett skönt flyt. Å för att inte tala om soffcoop Det är suveränt kul det är att köra det tillsammans i vardagsrummet.

Han loggar in på min ps4a med sitt acc, laddar ner sin savefil och sen så är det bara att köra på. Sen när han far hem laddar han upp den igen och laddar ner den på sin ps4a hemma. Och ja, Två i soffan och två online funkar klockers.

Till dom som uteslutande spelat det på dator, ge d3 på konsol en chans. Jag tror inte ni blir besvikna.

Ge en bra anledning till att spela på konsol....

Det är bättre till konsol, utan tvekan. Men har man inte möjlighet att prova det så har man inte.

På vilket sätt är det bättre?

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Perre80:

Jag har d3 på ps4an och kör det på min W905A 55 och det ser fint ut och har ett skönt flyt. Å för att inte tala om soffcoop Det är suveränt kul det är att köra det tillsammans i vardagsrummet.

Han loggar in på min ps4a med sitt acc, laddar ner sin savefil och sen så är det bara att köra på. Sen när han far hem laddar han upp den igen och laddar ner den på sin ps4a hemma. Och ja, Två i soffan och två online funkar klockers.

Till dom som uteslutande spelat det på dator, ge d3 på konsol en chans. Jag tror inte ni blir besvikna.

Ge en bra anledning till att spela på konsol....

4 spelare coop i soffan...kan du det med pc?

Skrivet av SpajN:

Hahah patetiskt att splitternya konsoler knappat orkar köra spel som Diablo3 som knappast kan räknas som nåt snyggt eller krävande spel. Konsolernas tid är förhoppningsvis förbi.

Varför tro du det? 10miljoner PS4:or sålda,bättre än någonsin...gemene man är inte hardcore pcnörd på 16år som sitter o dricker joltcola ensam och dreglar över teraflops

Ja en pc kan enkelt kopplas med 4 eller fler kontroller om du vill och ja den går att kopplas till en tv som kan sitta i soffan.....
Jag har hållit på med datorer sedan början av 90 talet kanske det är dina 16 år, som sitter med konsolen i ett evigt förnekande över hur begränsade de är.
Jag sitter inte ensam det finns en gammal hederlig tradition av Lan party......

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Perre80:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Perre80:

Jag har d3 på ps4an och kör det på min W905A 55 och det ser fint ut och har ett skönt flyt. Å för att inte tala om soffcoop Det är suveränt kul det är att köra det tillsammans i vardagsrummet.

Han loggar in på min ps4a med sitt acc, laddar ner sin savefil och sen så är det bara att köra på. Sen när han far hem laddar han upp den igen och laddar ner den på sin ps4a hemma. Och ja, Två i soffan och två online funkar klockers.

Till dom som uteslutande spelat det på dator, ge d3 på konsol en chans. Jag tror inte ni blir besvikna.

Ge en bra anledning till att spela på konsol....

Det är bättre till konsol, utan tvekan. Men har man inte möjlighet att prova det så har man inte.

På vilket sätt är det bättre?

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Perre80:

Jag har d3 på ps4an och kör det på min W905A 55 och det ser fint ut och har ett skönt flyt. Å för att inte tala om soffcoop Det är suveränt kul det är att köra det tillsammans i vardagsrummet.

Han loggar in på min ps4a med sitt acc, laddar ner sin savefil och sen så är det bara att köra på. Sen när han far hem laddar han upp den igen och laddar ner den på sin ps4a hemma. Och ja, Två i soffan och två online funkar klockers.

Till dom som uteslutande spelat det på dator, ge d3 på konsol en chans. Jag tror inte ni blir besvikna.

Ge en bra anledning till att spela på konsol....

4 spelare coop i soffan...kan du det med pc?

Skrivet av SpajN:

Hahah patetiskt att splitternya konsoler knappat orkar köra spel som Diablo3 som knappast kan räknas som nåt snyggt eller krävande spel. Konsolernas tid är förhoppningsvis förbi.

Varför tro du det? 10miljoner PS4:or sålda,bättre än någonsin...gemene man är inte hardcore pcnörd på 16år som sitter o dricker joltcola ensam och dreglar över teraflops

Ja en pc kan enkelt kopplas med 4 eller fler kontroller om du vill och ja den går att kopplas till en tv som kan sitta i soffan.....
Jag har hållit på med datorer sedan början av 90 talet kanske är det dina 16 år som sitter med konsolen i ett evigt förnekande över hur begränsade de är.
Jag sitter inte ensam det finns en gammal hederlig tradition av Lan party......

fast du kan inte lira coop 4st med D3 på pc = samma tv. (det går säkert med omständligt)

jag är 36bast och äger både pc och konsol.
konsol är klart en dyrare hobby då en rejäl tv kosta runt 20.000 (60tum/projektor och upp) + 5.1 hemmabio system...detta ger en enorm upplevelse som utklassar pc+monitor med hästlängder.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Alltså, varför jag tycker att diablo 3 är bättre på Ps4 eller Xboxone är sättet man spelar det på med handkontroll. Att säga att konsolspelande är begränsande är otroligt dumt. Dom flesta som spelar på konsol spela även på Pc.

