Bästa stationära datorn från HP?

Medlem
Bästa stationära datorn från HP?

Hej alla på FZ!

Vilken är den bästa stationära datorn från HP?

Är mest tänkt som arbetsdator, men skulle även vilja spela spel, relativt smärtfritt.

Alla tips välkomnas.


signatur

I chose... Rapture

Medlem

Köp aldrig en märkesdator, gå in på komplett, webhallen, dustin eller liknande för att välja en av återförsäljare byggd dator. Då får du valuta för dina pengar och dessutom är servicen vid problem ofta mycket bättre och effektivare än t ex hp.
På länken nedan ser du ett urval av relativt prisvärda datorer. Bygger du själv blir det naturligtvis billigare men ett starkt nej till märkesdatorer är det enda jag kan råda dig till.
https://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=10627&ref=cat-left

Hoppas detta hjälpte,

/andersson

Medlem

^

Komplett och liknande sidor kan oftast bygga ihop det åt dig.

HP / Dell och etc. tjänar sina pengar på att kunderna inte är pålästa så kan de sätta in lite svagare saker i datorn, använda lite buzzwords som "8 GIGABYTE ARBETSMINNE!!!" och lägga på en större vinstmarginal än de enskilda delarna.

Medlem

^^

Instämmer helt!

Medlem
Skrivet av Ap@n:

^

Komplett och liknande sidor kan oftast bygga ihop det åt dig.

HP / Dell och etc. tjänar sina pengar på att kunderna inte är pålästa så kan de sätta in lite svagare saker i datorn, använda lite buzzwords som "8 GIGABYTE ARBETSMINNE!!!" och lägga på en större vinstmarginal än de enskilda delarna.

Fast det där stämmer inte alls.

HP och Dell tjänar pengar på support.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Mackandal:

Hej alla på FZ!

Vilken är den bästa stationära datorn från HP?

Är mest tänkt som arbetsdator, men skulle även vilja spela spel, relativt smärtfritt.

Alla tips välkomnas.

Håller med ovanstående om att det är bättre att köpa en dator som komplett plockar ihop åt dig.

Men om det skulle vara så att du måste(?) köpa en HP, kolla på deras ENVY-serie. Priserna ligger på 8000kr-15000kr. beroende på hur mycket du tänkt spendera. Den "bästa" är givetvis nån av de två dyraste med Intels i7-4790 processor.


signatur

no remorse

Medlem

Tack, äntligen någon med ett konkret förslag.


signatur

I chose... Rapture

Testpilot

Mina erfarenheter av HP har varit att ENVY laptop-maskinerna inte varit så jäkla bra iallafall.
Det är som med alla andra datorer , kolla noga på specs och hur mycket minne / disk och vilket grafikkort som du får med.
HP brukar vara skitsnåla med internminnet , nu är det ju enkelt att själv köpa till mer minne för skall man få mer minne med burken vid köp brukar det kosta massor.

Det som är bra numera är att HP burkar är enkla att uppgradera och går att meka med själv.

Korta versionen: Jag skulle inte köpa en HP som speldator om jag inte hade massor med rabatt.

1
Skriv svar