Var tredje PS4-ägare har bytt från annan plattform

Robot
Var tredje PS4-ägare har bytt från annan plattform

Många har valt Playstation istället för Xbox eller Wii när de ska uppgradera till den nya generationen.


Medlem
Var tredje PS4-ägare har bytt från annan plattform

Med tanke på Microsofts prioriteringar så är det väl inte helt oväntat? Skapligt tung tabbe må ja säga.

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

3500kr är la inte speciellt dyrt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Första gången jag inte har sålt en konsol för att köpa en ny, har kvar min vita PS3:a då det droppar in rätt mycket spel via PS+ och jag fortfarande inte hunnit spela många av de spel som släpps. Inga större titlar till PS4 via PS+än men det blir nog bättre längre fram.

Medlem

Äsch!! Jag köper på mig fett med spel just nu till ps2. Denna lilla konsol är ju så sjukt trevlig och spelen kostar ingenting på ebay. Vill jag spela grafiska mästerverk startar jag upp pc´n. Gillar retrospel och tycker att det är skönt att spela spel som ser ut som just det och inte tangerar fotorealism. Men jag är ju en galen jävel och motvalls kärring iof


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

Jag är en av dom. Förra generationen var jag, i princip, trogen Xbox360. Jag hade (har) en PS3 men den samlade mest damm när jag inte spelade någon enstaka exklusiv titel. Med Microsofts mupp-ideer för One - och det faktum att den ÄNNU inte släppts här - så bestämde jag mig för att lämna det skeppet. Min 360 samling är nu eliminerad till förmån för PS3 och PS4.


signatur
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

3500kr är la inte speciellt dyrt.

Jo det är det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

X antal folk som varken hade ps3/360 eller wii, utan som köpte PS4 som sin första konsol.
Y antal personer som har en 360/wii, men också en PS3:a och helt plötsligt så var deras resultat fel.
(Förutsatt att FZ ger all nödvändig information)

ZF
Medlem
Medlem

Byter själv från PS3 till Xbox One denna generationen. Som ps3 ägare känner man sig lite trampad på av Sony.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

3500kr är la inte speciellt dyrt.

Jo det är det.

haha nä det är det inte

KoP
Medlem

Byta plattform? Amatörer. Man ska ju ha båda/alla/flera/flest/mest.

Medlem

Tycker Sony är värda detta. Dom har valt rätt för gamern nästa hela tiden ganska länge. Det är gott karma som ger dom detta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

3500kr är la inte speciellt dyrt.

Jo det är det.

så länge man inte är 12 så är det inte dyrt med en konsol


signatur

God is dead

Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

3500kr är la inte speciellt dyrt.

Jo det är det.

så länge man inte är 12 så är det inte dyrt med en konsol

så länge man inte lever på CSN och måste leva snålt för att man nyss köpt en dator för 12k..

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

3500kr är la inte speciellt dyrt.

Jo det är det.

så länge man inte är 12 så är det inte dyrt med en konsol

Haha. Ursäkta? Såvitt jag vet så fungerar inte ekonomin så att den multipliceras automatiskt med din ålder. Jag är 24 och har absolut inte råd med en konsoll. Jag måste finnas i någon extremt liten målgrupp då eftersom du aldrig verkar träffat någon i den. Men jag tror inte den är sååå liten.

P.S. Idiot.


signatur

subterranean homesick alien

Gen
Medlem

Faktiskt lite sugen på att sälja mitt WiiU och skaffa en PS4a trots att jag har dator.

Medlem
Skrivet av Angust:

så länge man inte är 12 så är det inte dyrt med en konsol

så länge man har jobb, är singel och inte har barn är det inte så dyrt med en konsol.

ZF
Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Angust:

så länge man inte är 12 så är det inte dyrt med en konsol

så länge man har jobb, är singel och inte har barn är det inte så dyrt med en konsol.

och sålänge man har konsollen så underlättar den att minst två av sakerna håller den statusen. automatiskt win på flera fronter.

Medlem

Jag kommer köpa en enbart för bloodborne! ;D

Medlem

Detta är den första generation jag inte köpt någon konsol från dag 1, känns inte som det är värt det för tillfället. Denna generation är nog den som gjort mig mest besviken, har man en bra dator så är det inte värt det.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Angust:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

3500kr är la inte speciellt dyrt.