Men en lite del av pc only gillar att spänna muskler över hårdvara. Här är min konsolsetup, Ps4, Sony w905a 55, Harman/Kardon Avr 460 och JBL Northridge ES100 5.1 högtalare.

Sille som dessutom hållit på med datorer sen 90 talet borde förstå att mångfald gynnar alla. Pc entusiaster och oss som har möjlighet att spela på alla format.

Medlem

Så den enda orsaker du anser att Diablo 3 är bättre på konsol är för handkontrollen, som finns till pc...
Det andra Perre80 att konsolspelande är begränsande är den stora förstöraren idag görs spelen till konsol och därmed begränsas grafik, ljud kvalite mm(sen brukar portningarna va riktigt dåliga åt båda hållen). Det är inte bara hårdvarubegränsningarna av konsolerna som förstör det är även t.ex Halo gjordes till pc var sjukt snyggt för sin tid, sedan kom Microsoft in i bilden drog ner det för att det skulle funka på Xbox och drog ut på pc släppet så länge de kunde. Det är även så att många "fixar" pc versionerna så dom inte ska vara så sjukt mycket snyggare än konsol versionen, tack o lov för pc moddare brukar fixa detta.
Jag sitter med en 52 tum Samsung (1920x1080) eftersom priset springer iväg annars+, och en dataskärm(3840x2160 eftersom datorer kan använda högre upplösningar).
Ett 7.1 högtallar system och creative sb X-fi gammalt eftersom teknologin som de en gång i tiden gjorde har dött av p.g.a konsolerna inte stödjer dem... skulle använda dem för Blueray om jag fortfarande använder skivor....
Min dator är inte speciellt dyr sitter med ett gammalt 560TI eftersom grafik utvecklas i en snigels takt numera...

Ser inget bra med konsoler.

Medlem

Du missförstår mig lite här, men fine. Diablo 3 till pc stödjer inte soffcoop eller handkontroll. Om du vill sitta på ett lan så gör det, men vad är vitsen med att sitta i samma rum med lurar på och prata i TS istället. Den sociala biten går liksom förlorad.

Du vet att halo var ett mac spel va, tydligen inte....suck*

7.1 system från logitech är knappast nått att hänga i julgranen det heller.Ps4an stödjer dts master audio och Dolby True HD. Vanlig dts samt pcm m.m.

Gällande sb X-fi och att det skulle vara konsolernas fel att du inte kan använda det som du vill i spel är också inte helt rätt.
Creativ labs rätta sig efter den standard som dolby, och dts eller thx sätter. Dom rättar sig efter industristandarden som INTE sätts av konsoler. Creativ försökte med att göra en egen standard med det höll inte.

Ser mycket positivt på gaming just nu, och snart kommer Destiny.

Medlem

Sedan när var en Mac pc inte en pc? nummer 2, Halo gjordes för att funka både med operativ systemet Windows och Macs operativ system.
7.1 Creative ljudsystem..... Och Datorer stödjer alla ljudstandarder...Creative använde stöde av Dolbys, THX och standarder och hade en del mer funktioner som förbättra ljudet. Detta dog av p.g.a konsolerna inte stödde det och när speltillverkarna gjorde spel så fanns det ingen anledning att använda sig av nått de inte stödjer(Begränsade konsoler....).

Datorer har endlösa hårdvaru kombinationer och variationer för dig som gillade variation.

Medlem

Halo var från början Mac only då bungie inte ägdes av Ms, Ms köpte bungie och halo för att ha en solid lanseringstitel till xboxen. Efter ett tag kom pc utgåvan och var horibelt usel även den under ms flagg. Bungie är idag egenägda

Så du kör ljudet genom Creativs 7.1 lösning,. Tur att du förespråkar kvalitet.

"Datorer har endlösa hårdvaru kombinationer och variationer för dig som gillade variation."

Javisst, därför har jag en och spelar på den. Och där kör jag 2.0 stereo då ljudet är bättre i min retrostereo än i nått skit som logitech och creativ släppt. B&O ftw

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av adrii:

Det är en känd bugg, när du hamnar i dessa områden tryck bara Ctrl + S så du stänger av ljudet. Voila lagget är borta!

Jag förstår verkligen inte vad ljudet har med ingame lagg att göra men i Diablo 3 är det så....

Det beror på om man bara spelar upp färdigrenderade ljudfiler eller om man kör någon form av ljudprocessning, (typ eko och andra effekter) i realtid. Det sistnämnda kan bli lika tungt för en dator som realtidsrenderade ljus och skuggor.

Tack för det alltid undrat!

Medlem

Folk bryr sig inte om självs spelet i sig idag... bara det är snyggt och visar vilken kraft som finns i hårdvaran.

Tråkigt men tyvärr sant.

123
Skriv svar