Hagelbrakare – spelhistoriens mest ikoniska vapen?

Robot
Hagelbrakare – spelhistoriens mest ikoniska vapen?

Inled veckan med lite vapenporr.

#doom


Medlem
Hagelbrakare – spelhistoriens mest ikoniska vapen?

Payday har de bästa hagelgevären, de är faktiskt helt okej medeldistansvapen som de borde vara.

Flakmonkey

Hagelbrakare i all ära, det finns ett vapen som måste ingå i en sån här serie men som ofta hoppas över: shock rifle!

Medlem

Vapenlogik i spel med hagelgevär, hmm, fienden står 5 meter ifrån mig, 1 shot instant kill. Oj, fienden står 6 meter ifrån mig måste tömma magasinet för att döda honom. Vad många inte fattar eller ens tror på är att hagelgevär är dödliga upp till minst 55 meter (rekommenderad max räckvidd vid jakt t.ex.), men når mycket längre än så dock med mindre dödlighet, men fortfarande stor skada.

Medlem

Är väl inte så ikoniskt?

Shaften är det däremot... eller railgun dårå.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Dubbelpipiga tycker jag sällan är spec. roliga i spel men SiN hade ju annars en klassisk hagelbössa. Gillade även den i Half-life 2 skarpt.

Medlem
Skrivet av Denglade:

Vapenlogik i spel med hagelgevär, hmm, fienden står 5 meter ifrån mig, 1 shot instant kill. Oj, fienden står 6 meter ifrån mig måste tömma magasinet för att döda honom. Vad många inte fattar eller ens tror på är att hagelgevär är dödliga upp till minst 55 meter (rekommenderad max räckvidd vid jakt t.ex.), men når mycket längre än så dock med mindre dödlighet, men fortfarande stor skada.

Som sagt, testa dem i Payday! De fungerar bra även på längre avstånd.

Flakmonkey
Skrivet av Denglade:

Vapenlogik i spel med hagelgevär, hmm, fienden står 5 meter ifrån mig, 1 shot instant kill. Oj, fienden står 6 meter ifrån mig måste tömma magasinet för att döda honom. Vad många inte fattar eller ens tror på är att hagelgevär är dödliga upp till minst 55 meter (rekommenderad max räckvidd vid jakt t.ex.), men når mycket längre än så dock med mindre dödlighet, men fortfarande stor skada.

Logik (och realism) har väl en tendens att göra spel lite mindre roliga?

Medlem

Älskar hagelbrakaren
Brukade alltid köra den i MoH, Action Quake med mera

Skrivet av Denglade:

Vapenlogik i spel med hagelgevär, hmm, fienden står 5 meter ifrån mig, 1 shot instant kill. Oj, fienden står 6 meter ifrån mig måste tömma magasinet för att döda honom. Vad många inte fattar eller ens tror på är att hagelgevär är dödliga upp till minst 55 meter (rekommenderad max räckvidd vid jakt t.ex.), men når mycket längre än så dock med mindre dödlighet, men fortfarande stor skada.

Oftas är det ju avsågade hagelbrakare man har i spelen (inte alla såklart) och där är ju avståndet man kan effektivt använda den förkortat avsevärt, typ ett rums avstånd men är verkligen förödande på det avståndet.

k3m
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Denglade:

Vapenlogik i spel med hagelgevär, hmm, fienden står 5 meter ifrån mig, 1 shot instant kill. Oj, fienden står 6 meter ifrån mig måste tömma magasinet för att döda honom. Vad många inte fattar eller ens tror på är att hagelgevär är dödliga upp till minst 55 meter (rekommenderad max räckvidd vid jakt t.ex.), men når mycket längre än så dock med mindre dödlighet, men fortfarande stor skada.

Logik (och realism) har väl en tendens att göra spel lite mindre roliga?

Nej!

Medlem

Buster Sword måste väl ändå vara ett av spelvärlden mest ikoniska vapen?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Denglade:

Vapenlogik i spel med hagelgevär, hmm, fienden står 5 meter ifrån mig, 1 shot instant kill. Oj, fienden står 6 meter ifrån mig måste tömma magasinet för att döda honom. Vad många inte fattar eller ens tror på är att hagelgevär är dödliga upp till minst 55 meter (rekommenderad max räckvidd vid jakt t.ex.), men når mycket längre än så dock med mindre dödlighet, men fortfarande stor skada.

Tacka vet jag The Bourne Identity! Där behandlas dubbelpipigt hagel så som det borde, när Bourne prickskjuter Clive Owen från ~50-60 meter.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Payday har de bästa hagelgevären, de är faktiskt helt okej medeldistansvapen som de borde vara.

Ja, avstånden de funkar på är ju rätt vettiga. Däremot är ju skadeberäkningen långt ifrån vettig

Medlem

I Doom är ju hagelbrakaren värsta sniperbössan.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Medlem

Det finns få dubbelpipiga brakare som klår den i Brutal Doom.

Medlem
Skrivet av Denglade:

Vapenlogik i spel med hagelgevär, hmm, fienden står 5 meter ifrån mig, 1 shot instant kill. Oj, fienden står 6 meter ifrån mig måste tömma magasinet för att döda honom. Vad många inte fattar eller ens tror på är att hagelgevär är dödliga upp till minst 55 meter (rekommenderad max räckvidd vid jakt t.ex.), men når mycket längre än så dock med mindre dödlighet, men fortfarande stor skada.

55 meter är inte rekommenderat att skjuta vilt på. 30 meter max på rådjur och 35 på fågel. Dock så går det att skjuta på längre men då ökar såklart risken för skadskjutning.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Brukade säga : Ge mig en hagelbrakare o ett fps spel och jag är lycklig.

Men idag finns det för många vapen i de nyare spelen så min älskade hagelbrakare får inte samma utrymme tyvärr.

I BF2 använde jag den som skydd för att inte bli knivad och den var suverän fyra års spelande och endast knivad 5 ggr.
O visst är den suverän i Payday 2.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Njae, i vissa stunder kanske.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Killing Floors hagelbrakare är väldigt bra allihopa. Men annars gillar jag faktiskt Ghost Recon: Future Soldier brakarna också fast ljudet är överdrivet dovt och dämpat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Spasen i första Halflife var nog första hagelbössan jag blev tokförälskad i men som sagt, Payday har riktigt sköna bössor.

Medlem

Hagel gevär specielt två pipiga har altid varit mitt favorit vapen. bruckar inte använda det så mycket i MP dock.

Medlem

Var en kul serie, var en hel del jag inte visste om så många vapen jag använt på tok för ofta.... ja på låtsas i alla fall.

Hoppas han gör en på M1-garand <3

Glömde att skriva i "Borderlands" kan de vara riktigt bra i kniviga stunder.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Var inte hagelbrakaren i Far Cry rätt bra? Om jag kommer ihåg rätt..

shi
Medlem

Är det ingen som har skrivit supershotgun från quake 2? Eller jag missat något?

Medlem

Remington 870 i BF3 och 4 är riktigt härlig tycker jag. Bättre i spelet än på riktigt när jag ägde en


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av shi:

Är det ingen som har skrivit supershotgun från quake 2? Eller jag missat något?

Man missade även den från Blood1 och från Sof =(


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av shi:

Är det ingen som har skrivit supershotgun från quake 2? Eller jag missat något?

Satt och tänkte på det vapnet, men kom inte på vilket spel det var ifrån. Bästa hagelsprakaren ever!

12
Skriv svar