Över 100 spel har släppts tack vare Kickstarter

Robot
Över 100 spel har släppts tack vare Kickstarter

Crowdfunding-sajten har vänt upp och ner på spelbranschen.

#kentucky-route-zero, #spintires, #octodad-dadliest-catch


Medlem
Över 100 spel har släppts tack vare Kickstarter

För mig är ungefär 15% av dessa spel av intresse. Men bra spel har kommit från kickstarter hur som. Så det är kul!

OK ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Roligt! Mindre ekonomiska mellanhänder mellan spelare och utvecklare, tack

Medlem

Antagligen 10% som inte är skitspel och innehåller vad man lovat...


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ja just idag är jag nog uppe i ca 0 av dessa och jag tror att vi kommer stanna där.

Medlem

Crowdfunding är det bästa som hänt spelindustrin.
Har backat flera projekt och jag är riktigt nöjd.
Kommer backa många fler framöver.

Medlem

Tycker 10-15% låter som hiskeligt bra siffror.
I jämförelse så hittade jag bara 4-5 spel som var utav intresse senaste året av alla hundratals som släppts.

ZF
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Antagligen 10% som inte är skitspel och innehåller vad man lovat...

det är ändå tio spel som inte funnits annars.

men jag får nog ändå säga att jag anser optimismen runt detta överdriven. 50 spel per år är inte särskilt mycket idag, särskilt inte 50 indieartade spel.

det kan rent av vara början på slutet, igen.

Medlem

Rimworld, Wasteland 2, Shadowrun Returns, Carmageddon Reincarnation, Elite Dangerous med flera.

Jag är nöjd.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Nästa månad blir trevlig då två mycket efterlängtade Kickstarterspel kommer ut för min del: Defense Grid 2 och Wasteland 2.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Antagligen 10% som inte är skitspel och innehåller vad man lovat...

9.9% bättre då än det är i AAA-marknaden.

Medlem

Och snart så kommer(hoppas jag) ett spel jag ser framimot. "Norse Noire: Loki's Exile" handritat och animerat äventyrsspel om 20tals maffia blandat med asatro, ser minst sagt spännande ut!
https://www.kickstarter.com/projects/1894134280/lokis-exile-a...

dmn
Medlem

100 spel, varav 99 är skit.

Medlem

En guldgruva för oss som tycker att merparten av de vanliga mainstreamsläppen suger. Jag gillar de flesta kickstartade spel som har släppts.

k3m
Medlem

Kul att höra jag älskar såna här trevliga nyheter.

Medlem

Divinity: Original sin var fan bra men jag avskyr att man "donerar" till att en produkt ska bli värklighet (jag har dock inget emot välgörenhet), vore bättre om man skulle få köpa aktier i bolagen istället. Investerare och konsumenter skulle då vara intresserade och inte bara konsumenter. jag tycker att utvecklarna blåser konsumenterna lite. många utvecklare tjänar bra och använder pengar som folk har donerat, om ett kickstarter projekt går åt pipan så kan de inte tappa så himla mycket pengar, de tappar mest bara tid. Crowda spel är LITE som att donera för att någon annan ska spela på lotto.

ZF
Medlem
Skrivet av WRRRRRRRRRR:

Divinity: Original sin var fan bra men jag avskyr att man "donerar" till att en produkt ska bli värklighet (jag har dock inget emot välgörenhet), vore bättre om man skulle få köpa aktier i bolagen istället. Investerare och konsumenter skulle då vara intresserade och inte bara konsumenter. jag tycker att utvecklarna blåser konsumenterna lite. många utvecklare tjänar bra och använder pengar som folk har donerat, om ett kickstarter projekt går åt pipan så kan de inte tappa så himla mycket pengar, de tappar mest bara tid. Crowda spel är LITE som att donera för att någon annan ska spela på lotto.

fast när ett företag har kommit i det läge att det noteras så är det knappast behov a att "låna" av privatpersoner ändå.

och sen ska de ju betala tillbaka antar jag poängen var. (?) så då är det väll lite mycket begärt att du ska få spelet du betalt för och sen fortsatt få pengar för att du i princip förköpt ett spel.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av WRRRRRRRRRR:

Divinity: Original sin var fan bra men jag avskyr att man "donerar" till att en produkt ska bli värklighet (jag har dock inget emot välgörenhet), vore bättre om man skulle få köpa aktier i bolagen istället. Investerare och konsumenter skulle då vara intresserade och inte bara konsumenter. jag tycker att utvecklarna blåser konsumenterna lite. många utvecklare tjänar bra och använder pengar som folk har donerat, om ett kickstarter projekt går åt pipan så kan de inte tappa så himla mycket pengar, de tappar mest bara tid. Crowda spel är LITE som att donera för att någon annan ska spela på lotto.

fast när ett företag har kommit i det läge att det noteras så är det knappast behov a att "låna" av privatpersoner ändå.

och sen ska de ju betala tillbaka antar jag poängen var. (?) så då är det väll lite mycket begärt att du ska få spelet du betalt för och sen fortsatt få pengar för att du i princip förköpt ett spel.

aktie system var bara ett koncept som jag kom och tänka på. och NEJ man får inte alltid spelet man betalat för (ofta får man det om man ger mera pengar t.ex. 25$) och NEJ det är inte alls samma som förköp. när man förköper kan man få tillbaka pengarna (i de flesta fallen). Hur glada tror du att Oculus Rifts crowdfounders är nu när Facebook köpt upp OR? Hade crowdfoundarna ägt aktier (eller liknande) i företaget kunde det ha stoppats. Ja det är bara doneringar men jag tycker ändå att det finns för lite säkerheter. Skräp glider ut från kickstarter hela tiden. Skulle vara intressant att se en undersökning på hur många % av donerarna som ångrar sina donationer när produkter inte riktigt levererats som tänkt.

ZF
Medlem
Skrivet av WRRRRRRRRRR:

aktie system var bara ett koncept som jag kom och tänka på. och NEJ man får inte alltid spelet man betalat för (ofta får man det om man ger mera pengar t.ex. 25$) och NEJ det är inte alls samma som förköp.

när man förköper kan man få tillbaka pengarna (i de flesta fallen). Hur glada tror du att Oculus Rifts crowdfounders är nu när Facebook köpt upp OR?

Hade crowdfoundarna ägt aktier (eller liknande) i företaget kunde det ha stoppats.

Ja det är bara doneringar men jag tycker ändå att det finns för lite säkerheter. Skräp glider ut från kickstarter hela tiden. Skulle vara intressant att se en undersökning på hur många % av donerarna som ångrar sina donationer när produkter inte riktigt levererats som tänkt.

nej visst, då det är ett ju bara ett stöd. jag menar såklart när den summa man får spelet för är betald.

möjligt att inte alla (eller nån) blev glada av det, visst. men det är ju fortfarande så att man får nån form av pryl man betalt för. företagets ägarstruktur tycker jag allt det vore väldigt konstigt om man skulle få ångra köpet för enbart.

nej det är inte så troligt att det hade kunnat inverka. för att det skulle funka så är det först och främst innehav med rösträtt som krävs. vilket knappast är nått som hade delats ut för de bidragsummor där det dessutom främst gäller köp av en produkt.

mycket möjligt att det är en ansenlig siffra, men den intressanta skillnaden att veta vore ju den mot ångern i all annan konsumtion..

1
Skriv svar