Jo det är det.

så länge man inte är 12 så är det inte dyrt med en konsol

Haha. Ursäkta? Såvitt jag vet så fungerar inte ekonomin så att den multipliceras automatiskt med din ålder. Jag är 24 och har absolut inte råd med en konsoll. Jag måste finnas i någon extremt liten målgrupp då eftersom du aldrig verkar träffat någon i den. Men jag tror inte den är sååå liten.

P.S. Idiot.

har man råd med en dator men inte en konsol då vet i fan hur man lyckats. det är inte svårt att spara.


signatur

God is dead

Medlem

Jag är inte säker på att jag kommer köpa Sony prat om att den är för spelarna. I dagsläget har det inte lyckats bevisa att den skulle vara bättre att spela på än X1:an.

Jag vill se en multiplattformstitel som är märkbart bättre innan jag kapitulerar och erkänner Sony som vinnare den här generationen. De måste få ur sin maskin som är kraftfullare, annars spelar det ju ingen roll hur överlägsen den än är på papperet. Killzone och Knack är inga spel som får mig att byta till Ps4.

Du får bättre spel med PS plus jämfört med Xbox Gold, men du får dedikerade servar och en bevisligen stabilare och pålitligare onlinetjänst. Det är en smaksak så där sätter jag 1-1.

Jag är genuint intresserad om varför jag i dagsläget ska välja en Ps4 framför en X1:a. Jag tycker det är oerhört jämt mellan de två och ser inte alls Sony som klar segrare.

När jag sitter i soffan med kontrollen i handen bryr jag mig inte om att MS hade en usel lansering, att deras ideer inte var genomtänkta i början, att MS är ett uselt företag osv osv. Vad kommer jag som spelare märka för uppenbar skillnad mellan tex BF 4, Assassins creed mfl när jag startar upp min Ps4 eller X1:a?

Medlem

Jag måste ha Quantum Break så mitt val är enkelt. Men jag är samtidigt bra sugen på Uncharted.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Har nyss skaffat mig PS4 och Last of Us. Blir att lira ikväll
Dyrt och dyrt.. Själv lade jag varje år mellan 3-4k på att uppgradera datorn. Men detta året lade jag dem pengar på en konsol istället.
Förhoppningsvis blir det många roliga timmar framför PS. Så är Destiny förbokad Är det spelet jag längtar mest till.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

Man har det riktigt dåligt ställt om man tycker det är för dyrt med 4000kr.

Skrivet av McKinley:
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

Man har det riktigt dåligt ställt om man tycker det är för dyrt med 4000kr.

Du får gärna tro att det handlar om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Angust:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av walter_iego:

Konsolerna är fortfarande för dyra. Om två, tre år ligger de nog på vettigt pris och så kan man välja och vraka mellan ett par hundra spel.

3500kr är la inte speciellt dyrt.

Jo det är det.

så länge man inte är 12 så är det inte dyrt med en konsol

Haha. Ursäkta? Såvitt jag vet så fungerar inte ekonomin så att den multipliceras automatiskt med din ålder. Jag är 24 och har absolut inte råd med en konsoll. Jag måste finnas i någon extremt liten målgrupp då eftersom du aldrig verkar träffat någon i den. Men jag tror inte den är sååå liten.

P.S. Idiot.

har man råd med en dator men inte en konsol då vet i fan hur man lyckats. det är inte svårt att spara.

Kom igen! Bara för att vi har råd med det betyder det inte att alla har det. När jag studerade kunde jag verkligen inte köpa allt bara för att det var "billigt". Man måste kanske prioritera.

En spelkonsol kanske inte är det viktigaste som finns...en dator kan ju faktiskt vara ett arbetsredskap.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av McKinley:

Man har det riktigt dåligt ställt om man tycker det är för dyrt med 4000kr.

Är det verkligen nödvändigt att försöka få folk att känna sig som idioter? Var lite ödmjuk inför det faktum att alla inte badar i pengar. 4000 kronor är tillräckligt mycket för att få de flesta som inte är genuint bortskämda att tänka både en och två gånger. Speciellt om man har en familj att ta hänsyn till.


signatur
12
Skriv svar